تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
دلایل از کار افتادن دوربین گوشی

دلایل از کار افتادن دوربین گوشی

از جمله مشکلاتی که ممکن است کاربران گوشی‌های هوشمند با آن روبه‌رو شوند، از کار افتادن دوربین گوشی است. مشکلاتی از جمله سیاه شدن دوربین گوشی یا باز نشدن دوربین گوشی از جمله این مشکلات هستند. در این مطلب می‌خواهیم به دلایل از کار افتادن دوربین گوشی اشاره کنیم.

تعمیر موبایل شما در کسری پارس با قطعات اصلی و گارانتی خدمات

علت باز نشدن دوربین گوشی

در ادامه به دلایلی اشاره می‌کنیم که به نوعی علت باز نشدن دوربین گوشی به شمار می‌روند.

گوشی شارژ کافی ندارد

نداشتن شارژ کافی باعث می‌شود که دوربین گوشی کار نکند. اگر شارژ گوشی کم باشد و بخواهید از دوربین استفاده کنید، با پیام شارژ کم باتری مواجه می‌شوید و دوربین کار نمی‌کند.

گرمای بیش از اندازه گوشی

علت از کار افتادن دوربین جلو و دوربین پشت گوشی می‌تواند گرمای بیش از اندازه گوشی باشد. اگر گوشی داغ شود به شما اجازه نمی‌دهد که از دوربین استفاده کنید. چرا که فعال بودن دوربین گرمای گوشی را بیشتر می کند.

اپلیکیشن دوربین را ببندید

دوربین گوشی‌های اندرویدی بعضی وقت‌ها کار نمی‌کند. شاید مشکل از اپلیکیشن دوربین باشد. به همین دلیل بهتر است اپلیکیشن دوربین گوشی را به صورت Force ببندید. برای اینکار مسیر زیر را دنبال کنید:

بیشتر بدانید

علت تاری دوربین گوشی

کش دوربین را پاک کنید

یکی از دلایل سیاه شدن دوربین گوشی می‌تواند به کش اپلیکیشن دوربین بستگی داشته باشد. باید کش اپلیکیشن دوربین را پاک کنید.

بررسی کنید که حافظه داخلی گوشی پر نشده باشد

پر شدن حافظه گوشی هم می‌تواند علت باز نشدن دوربین گوشی باشد. در واقع اگر فضایی برای ذخیره عکس و فیلم وجود نداشته باشد، اپلیکیشن دوربین باز نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

ترفند عکاسی با موبایل در طبیعت

چگونه دوربین گوشی را فعال کنیم

انجام دادن روش‌های بالا می‌تواند به فعال شدن دوربین گوشی کمک کند. با این حال بعضی وقت‌ها ممکن است دسترسی استفاده از دوربین را بسته باشید. پس اگر به دنبال جواب سوال چگونه دوربین گوشی را فعال کنیم  می‌گردید در ادامه همراه ما باشید.

احتمال وجود دارد که دسترسی به دوربین را بسته باشید. برای متوجه شدن این موضوع باید وارد منوی دسترسی سریع شوید. زمانی که در صفحه خانه هستید، انگشت خودتان را از بالای صفحه نمایش به سمت پایین صفحه نمایش بکشید. منوی سریع باز می‌شود. منوی در آن امکان فعال یا غیر فعال کردن وای-فای و بلوتوث و لوکیشن و دیتا را دارید. در این منو می‌توانید به دنبال گزینه‌ای به نان Camera Access باشید. بررسی کنید که آیا این گزینه فعال یا غیر فعال است.

برخی اپلیکیشن‌ها

استفاده از برخی اپلیکیشن ها ممکن است اجازه ندهند که به دوربین دسترسی داشته باشید. یا حذف برخی از این اپلیکیشن ها می‌توانید دوربین گوشی را فعال کنید.

راه‌اندازی مجدد

راه اندازی مجدد گوشی هم می‌تواند راهی برای سوال چگونه دوربین گوشی را فعال کنیم  باشد.

 

 

دسترسی اپلیکیشن را چک کنید

وارد اپلیکیشن دوربین شوید. دسترسی‌های این اپلیکشن را چک کنید. شاید دسترسی‌های این اپلیکیشن را محدود کرده‌اید تا کسی وارد آن نشود.

بروزرسانی دوربین گوشی

بروزرسانی دوربین گوشی معمولا در قالب به‌روزرسانی‌هایی که برای سیستم‌عامل گوشی منتشر می‌شود، امکان پذیر است. به همین دلیل وارد تنظیمات گوشی شوید و چک کنید که آپدیت جدیدی برای گوشی منتشر نشده باشد. آپدیت‌های جدید می‌توانند باعث بروزرسانی دوربین گوشی شوند.

بیشتر بخوانید

بهترین دوربین گوشی برای عکاسی در شب

علت از کار افتادن دوربین جلو

اگر به دنبال علت از کار افتادن دوربین جلو هستید به موارد زیر توجه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 9 =