تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
آموزش فلش کردن گوشی اندروید

آموزش فلش کردن گوشی اندروید

فلش کردن گوشی اندرویدی کار خیلی دشواری نیست. با این حال بهتر است این کار را کارشناسان حرفه‌ای بسپارید. با این حال در این مطلب می‌خواهیم روش های فلش کردن گوشی را به شما آموزش دهیم.

تعمیرات گوشی موبایل در کسری پارس با ضمانت خدمات

کسری پارس مسئولیتی در قبال اشتباه شما در روند استفاده درست از روش های گفته شده ندارد و پیشنهاد می کنیم حتما برای فلش کردن گوشی به کارشناسان حرفه ای مراجعه کنید

قبل از فلش کردن گوشی این کارها را انجام دهید

اولین قدم برای آموزش فلش کردن گوشی با کامپیوتر این است که بوت لودر گوشی را فعال کنید. هنوز بسیاری از گوشی های اندرویدی نیاز دارند که Bootloader آنلاک شده داشته باشند. با بوتلودر آنلاک می‌توانید به راحتی گوشی را فلش کنید و یا کاستوم رام روی گوشی نصب کنید. برای آنلاک کردن بوتلودر  می‌توانید از قسمت Developer Options استفاده کنید.

در قدم بعدی برای فلش کردن گوشی باید فیرم‌ور مورد نظری که می‌خواهید روی گوشی اندرویدی نصب کنید را دانلود کنید. البته باید فیرم‌وری را انتخاب کنید که با گوشی شما سازگار باشد.

در ادامه آموزش فلش کردن گوشی با کامپیوتر نوبت به نصب درایور USB می‌رسد. باید درایور USB گوشی خودتان را روی کامپیوتر نصب کنید. این درایور اجازه می‌دهد که در زمان فلش کردن گوشی ، گوشی با کامپیوتر در ارتباط باشد.

این ابزارها باعث می‌شوند که بتوانید با کامپیوتر دستورات مختلف به گوشی ارسال کنید.

از روی گوشی باید حالت USB Debugging را از داخل Developeor Options فعال کنید.

گوشی خودتان را خاموش کنید و حالا باید گوشی را در حالت Bootloader روشن کنید. روشن کردن گوشی در حالت بوتلودر در گوشی‌های مختلف متفاوت خواهد بود.

با استفاده از کابل USB گوشی را به کامپیوتر متصل کنید.

حالا باید فیرم‌ورد یا ROM گوشی را فلش کنید. در این روش به اپلیکیشن‌های مختلفی نیاز خواهید داشت. اپلیکیشن‌هایی که برای فلش کردن، بوت  و ریکاوری استفاده می‌شوند.

پس از فلش کردن گوشی پیشنهاد می‌شود که گوشی را فکتوری ریست کنید تا تمام اطلاعات آن پاک شود.

زمانی که روند فلش کردن به پایان رسید، گوشی راه‌اندازی مجدد می‌شود. البته مدت زمان راه اندازی مجدد گوشی ممکن است طولانی باشد.

بیشتر بخوانید

چگونه گوشی را ریست فکتوری کنیم

آموزش فلش گوشی سامسونگ

فلش کردن گوشی سامسونگ هم مانند روش‌ بالا خواهد بود. با این حال به شکل خاص می‌خواهیم به اموزش فلش كردن گوشي سامسونگ بپردازیم.

در ادامه آموزش فلش کردن گوشی با کامپیوتر باید از اپلیکیشن‌های مختلفی استفاده کنید. در  اموزش فلش كردن گوشي سامسونگ از اپلیکیشن DroidKit استفاده می‌کنیم.

در ابتدا باید DroidKit را روی کامپیوتر خودتان نصب کنید.

گوشی سامسونگ خودتان را به کامپیوتر متصل کنید.

با استفاده از کابل USB گوشی را به کامپیوتر متصل کنید.

حالا روی گزینه استارت DroidKit کلیک کنید.

تایید کنید که گوشی سامسونگ شما به کامپیوتر متصل شده و روی Next کلیک کنید.

در قدم بعدی به شما گفته می‌شود که چه نسخه‌ای از اندروید را می‌توانید روی گوشی خودتان نصب کنید. نسخه مورد نظر را دانلود کنید و گزینه Start To Reinstall را انتخاب کنید.

در ادامه باید گوشی را روی حالت Download Mode قرار دهید. روی Next کلیک کنید. پس از آن باید گوشی را یکبار از کامپیوتر جدا کنید و دوباره آن را به کامپیوتر متصل کنید تا گوشی در حالت Download Mode قرار بگیرد.

در این مرحله گوشی سامسونگ شما فلش شده. باید صبر کنید تا روند نصب به پایان برسد.

بیشتر بخوانید

نصب نشدن برنامه در اندروید

آموزش فلش كردن گوشی سامسونگ با Odin

از دیگر روش‌ها برای فلش کردن گوشی سامسونگ استفاده از نرم‌افزار Odin است. با استفاده از نرم‌افزار Odin می‌توانید گوشی را روت‌ کنید، آن‌بریک کنید و آن را ریست فکتوری کنید. حتی می‌توانید نسخه اندروید آن را ارتقا دهید یا به نسخه قدیمی‌تر برگردانید.

در ابتدا باید درایور USB گوشی سامسونگ را نصب کنید. همچنین باید ROM مورد نظر خودتان را هم دانلود کنید.

گوشی خودتان را در حالت Download Mode خاموش کنید. برای این‌کار باید دکمه‌ پاور، دکمه کم کردن صدا و دکمه خانه را با هم نگه‌دارید.

زمانی که حالت Download Mode فعال می‌شود، شما مثلثی زرد رنگ را به عنوان هشدا مشاهده می‌کنید. حالا دکمه بالا بردن صدا را فشار دهید.

حالا نرم‌افزار Odin را دانلود و روی کامپیوتر نصب کنید. سپس گوشی را با کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.

به نرم‌افزار Odin اجازه دهید که گوشی شما را شناسایی کند. صبر کنید که گزینه Added نشان داده شود.

زمانی که گوشی توسط Odin شناخته شد، روی AP یا PDA کلیک کنید و فایل md5 را وارد کنید.

پس از اینکار روی گزینه Start کلیک کنید یا روند فلش شدن گوشی شروع شود.

زمانی که پیام Pass به نام درامد، می‌توانید کابل USB را از گوشی جدا کنید و منتظر باشید تا گوشی ری‌استارت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =