تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
آشنایی با قطعات روی برد موبایل

آشنایی با قطعات روی برد موبایل

برد موبایل که به نوعی مهم‌ترین قسمت گوشی به شمار می‌رود، مکانی به حساب می‌آید که سایر قطعات گوشی روی آن قرار می‌گیرد. در این مطلب می‌خواهیم اسم قطعات روی برد موبایل را به شما بگوییم. همچنین در این مطلب به راحتی می‌توانید با روند تشخیص قطعات روی برد موبایل آشنا شوید.

 

 

شناخت قطعات روی برد موبایل

مادربرد یا برد گوشی یکی از مهمترین قسمت‌های یک گوشی است. روی این برد CPU، ROM، RAM، WIFI و NFC و GPRS و آنتن و قطعات دیگر قرار می‌گیرند. اکثر ورودی و خروجی‌های گوشی روی این برد قرار می‌گیرند. شناخت قطعات روی برد موبایل کار دشواری نیست. تصویری که در ادامه مشاهده می‌کنید، شمل قرار گرفتن قطعات روی برد موبایل را نشان می‌دهد. با این حال هر موبایلی از برد متفاوتی استفاده می‌کند و شکل قرار گرفتن قطعات در کنار هم متفاوت است.

تشخیص قطعات روی برد موبایل

در ادامه شما را قطعات روی برد موبایل آشنا می‌کنیم.

رم

حافظه‌ای که اپلیکیشن‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند تا اطلاعات خودشان را ذخیره کنند. این حافظه بسیار سریع است. از طرف دیگر اطلاعاتی که روی رم قرار می‌گیرند قابل پاک شدن هستند. روی رم گوشی همیشه اطلاعات جدیدی قرار می گیرد.

پردازنده یا CPU

پردازنده گوشی یکی دیگر از قطعاتی است که روی برد گوشی قرار می‌گیرد. پردازنده تمام محاسبات، رفتارهای گوشی، کنترل روی ورودی‌ها و خروجی‌ها توسط CPU انجام می‌شود.

پردازنده گرافیکی یا GPU

پردازنده گرافیکی یا Visual Processing Unit برای پردازش عکس و ویدیو به کار می‌رود. پردازنده گرافیکی برای اجرای بازی‌ها هم استفاده می‌شود.

 

 

GPS

GPS اطلاعات مربوط به ماهواره‌های GPS را دریافت می‌کند و می‌تواند موقعیت کاربر روی نقشه را نشان دهد.

GPRS

GPRS نوعی اینترنت همراه برای شبکه‌های 2G و 3G به شمار می‌رود که در سرتاسر دنیا پوشش دارد. این قسمت باعث می‌شود که گوشی به اینترنت دسترسی داشته باشد.

Wi-Fi

تکنولوژی وای-فای که براساس IEEE 802.11 ساخته شده ارتباط شبکه‌ای را به صورت بی‌سیم منتقل می‌کند. این قسمت می‌تواند شبکه وای-فای با برد کوتاه درست کند. می‌تواند شبکه بی‌سیم در اختیار کاربران قرار دهد.

 

 

بلوتوث

بلوتوث یک ارتباط بی‌سیم به شمار می‌رود که برد کوتاهی دارد. با بلوتوث می‌توانید یک شبکه خصوصی برای خودتان درست کنید و حتی اطلاعات مختلف در آن جا به جا کنید.

آنتن

آنتن یک قطعه فیزیکی است که در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف روی برد قرار می‌گیرد. آنتن انرژی الکتریکی را به موج‌های رادیویی تبدیل می‌کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + شش =