تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
نحوه افزایش طول عمر گوشی

نحوه افزایش طول عمر گوشی

افزایش قیمت گوشی هوشمند در بازار کشور باعث شده تا بسیاری از کاربران به دنبال راه‌های افزایش عمر گوشی باشند و بخواهند مدت زمان طولانی‌تری از گوشی استفاده کنند. در ادامه این مطلب روش‌هایی را برای افزایش طول عمر گوشی به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند در روند خراب شدن آن تاثیرگذار باشد.

برای دریافت خدمات پس از فروش و تعمیر گوشی های موبایل به کسری پارس سر بزنید.

چگونه عمر گوشی را افزایش دهیم؟

روش‌های گفته شده در ادامه می‌تواند عمر گوشی شما را افزایش دهد.

از قاب و گلس استفاده کنید

هرچقدر هم مراقب گوشی باشیم در نهایت ممکن است از دستمان بیفتد و آسیب ببیند و به همین جهت استفاده از قاب و گلس باعث می‌شود تا گوشی کمتر در معرض آسیب‌های فیزیکی باشد. در نظر داشته باشید که گلس‌های بی‌کیفیت مقاومت پایینی دارند و ممکن است نتوانند آن طور که باید و شاید از نمایشگر گوشی مراقبت کنند.

گوشی را شب تا صبح به شارژ نزنید

گوشی را شب تا صبح به شارژ نزنید

درست است که مثلا اپل فناوری را در گوشی خود قرار داده که الگوی شارژ را یاد می‌گیرد و طبق آن گوشی را از شب تا صبح شارژ می‌کند، ولی در نهایت شارژ شدن شب تا صبح گوشی اتفاق خوبی نیست و توصیه هم نمی‌شود. در حالت کلی گوشی در چنین شرایط تا صبح بارها به 100 می‌رسد و جریان ورودی قطع می‌شود و مجدد به روی 99 می‌آيد و جریان وارد باتری می‌شود.

از شارژر اصلی استفاده کنید

قبل‌تر تمامی گوشی‌های هوشمند همراه با آداپتور روانه بازار می‌شوند و از سال 2020 این موضوع دست‌خوش تغییر شد و ماجرا تا جایی ادامه پیدا کرد که دیگر حتی در جعبه گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی نیز نمی‌توانید شارژر پیدا کنید.

این موضوع سبب شده تا بازار فروش آداپتورهای فیک و تقلبی بسیار داغ شود و فروشندگان زیادی آداپتور تقلبی را با قیمت آداپتور اصلی به شما بفروشند. حتما پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه‌های معتبر خرید خود را انجام دهید تا فیک بودن آداپتور باعث خراب شدن زودهنگام باتری گوشی نشود.

آیا باتری خراب به گوشی صدمه میزند؟

کد تست سالم بودن باتری گوشی

الگوی شارژ درستی را پیش بگیرید

باتری سرانجام خراب می‌شود و نمی‌توان هیچ کاری در مورد آن انجام داد ولی با پیش گرفتن الگوی صحیح شارژ می‌توان این روند را تا حد زیادی کند کرد. بهترین الگوی شارژ برای باتری بین 30 الی 80 درصد اتفاق میفتد ولی بازه 20 الی 85 یا 90 نیز کاملا منطقی است. پیشنهاد نمی‌کنیم شارژ گوشی بالاتر از 85 درصد برود یا زیر 20 درصد بیاید، مگر در مواقع خاصی که مثلا در سفر هستید یا به شارژر دسترسی ندارید.

از داغ شدن شدید گوشی جلوگیری کنید

از داغ شدن شدید گوشی جلوگیری کنید

داغ شدن شدید گوشی هم می‌تواند باعث کاهش عمر باتری شود و هم به دیگر قطعات آسیب برساند و به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم در صورت داغ شدن گوشی برای مدتی آن را کنار بگذارید تا دما پایین بیاید و به حالت ثابت برسد.

با وجود گوشی در جیب ورزش نکنید

اکثر افراد گوشی را در جیب شلوار خود قرار می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود تا هنگام نشستن و مخصوصا بالا آوردن زانو فشار زیادی به گوشی وارد شود. این کار حتی می‌تواند به پنل آسیب جدی بزند و باعث به‌وجود آمدن هاله به‌روی نمایشگر شود.

ریست فکتوری اندروید در وضعیت ریکاوری در مطلب زیر:

آموزش ریست فکتوری گوشی اندروید

اسپیکر و درگاه شارژ را تمیز کنید

یکی از دلایل خرابی اسپیکرهای گوشی یا درگاه شارژ کثیف شدن بیش از حد آن است. به همین جهت حتما چند مدت یک بار این دو بخش را به کمک لوازم مربوطه مانند خلال دندان و الکل و مسواک تمیز کنید.

از خیس شدن گوشی جلوگیری کنید

از داغ شدن شدید گوشی جلوگیری کنید

اگر گوشی شما ضدآب نباشد که در مواجهه با آب خراب می‌شود ولی حتی اگر ضدآب هم باشد باز هم ممکن است برای آن مشکلاتی به وجود بیاید و به همین دلیل توصیه می‌کنیم همواره گوشی خود را از آب دور کنید.

 

 

جمع بندی

با رعایت موارد گفته شده در بالا می‌توانید عمر مفید گوشی هوشمند خود را افزایش دهید ولی در نهایت در نظر داشته باشید که این محصولات عمر مشخصی دارند و نمی‌توان بیش از حدی از آن‌ها استفاده کرد. در واقع سرعت تغییر تکنولوژی به حدی زیاد است که نمی‌توان بیش از حد مدلی قدیمی را مورد استفاده قرار داد.

سوالات متداول

چگونه عمر مفید گوشی را افزایش دهیم؟ در بالا تمامی روش‌ها را عنوان کرده‌ایم ولی به طور کلی از قاب و گلس استفاده کنید و مراقب سلامت باتری گوشی باشید.

حداکثر عمر گوشی هوشمند چقدر است؟ عدد مشخصی وجود ندارد ولی عموما عمر مفید گوشی پرچمدار حداکثر تا 7 سال و گوشی میان‌رده تا 4 یا 5 سال است. گوشی‌های اقتصادی پس از 2 یا 3 سال کارایی خود را از دست می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 5 =