تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
تراشه اسنپ دراگون ۷ نسل ۳ معرفی شد؛ تراشه‌ میان‌رده با توان بالا

تراشه اسنپ دراگون ۷ نسل ۳ معرفی شد؛ تراشه‌ میان‌رده با توان بالا

شرکت کوالکام از نسل جدید تراشه‌ میان‌رده سری ۷ رونمایی کرد. این تراشه که اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ نام دارد در مقایسه با تراشه اسنپدراگون ۷+ نسل ۲ یا اسنپ دراگون 7s نسل ۲ عملکرد بهتری ارائه می‌کند.

مشخصات اسنپ دراگون ۷ نسل ۳

مشخصات اسنپ دراگون ۷ نسل ۳

تراشه اسنپ دراگون ۷ نسل ۳ با معماری ۴ نانومتری TSMC ساخته شده و از پردازنده‌ای با ترکیب هسته‌های ۱+۳+۴ استفاده می‌کند. این تراشه یک هسته Kryo با فرکانس ۲٫۶۳ گیگاهرتز دارد و از سه هسته با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و ۳ هسته با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز دارد.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره گوشی A25 سامسونگ

کوالکام به این موضوع اشاره کرده که پردازنده قرار گرفته برای اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ ۱۵ درصد عملکرد بهتری در مقایسه با مدل قبلی دارد. همچنین پردازنده گرافیکی Adreno آن هم ۵۰ درصد عملکرد بهتری در مقایسه با تراشه اسنپ دراگون ۷ نسل ۱ دارد. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که تراشه Snapdragon 8 Gen 3 نزدیک به ۲۰ درصد هم مصرف انرژی کمتری دارد.

مقایسه اسنپ دراگون ۷ نسل ۳ با اسنپ دراگون نسل ۱ در مصرف انرژی

مقایسه اسنپ دراگون ۷ نسل ۳ با اسنپ دراگون نسل ۱ در میزان عملکرد

مقایسه اسنپ دراگون ۷ نسل ۳ با اسنپ دراگون نسل ۱ در عملکرد

تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۳ از پردازنده Hexagon NPU بهره می‌برد که باعث شده عملکرد هوش مصنوعی آن ۶۰ درصد سریع‌تر از تراشه اسنپ دراگون ۷ نسل ۱ باشد. پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از OpenGL ES 3.2 و OpenCL 2.0 FP و Vulkan 1.3 هم پشتیبانی می‌کند.

این تراشه جدید کوالکام از وضوح تصویر 4K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و صفحه نمایش Full HD+ با نرخ نوسازی ۱۶۸ هرتز پشتیبانی می‌کند. این تراشه به سیستم ISP یا image signal processor جدیدی بهره می‌برد که از دوربین‌ با حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 4K HDR با نرخ ۶۰ فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند.

تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۳ به مودم اسنپدراگون X63 5G مجهز شده که از سرعت دانلود تا ۵ مگابیت برثانیه پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از وای-فای 6E و بلوتوث ۵٫۳ هم از دیگر ویژگی‌های این تراشه به حساب می‌آید.

انتظار می‌رود که تراشه اسنپ دراگون ۷ نسل ۳ اوخر ماه سپتامبر با گوشی‌‌های آنر ۱۰۰ و Vivo راهی بازار می‌شود.

برای خرید گوشی عمده به کسری پارس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 11 =