تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
ترفند های عکاسی با موبایل در طبیعت

ترفند های عکاسی با موبایل در طبیعت

شاید فکر کنید که کلا عکاسی کردن کار آسانی است. کافی است گوشی را برداشته و با آن عکس بگیریم. اما عکاسی با گوشی آن هم در طبیعت ترفندهای خاصی دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، باعث میشوند که عکس‌های زیباتری داشته باشید. پس اگر برای شما این سوال پیش آمده که چگونه در طبیعت از خودمان عکس بگیریم ؟ آن هم عکسی با کیفیت، در ادامه به شما می‌گوییم. در ادامه این مطلب با چندین ترفند عکاسی با گوشی در طبیعت مواجه می‌شوید.

اگر دوربین گوشی شما نیاز به تعمیر دارد می توانید از خدمات تعمیر موبایل کسری پارس استفاده کنید

اضافه کردن پرسپکتیو به عکس

از اصلی‌ترین ترفند عکس گرفتن با گوشی در طبیعت ، اضافه کردن پرسپکتیو است. شما باید کاری کنید که افراد با دیدن عکس وارد آن شوند. برای ایجاد کردن پرسپکتیو در عکس‌ها باید آیتم‌های نزدیک، ایتم‌هایی که در میان عکس قرار گرفته‌اند و آیتم‌هایی که در پس‌زمینه عکس قرار گرفته‌اند، دقت کنید.

بر خلاف جهت نور خورشید باشید

توجه به نور ترفند عکاسی طبیعت مهمی به شمار می‌رود. در زمان طلوع خورشید و در زمان غروب خورشید در جهتی که خلاف نور خورشید هستید عکاسی کنید. این زمانی که برای عکاسی گفتیم به Golden Hour هم مشهور است. زمانی که نور خورشید نرم‌تر و گرم‌تر به نظر می‌رسد. در این زمان سایه‌های جذاب‌تری هم شکل می‌گیرند.

 

چرا دوربین گوشیم تار شده؟

علت تاری دوربین جلو گوشی

 

میزان نوردهی یا اکسپوژر را تنظیم کنید

از دیگر ترفند عکاسی در طبیعت با موبایل می توانیم به میزان نوردهی اشاره کنیم. بعضی وقت‌ها گوشی به صورت خودکار میزان نوردهی یا اکسپوژر با توجه به محیطی که در آن هستید، تنظیم می‌کند. این کار باعث می‌شود که عکس‌ها خیلی تاریک یا خیلی روشن شوند. سعی کنید میزان نوردهی را قبل از عکاسی تنظیم کنید. صفحه نمایش را لمس کنید و کمی آن را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید. با این کار می‌توانید به صورت دستی میزان نوردهی را تغییر دهید.

در تعادل باشید

از دیگر ترفند های عکاسی در طبیعت باید به تعادل اشاره کنیم. سعی کنید که گوشی کاملا ثابت باشد. می‌توانید از سه پایه استفاده کنید تا دوربین کاملا ثابت باشد.

 

چطور همزمان با پخش آهنگ در ایفون فیلم بگیریم:

ضبط فیلم همزمان با پخش موزیک در ایفون

 

زاویه درست را انتخاب کنید

بعضی وقت‌ها یک چرخش کوچک می‌تواند زاویه درستی برای عکاسی خلق کند. همین حرکت کوچک گوشی می‌تواند باعث درست شدن شرایط نور شود. برای پیدا کردن زاویه عکاسی درست عجله نکنید.

با تمرین بیشتر بهتر عکاسی کنید

یک سوژه مشخص را برای عکاسی انتخاب کنید. مثلا اگر از غروب خورشید خوشتان می‌آید، سعی کنید در غروب خورشید مدام عکاسی کنید. سعی کنید از غروب خورشید در مکان‌های مختلف عکاسی کنید.

 

 

با حالت Burst Mode عکاسی کنید

اکثر گوشی‌های هوشمند از حالت Burst Mode برخوردارند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که بتوانید در یک لحظه چندین عکس ثبت کنید. این حالت عکاسی برای شرایطی مناسب است که سوژه سریع حرکت می‌کند. مثلا برای عکاسی از پروازنه یا پرنده‌ها می‌توانید از این حالت کمک بگیرید.

از قانون یک سوم استفاده کنید

در حال حاضر همه گوشی‌های هوشمند از guideline برخوردار شده‌اند. همان خط‌های عمودی و افقی که در زمان عکاسی روی دوربین دیده می‌شوند. قانون یک سوم دقیقا به همین خط‌ها مربوط می‌شود. با توجه به این قانون سعی کنید که سوژه اصلی خودتان را در سمت چپ یا راست عکس قرار دهید و سعی کنید دو سوم عکس را خالی نگه‌دارید.

 

بهترین گوشی برای عکاسی در شب:

کدام گوشی برای عکاسی در شب مناسب است

 

عکس‌های خود را کراپ کنید

از ابزار کراپ کردن تصاویر گوشی استفاده کنید تا بتوانید فوکوس بهتری برای عکس‌ها انتخاب کنید. با کراپ کردن عکس می‌توانید تمرکز کاربر را به نقطه‌ای که می‌خواهید ببرید. البته توجه کنید که از کیفیت عکس کم نشود. کراپ کردن ترفند عکاسی با گوشی در طبیعت بسیار جذابی است. شما می‌توانید حالت عکس و زاویه آن را با کراپ کردن بهتر کنید.

به درستی ویرایش کنید

با ابزارهای ویرایش تصویر مي‌توانید عکس‌های خودتان را ویرایش کنید. می‌توانید از فیلترهای مختلف استفاده کنید. البته این کار را باید به درستی انجام دهید. اگر بیش از اندازه عکس‌ها را ویرایش کنید، عکس خراب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − سه =