تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
آموزش تست قطعات موبایل با مولتی متر

آموزش تست قطعات موبایل با مولتی متر

گوشی‌های هوشمند از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند. خراب شدن هر کدام از این قطعات هم باعث می‌شود که گوشی به درستی کار نکند. حالا باید به شکلی متوجه اشکال قطعات گوشی شد. دستگاهی که می‌تواند به شما کمک کند تا مشکل گوشی را شناسایی کنید، مولتی متر (multimeter) است. در این مطلب قصد داریم شما را با تست قطعات گوشی با مولتی متر آشنا کنیم.

مولتی متر چیست؟

مولتی متر دستگاهی است که شکل استفاده بسیار راحتی دارد. با این دستگاه خیلی سریع و دقیق می‌توانید متوجه مشکلات گوشی بشوید. البته که مدل‌های مختلفی مولتی متر در بازار وجود دارند. دو مدل معروف مولتی متر که خیلی‌ها از ان استفاده می‌کنند، مولتی متر دیجیتالی و مولتی متر آنالوگ است.

مولتی متر دیجیتالی دارای صفحه نمایشی است که پارامترهای مختلفی روی آن نشان داده می‌شود. مولتی متر آنالوگ هم از پین‌هایی استفاده می‌کند از سمت چپ به راست حرکت می کنند و باز هم پارامترهای مختلف را نشان می‌دهند. البته بسیاری از تعمیرکاران موبایل از مولتی متر دیجیتالی استفاده می‌کنند، چرا که کار کردن با آن راحت‌تر است و دقیق‌تر هم مشکلات گوشی را شناسایی می‌کند.

تست قطعات گوشی با مولتی متر

همان طور که گفتیم از مولتی متر برای تست قطعات گوشی استفاده می‌‌شود. یکی از این قطعات باتری خواهد بود. اگر به دنبال اموزش تست قطعات موبایل با مولتی متر آن هم در قسمت باتری هستید، می‌توانید روند زیر را دنبال کنید.

 

 

تست صدای زنگ موبایل با مولتی متر

برای اینکه بتوانید مشکل اسپیکر گوشی را شناسایی کنید هم می‌توانید از مولتی متر استفاده کنید. برای تست اسپیکر با مولتی متر مراحل زیر را دنبال کنید.

تست میکروفن با مولتی متر

با استفاده از مولتی متر می‌توانید میکروفن گوشی را هم تست کنید تا اگر نیاز به تعمیر داشت این کار را انجام دهید. برای تست میکیروفن با مولتی متر مراحل زیر را دنبال کنید:

تست ویبره گوشی با مولتی متر

برای تست ویبره گوشی با مولتی متر می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

تست اسپیکر با مولتی متر

اسپیکر گوشی با توجه به شرایط مختلف نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. با مولتی متر می‌توانید تست کنید که آیا اسپیکر سالم است یا خیر.

توجه داشته باشید که با مولتی متر به راحتی می‌توانید مشکلات رایج گوشی‌های هوشمند را شناسایی کنید. اگر فکر می‌کنید که گوشی شما به درستی کار نمی‌کند، می‌توانید تست قطعات گوشی با مولتی متر را امتحان کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =