تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
آموزش نحوه تشخیص رام شیائومی

آموزش نحوه تشخیص رام شیائومی

یکی از سوالاتی که در بین کاربران گوشی‌های شیائومی زیاد شنیده می‌شود این است که ‘’ از کجا بفهمیم رام گوشی گلوبال است’’. در ادامه این مطلب در کسری پارس به این سوال پاسخ می‌دهیم.

انواع خدمات تعمیر گوشی شیائومی در کسری پارس

شناسایی رام شیائومی

گوشی‌های شیائومی برای مناطق مختلفی از جهان تولید می‌شوند و سازنده چینی این محصولات را بسته به کشور مقصد شخصی سازی کرده و قابلیت‌هایی را به آن اضافه یا از آن کم می‌کند. همین اتفاق باعث می‌شود تا تشخیص رام شیائومی اهمیت پیدا کند.

به عنوان نمونه تشخیص شیائومی گلوبال از چین اهمیت بالایی دارد؛ چرا که رام چین مملو از برنامه‌های اضافی است و همچنین سرویس‌های گوگل نیز به صورت پیش فرض به روی این محصولات دیده نمی‌شود.

نحوه تشخیص رام شیائومی

اگر گوشی روشن است از طریق تنظیمات به راحتی می‌توانید رام گوشی خود را تشخیص دهید. برای این کار تنها کافیست به تنظیمات بروید و به روی About phone کلیک کنید. در این صفحه عبارتی به اسم MIUI version یا نسخه MIUI را مشاهده خواهید کرد که عبارتی شبیه به SJDMIXM دارد.

نحوه تشخیص رام شیائومی

هر یک از حروف موجود در اسم SJDMIXM معنای خاصی دارد. حرف اول مربوط به نسخه اندروید گوشی است. در زیر حروف اول و معنای آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

دو حرف بعدی یعنی JD مربوط به مدل گوشی می‌شود. هر گوشی شیائومی در دیتابیس این برند دو حرف اختصاصی خود را دارد. مثلا JD مربوط به می 10 تی پرو است و KA به گوشی می 11 پرو اختصاص پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید

علت سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی

حرف چهارم و پنجم که در نام بالا MI هستند نسخه رام گوشی را نشان می‌دهند. در ادامه توضیح می‌دهیم که انواع حالت‌های این دو حرف چهارم و پنجم کدامند.

سایت تشخیص گلوبال شیائومی

شما می‌توانید اصالت گوشی خود را از طریق سایت رسمی خود شیائومی چک کنید. پس از وارد شدن به سایت در باکس موجود IMEI گوشی یا S/N گوشی خود را وارد کنید. برای دسترسی به این اطلاعات هم می‌توانید از جعبه گوشی کمک بگیرید و هم شماره *#06# را با خود گوشی شماره گیری کنید.

سایت تشخیص گلوبال شیائومی

در ادامه باید سایت شیائومی مدل گوشی شما را نمایش دهد و عبارت ”Congratulations! You can be assured the phone you have purchased is the official international version’’ را بنویسد. این یعنی گوشی شما اصالت دارد و نسخه جهانی است.

بیشتر بخوانید:

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی

تشخیص رام گوشی از روی جعبه

جعبه گوشی مورد نظر را به دقت بررسی کنید. اگر گوشی خریداری شده پک جهانی باشد و در نتیجه از رام گلوبال بهره ببرد باید این موضوع روی جعبه قابل مشاهده باشد. به روی جعبه گوشی شیائومی شما باید عبارتی شامل Global دیده شود. این یعنی گوشی برای کل جهان ساخته شده و از رام گلوبال نیز استفاده می‌کند.

جمع بندی

در این مطلب نحوه تشخیص شیائومی گلوبال از چین را به طور کلی توضیح دادیم و اشاره کردیم که شما از طریق جعبه، چک کردن سایت شیائومی و حتی تنظیمات خود گوشی می‌توانید به رام گوشی خود پی ببرید.

سوالات متداول

تشخیص منطقه رام شیائومی چگونه است؟ شما به راحتی می‌توانید از طریق تنظیمات به نسخه رام گوشی خود و محل آن پی ببرید. در بالا به طور کامل روش انجام این کار را توضیح داده‌ایم.

سایت تشخیص رام شیائومی کجاست؟ شما می‌توانید از طریق سایت رسمی خود شیائومی IMEI گوشی را چک کنید و مطمئن شوید که رام آن گلوبال است یا خیر.

  1. خلیل عین ابادی گفت:

    عالی وخوب و جامع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − هشت =