تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
تفاوت تاچ ال سی دی اصلی و تقلبی گوشی

تفاوت تاچ ال سی دی اصلی و تقلبی گوشی

در این مطلب می‌خواهیم به روش های تشخیص تاچ ال سی دی اصل از فیک اضافه کنیم. در ادامه به ۵ روش اشاره می‌کنیم که تفاوت تاچ ال سی دی اصل و فیک را نشان می‌دهند.

برای خرید قطعات موبایل اورجینال از کانال تلگرامی فروش قطعات موبایل کسری پارس اقدام کنید.

نور صفحه نمایش

یکی از روش های تشخیص تاچ ال سی دی اصل از فیک توجه به میزان روشنایی صفحه نمایش است. اگر نور صفحه نمایش حتی در بالاترین حالت و در محیط‌های داخلی باز هم کم است، بعید نیست که از صفحه نمایش فیک روی گوشی استفاده شده باشد. صفحه نمایش اصل همیشه روشنایی بیشتری تولید می‌کند و سعی می‌کند که تجربه دیداری بهتری به کاربران منتقل کند.

حساسیت لمس صفحه نمایش

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه تاچ ال سی دی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ باید بگوییم که حساسیت در تشخیص لمس یکی از اصلی‌ترین راه‌‌ها است.  صفحه‌های نمایش اصل از حساسیت بالایی در تشخیص اثر انگشت بهره می‌برند. صفحه نمایش اصلی تا ۱۰ لمس همزمان را تشخیص می‌دهد. پس می‌توانید تست کنید که آیا صفحه نمایش گوشی شما می‌تواند ۱۰ لمس همزمان را شناسایی کند یا خیر. البته برای گوشی‌های اندرویدی می‌توانید اپلیکیشن Touch Screen Test را دانلود کنید.

 

 

آیا صفحه نمایش oleophobic coating دارد؟

صفحه‌های نمایشی که برای گوشی‌های هوشمند ساخته می‌شوند از oleophobic coating برخوردارند. oleophobic coating باعث می‌شود که صفحه نمایش اثر انگشت را بهتر شناسایی کند و در برابر آب هم مقاوم باشد. زمانی که شما انگشت خودتان را روی صفحه نمایش اصلی حرکت می‌دهید، کاملا احساس می‌کنید که همه چیز پولیش شده و روان است. حالا صفحه نمایش فیک از oleophobic coating برخوردار نیست و زمانی که انگشت خودتان را روی آن حرکت می‌دهید آن روانی صفحه نمایش اصلی را احساس نمی‌کنید.

بررسی کنید که پنل استفاده شده AMOLED باشد

اگر در مشخصات صفحه نمایش گفته شده که AMOLED است، باید چک کنید که واقعا از صفحه نمایش AMOLED برای گوشی شما استفاده شود. صفحه نمایش AMOLED زمانی که خاموش می‌شود، کاملا سیاه است. در حالی که صفحه نمایش غیر AMOLED در زمانی که رنگ سیاه را نشان می‌دهد، کمی خاکستری به نظر می‌رسد. مطمئن شوید که در زمان تعویض صفحه نمایش از صفحه نمایش AMOLED‌برای گوشی شما استفاده شود و صفحه نمایش LCD روی آن قرار نگیرد.

 

 

اندازه صفحه نمایش

از دیگر روش های تشخیص تاچ ال سی دی اصل از فیک ، اندازه صفحه نمایش است. صفحه های نمایش فیک معمولا کمی ضخیم‌تر از صفحه‌های نمایش اصلی هستند. زمانی که کاربر گوشی را به دست می‌گیرد متوجه می‌شود که گوشی کمی ضخیم‌تر شده است. همچنین صفحه نمایش فیک حاشیه‌های بیشتری در مقایسه با صفحه نمایش اصلی دارد. در زمان تعویض صفحه نمایش حتما به این موضوع توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − یک =