تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
تفاوت سامسونگ هند و ویتنام چیست؟

تفاوت سامسونگ هند و ویتنام چیست؟

اگر طی چند سال اخیر گوشی سامسونگ خریده باشید یا به تازگی قصد خرید یک گوشی از این سازنده کره‌ای داشته باشید، احتمالا می‌دانید که در بازار ایران گوشی‌های این شرکت با برچسب هند و ویتنام به فروش می‌رسند و معمولا هم نسخه‌های ویتنام قیمت بالاتری دارند. آیا شما تفاوت سامسونگ ساخت هند و ویتنام را می‌دانید؟ در ادامه همراه کسری پارس باشید تا به طور کامل این مفهوم را به شما توضیح دهیم.

 

کسری پارس تعمیر گوشی سامسونگ شما را با ضمانت قطعات اصلی انجام می دهد.

 

گوشی سامسونگ ساخت هند و ویتنام یعنی چی؟

به احتمال زیاد این سوال برای شما پیش آمده که سامسونگ یک برند کره‌ای است و چرا باید گوشی‌های آن را هند و ویتنام بسازند؟ قبل از این که بخواهیم به تفاوت موبایل سامسونگ هند و ویتنام بپردازیم باید به این پرسش مهم پاسخ دهیم.

سامسونگ یک شرکت بسیار بزرگ است و در سال تعداد بسیار زیادی گوشی هوشمند را به فروش می‌رساند. حجم کار این سازنده به قدری زیاد است که امکان تولید تمامی گوشی‌ها در خود کشور کره وجود ندارد و به همین جهت این سازنده مجبور است کارخانه‌های خود را به کشورهای بیشتری توسعه دهد.

گوشی سامسونگ ساخت هند و ویتنام یعنی چی؟

شرکت سامسونگ کشورهایی مانند ویتنام، هند، چین، برزیل و چند کشور دیگر را برای این کار انتخاب کرده است. دلیل انتخاب این کشورها را می‌توان نیروی کار ارزان‌تر به حساب آورد. زمانی که نیروی کار هزینه کمتری برای شرکت داشته باشد، قیمت نهایی گوشی کمتر می‌شود و حاشیه سود سازنده افزایش پیدا می‌کند و این برابر با سود بیشتر است.

پس به طور کلی گوشی سامسونگ ساخت هند یا ویتنام به این معنا نیست که این کشورها گوشی را ساخته‌اند و به معنای مونتاژ شدن گوشی در این کشورها است. در ادامه تفاوت گوشی سامسونگ هندی و ویتنام را بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

علائم خرابی باتری گوشی شما چیست؟

کد تشخیص سالم بودن باتری

 

فرق سامسونگ هند با ویتنام

شرکت سامسونگ قطعات لازم برای گوشی‌های خود را در اختیار کارخانه‌های موجود در ویتنام و هند می‌دهد و این کارخانه‌ها وظیفه دارند تا این قطعات را در کنار هم قرار دهند تا گوشی نهایی حاصل شود. با همین منطق به نظر شما تفاوت سامسونگ هند و ویتنام چیست؟

قطعا هیچ! همان طور که اشاره کردیم سامسونگ قطعات یکسانی را در اختیار کارخانه‌های خود در هند و ویتنام می‌دهد و این کارخانه‌ها نیز گوشی‌ها را مونتاژ کرده و روانه بازار می‌کنند. از آنجایی که تمامی قطعات از سامسونگ هستند و کارخانه‌ها نیز مستقیما زیر نظر این سازنده کره‌ای فعالیت می‌کنند، پس هیچ تفاوتی از نظر کیفیت بین این دو نسخه وجود ندارد.

فرق سامسونگ هند با ویتنام

تمامی گوشی‌های ساخته شده در این کارخانه‌ها حتما باید تست‌های سنجش کیفیت را پشت سر بگذارند و کیفیت نهایی آن‌ها کنترل شود. فرق بین سامسونگ هند و ویتنام در بازار ایران قیمت آن است که در بخش بعدی بیشتر به آن می‌پردازیم ولی به طور کلی در نظر داشته باشید که یک شرکت بسیار بزرگ مانند سامسونگ به هیچ وجه نمی‌تواند بین گوشی‌های خود که در کشورهای مختلف ساخته می‌شوند اختلاف کیفیت ایجاد کند.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد در واقع اعتبار این سازنده زیر سوال می‌رود؛ چرا که دیگر کاربران نمی‌توانند به کیفیت گوشی‌های این شرکت اعتماد کنند. از طرفی در صورت وجود چنین تفاوتی در کیفیت یک نسخه در جهان طرفدار بیشتری پیدا می‌کند و در واقع بازار به‌هم‌ریخته می‌شود.

همچنین دانستن این نکته نیز مهم است که سامسونگ قصد دارد تا چند سال آینده بیشتر تولید گوشی‌های خود را به هند انتقال دهد و اکثر گوشی‌ها دیگر در هند تولید شوند. این تصمیم به وضوح نشان می‌دهد که کارخانه‌های سامسونگ در هند توانایی بالا و یکسانی در مقایسه با دیگر نقاط جهان دارند.

تفاوت پک هند و ویتنام سامسونگ از نظر قیمت

در بازار ایران بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که گوشی‌های ساخت ویتنام کیفیت ساخت بالاتری دارند و به همین جهت هم در پی خرید این نسخه‌ها هستند. این اتفاق باعث افزایش درخواست برای نسخه ویتنام و در نتیجه کاهش موجودی این مدل و در نهایت افزایش قیمت آن می‌شود. در کنار این موضوع برخی از فروشندگان نیز از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند و گوشی‌های پک ویتنام را با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند.

تفاوت پک هند و ویتنام سامسونگ از نظر قیمت

 

روش وارد شدن و سپس لغو حالت ایمن در گوشی سامسونگ:

حالت سیف مود اندروید

 

تشخیص پک ویتنام از هند

شما به راحتی با نگاه کردن به جعبه گوشی و مطالعه مشخصات به این موضوع پی خواهید برد. به روی گوشی‌های پک ویتنام این عبارت درج شده است و گوشی‌های ساخت هند نیز نوشته مشابهی دارند.

A54پک هند یا ویتنام؟

همان طور که بالاتر اشاره کردیم این دو نسخه هیچ تفاوت کیفیتی ندارند و از آنجایی که قیمت پک ویتنام مقداری بالاتر است، پس منطقی به نظر می‌رسد که به سراغ پک هند بروید و با هزینه کمتر گوشی یکسانی را خریداری کنید.

جمع بندی

در این مطلب به موضوع پک هند و ویتنام در گوشی‌های سامسونگ پرداختیم و به طور کامل شرح دادیم که داستان این پک‌ها چیست و سامسونگ چرا چنین رویه‌ای را در پیش گرفته است. با مطالعه این مطلب شما می‌توانید از هزینه اضافی خودداری کنید و به‌جای خرید پک ویتنام، گوشی خود را پک هند ولی با حافظه یا رم بالاتری خریداری کنید.

سوالات متداول

تفاوت گوشی سامسونگ ساخت هند و ویتنام چیست؟ گوشی‌های ساخت هند و ویتنام از نظر کیفیت هیچ تفاوتی ندارند و شما با خیال راحت می‌توانید نسخه هند را با قیمت پایین‌تر خریداری کنید.

چرا قیمت سامسونگ ویتنام بیشتر است؟ این گوشی‌ها به دلیل استقبال بیشتر در بازار کشور قیمت بالاتری دارند. همچنین برخی از فروشندگان از این موضوع سوءاستفاده کرده و پک ویتنام را با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند.

  1. علی گفت:

    دست شما درد نکنه

    1. مجید نوردوست گفت:

      خواهش می‌کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 3 =