تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
تنظیمات باتری گوشی سامسونگ برای بهینه سازی مصرف و عمر باتری

تنظیمات باتری گوشی سامسونگ برای بهینه سازی مصرف و عمر باتری

اگر گوشی سامسونگ داشته باشید قطعا یکی از اولویت‌های شما این است که بتوانید شارژدهی گوشی خود را بهبود ببخشید تا در محیط خارج از خانه و در صورت دسترسی نداشتن به برق با مشکل مواجه نشوید. در ادامه این مطلب به شما بهینه سازی باتری گوشی های سامسونگ را آموزش خواهیم داد تا با تغییر برخی از تنظیمات گوشی بتوانید دوام باتری را 20 تا 30 درصد بهبود دهید.

شما می توانید تعمیر گوشی سامسونگ خود را با ضمانت خدمات در کسری پارس انجام دهید

بهینه سازی باتری گوشی سامسونگ کجاست؟

شما برای این که بتوانید تنظیم باتری گوشی سامسونگ را انجام دهید نیاز دارید که برخی از تنظیمات را تغییر دهید یا از انجام برخی از موارد خودداری کنید. در این بخش ابتدا به تنظیمات بخش باتری می‌پردازیم و در ادامه روش‌های دیگری را برای کاهش مصرف شارژ توضیح می‌دهیم.

در نظر داشته باشید که تمامی توضیحات این مطلب بر اساس نسخه One UI 6 بر پایه اندروید ۱۴ است. اگر گوشی شما نسخه پایین‌تری دارد ممکن است برخی از گزینه‌ها کمی متفاوت باشند یا محل قرارگیری تغییر کرده باشد اما در نهایت کلیه توضیحات برای One UI نسخه 5 و 4 هم کاملا صدق می‌کند.

تنظیمات بخش باتری

به تنظیمات وارد شوید و سپس به روی گزینه Battery کلیک کنید. در این صفحه یکی از گزینه‌ها Background usage limits نام دارد که باید به روی همین گزینه کلیک کنید. در صفحه جدید گزینه اول Put unused apps to sleep نام دارد که حتما پیشنهاد می‌کنیم این مورد را روشن کنید یا روشن نگه دارید.

به لطف روشن بودن Put unused apps to sleep، خود گوشی دسترسی برنامه‌هایی که استفاده کمتری دارند را به پس‌زمینه محدود می‌کند و از این طریق مصرف شارژ کاهش می‌یابد. در ادامه سه گزینه دیگر تحت نام‌های Never auto sleeping apps، Sleeping apps و Deep sleeping apps مشاهده خواهید کرد.

شما با وارد شدن به هریک از سه گزینه بالا می‌توانید برنامه‌های دلخواه را به لیست آن‌ها اضافه کنید. برای این کار کافیست علامت + بالا سمت راست را بزنید و برنامه‌های دلخواه را انتخاب کنید. در ادامه به‌طور دقیق معنای هر سه گزینه را توضیح می‌دهیم تا به شکلی دقیق و اصولی بتوانید برنامه‌های خود در این لیست قرار دهید.

در لیست Never auto sleeping apps باید برنامه‌هایی را قرار دهید که نمی‌خواهید به هیچ عنوان بدون اجازه شما به حالت خواب بروند. در واقع اگر برنامه‌ای به این بخش اضافه شود به‌طور دائمی در پس‌زمینه گوشی فعالیت خواهد کرد. اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم هیچ برنامه‌ای را در این لیست قرار دهید؛ چرا که باعث می‌شود مصرف شارژ تا حد زیادی افزایش پیدا کند. اگر برنامه‌ای در این لیست دیده می‌شود برای بهبود شارژدهی پیشنهاد می‌کنیم آن را از لیست Never auto sleeping apps حذف کنید.

در لیست Sleeping apps باید برنامه‌هایی را قرار دهید که می‌خواهید به پس‌زمینه دسترسی داشته باشند ولی نه به شکلی دائمی و همیشگی. برای مثال اگر شما واتساپ یا تلگرام را در این لیست قرار دهید از نظر دریافت اعلان‌ها با مشکل مواجه نمی‌شوید ولی از سوی دیگر مصرف باتری مقداری کمتر می‌شود. شما می‌توانید بسیاری از برنامه‌های خود را در این لیست قرار دهید.

در لیست Deep sleeping apps باید دو نوع برنامه را اضافه کنید. اول آن‌هایی که زیاد استفاده نمی‌کنید و دوم مواردی که نیازی به ارتباط با پس‌زمینه ندارند. بگذارید این موضوع را با یک مثال توضیح دهم. شما در طول روز ممکن است چندین بار از برنامه همراه بانک خود استفاده کنید ولی این برنامه هیچ نیازی به فعالیت در پس‌زمینه ندارد و تنها زمانی که داخل برنامه هستید قرار است از آن استفاده کنید.

از طرف دیگر ممکن است شما برنامه‌ای سفارش آنلاین غذا را به روی گوشی داشته باشید ولی تنها ماهی دو بار از آن استفاده کنید. تمامی این برنامه‌ها را می‌توانید در لیست Deep sleeping apps قرار دهید تا مصرف شارژ کاهش پیدا کند و بهینه‌تر شود.

حال که روش بهینه سازی باتری گوشی سامسونگ از طریق تنظیمات این بخش را توضیح دادیم وقت آن است که در ادامه روش‌های دیگری را برای کاهش مصرف باتری عنوان کنیم.

بیشتر بدانید

علائم خرابی باتری گوشی

حالت Power saving را روشن کنید

حالت Power saving را روشن کنید

حالت ذخیره انرژی همان طور که از نامش برمی‌آید برای زمانی به‌وجود آمده که شما می‌خواهید نظارت بیشتری به روی باتری گوشی خود داشته باشید. شما از طریق کنترل سنتر یا تنظیمات بخش باتری می‌توانید این گزینه را روشن کنید. با روشن شدن حالت Power saving قدرت تراشه محدودتر می‌شود و روشنایی نمایشگر نیز مقداری کاهش می‌یابد. برنامه‌ها کمتر در پس‌زمینه فعالیت می‌کنند و گوشی به مصرف شارژ حساس‌تر می‌شود.

نور نمایشگر را دائما تنظیم کنید

به طور کلی هرچقدر نور صفحه نمایش گوشی بیشتر باشد شارژ آن سریع‌تر خالی می‌شود. برای جلوگیری از این موضوع حتما میزان روشنایی پنل را بسته به محیط تنظیم کنید. برای نمونه اگر خارج از خانه مجبور شده‌اید روشنایی را به روی حالت 80 یا 100 درصد قرار دهید، پس از بازگشت به خانه آن را به زیر 50 یا حداقل 60 برگردانید.

استفاده از روشنایی خودکار هم می‌تواند کمک کننده باشد ولی به‌شخصه ترجیح می‌دهم که به صورت دستی این بخش را تنظیم کنم؛ چرا که عموما سنسورهای گوشی گاهی بیش از حد نور را کم یا زیاد می‌کنند.

ترفندهای بیشتر

روش های افزایش عمر گوشی

حالت AOD را خاموش کنید

حالت Always on display یا به صورت مختصر AOD به قابلیتی گفته می‌شود که بخشی از پنل را با نور کم به صورت دائمی روشن نگه می‌دارد تا شما بتوانید ساعت و برخی از دیتاها و اعلان‌ها را مشاهده کنید. برای دسترسی به این گزینه وارد تنظیمات و سپس بخش Lock screen شوید و به روی Always on display کلیک کنید.

از طریق تنظیمات این بخش می‌توانید مشخص کنید که مثلا نمایشگر همیشه روشن باشد یا زمانی که یک بار صفحه را لمس می‌کنید پنل برای 10 ثانیه اطلاعات را به نمایش دربیاورد. هرچقدر از این قابلیت بیشتر استفاده کنید مصرف باتری نیز افزایش پیدا می‌کند.

ارتباطات را محدود کنید

ارتباطات گوشی مواردی چون وای فای، بلوتوث، لوکیشن، دیتای خط، NFC و موارد دیگر را شامل می‌شود. هرچقدر از این گزینه‌ها و به‌خصوص مواردی مانند لوکیشن بیشتر استفاده کنید شارژ گوشی سریع‌تر خالی می‌شود. حتما توجه داشته باشید که پس از استفاده از برنامه‌های مکان‌یابی یا استفاده از تاکسی‌های اینترنتی گزینه لوکیشن را خاموش کنید.

بیشتر بخوانید:

علت کم و زیاد شدن صدای گوشی

نرخ نوسازی را محدود کنید

در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ نرخ نوسازی عموما تطبیق پذیر است و می‌تواند تا 10 هرتز کاهش پیدا کند و اصلا نیازی نیست شما به صورت دستی این عدد را کاهش دهید. ولی در گوشی‌های میان‌رده سامسونگ داستان کمی متفاوت است و شما برای مصرف کمتر شارژ می‌توانید نرخ نوسازی را از 120 هرتز به 60 هرتز کاهش دهید.

از دارک مود استفاده کنید

اکثر گوشی‌های سامسونگ به استثنای مدل‌های اقتصادی از پنل‌های OLED استفاده می‌کنند. ساختار این نوع پنل به گونه‌ای است که پیکسل‌ها هنگام نمایش رنگ مشکی به حالت خاموش درمی‌آیند و این باعث می‌شود تا دارک مود تاثیر زیادی در کاهش مصرف شارژ داشته باشد. دارک مود قابلیتی است که باعث می‌شود کل فضای گوشی به حالت مشکی دربیاید و حتی در برنامه‌های مختلف این رنگ غالب شود.

از داغ شدن گوشی جلوگیری کنید

داغ شدن گوشی باعث می‌شود تا مصرف باتری تا حد زیادی افزایش پیدا کند. به‌طور کلی پیشنهاد می‌کنیم به هر طریقی از داغ شدن شدید گوشی جلوگیری کنید و مثلا در صورت انجام پردازش‌های سنگین به گوشی کمی استراحت دهید.

برنامه کاهش مصرف باتری سامسونگ

در طول متن به شما توضیح دادیم که چگونه از طریق تنظیمات و انجام برخی کارها می‌توانید مصرف شارژ گوشی را کاهش دهید. بهترین راه برای بهینه کردن باتری همین موارد است و اصلا نیازی به نصب برنامه شخص ثالث برای رسیدن به این هدف نخواهید داشت.

لغو بهینه سازی گوشی سامسونگ

شما با مراجعه به تنظیمات بخش باتری می‌توانید به راحتی برنامه‌های خود را در سه لیست مختلف قرار دهید. برای لغو این حالت نیز به راحتی می‌توانید برنامه را از لیست خارج کنید.

جمع بندی

در این مطلب به شما روش‌های بهینه سازی باتری گوشی سامسونگ را آموزش دادیم. با انجام کارهای گفته شده می‌توانید تا 30 درصد مصرف شارژ گوشی را کاهش دهید.

سوالات متداول

بهترین راه کاهش مصرف باتری در گوشی سامسونگ چیست؟ به تنظیمات و بخش باتری مراجعه کنید و برنامه‌های بلااستفاده را مانند توضیحات در لیست Deep sleeping apps قرار دهید.

چگونه مصرف باتری سامسونگ را کاهش دهیم؟ برای این کار ارتباطات گوشی را تا حد امکان محدود کنید و مقدار روشنایی نمایشگر را نیز کاهش دهید. همچنین می‌توانید از حالت ذخیره نیرو نیز کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 10 =