تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
ثبت پیج اینستاگرام در گوگل را چطور انجام دهیم؟

ثبت پیج اینستاگرام در گوگل را چطور انجام دهیم؟

شاید اینستاگرام در ابتدا تنها یک شبکه اجتماعی برای به‌اشتراک‌ گذاری زندگی روزمره بود اما حالا با توجه به محبوبیت فعلی این شبکه اجتماعی کاربرد آن فراتر رفته و نقش فروش را نیز ایفا می‌کند. همین اتفاق باعث شده تا بسیاری از افراد به دنبال آموزش تصویری ثبت پیج اینستاگرام در گوگل باشند و ما هم تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به طور مفصل ثبت پیج در گوگل را آموزش دهیم.

 

کسری پارس وارد کننده موبایل و تامین کننده اصلی قطعات اورجینال در کشور است.

 

چگونه پیج اینستاگرام خود را در گوگل ثبت کنیم؟

بگذارید همین ابتدا خیال شما را راحت کنیم و بگوییم که چیزی تحت عنوان ‘’ثبت پیج اینستاگرام در گوگل’’ وجود ندارد. در واقع نحوه عملکرد گوگل به این صورت نیست که افراد بتوانند چیزی را در آن ثبت کنند، بلکه خود گوگل بسته به موارد مشخصی که به‌طور خلاصه به آن SEO گفته می‌شود نتایج را به کاربران نمایش می‌دهد.

چگونه پیج اینستاگرام خود را در گوگل ثبت کنیم؟

مفهوم SEO یعنی چی؟

عبارت SEO مخفف Search Engine Optimization است. پس این عبارت یعنی ‘’بهینه‌سازی موتور جستجو’’ و همان‌طور که از نام آن برداشت می‌شود به فرایندی می‌گویند که باعث می‌شود نتیجه‌ای برای گوگل ارزشمند‌تر جلوه کند. در واقع گوگل قوانین نوشته شده و نانوشته‌ای دارد که براساس آن‌ها نتایج را به کاربر نشان می‌دهد. حالا هرچقدر شما نزدیک‌تر به این موارد عمل کنید احتمال نمایش شما به کاربر افزایش پیدا می‌کند.

ثبت پیج اینستا در سرچ گوگل چه معنایی دارد؟

به طور عمومی ثبت پیج اینستا در گوگل یعنی این که شما با رعایت کردن مواردی که در ادامه گفته می‌شود بتوانید پیج خود را در نتایج سرچ گوگل مشاهده کنید. دو نکته مهم را قبل از پرداختن به ادامه مطلب در نظر داشته باشید.

اول این که فرآیند بالا آمده پیج اینستاگرام در گوگل زمان‌بر است و نباید در کوتاه مدت انتظار معجزه داشته باشید. دوم این که مواردی که در ادامه اشاره می‌کنیم کمک می‌کنند تا اینستاگرام مورد نظر شما بیشتر در گوگل نمایش داده شود ولی با این وجود تضمینی برای آن وجود ندارد.

 

چگونه اکانت اینستاگرام را دیلیت کنیم

حذف سریع اکانت اینستاگرام

 

نحوه ثبت پیج اینستاگرام در گوگل

برای ثبت پیج اینستاگرام در گوگل رایگان موارد زیر را در نظر داشته باشید.

پروفایل را عمومی کنید

اینستاگرام به شما امکان می‌دهد تا اکانت خود را شخصی و خصوصی کنید یا به حالت عمومی دربیاورید. پست‌های درون پیج‌های عمومی توسط تمامی افراد قابل مشاهد هستند ولی پست‌های پیج خصوصی را تنها با ارسال درخواست دوستی و تایید این موضوع توسط طرف مقابل می‌توانید مشاهده کنید.

اگر می‌خواهید اکانت شخصی یا کاریتان در گوگل نمایش داده شود و رتبه بهتری بگیرد حتما نوع پروفایل را به حالت پابلیک دربیاورید.

 

علت پیدا نشدن افراد در سرچ اینستاگرام:

چرا اینستاگرام بعضی پیج هارو نمیاره

 

به Bio توجه کنید

به Bio توجه کنید

تنها بخشی از پروفایل اینستاگرام شما که شامل نوشته می‌شود همین بخش Bio است. شما می‌توانید تا 150 کلمه در این بخش توضیحات بنویسید. این توضیحات باید کلمات کلیدی مرتبط با کار شما با پروفایلتان را شامل شود. برای نمونه اگر پیج فروش عطر هستید در بیو به عبارت ‘’فروش عطر ارزان’’ اشاره کنید. برای درک بیشتر مفهوم عبارت کلیدی می‌توانید اطلاعات خود را در زمینه SEO افزایش دهید.

اصول کپشن نویسی را رعایت کنید

شما زیر تصاویر و ویدئوهای خود در اینستاگرام می‌تواند متن اضافه کنید. این متن از جهات مختلفی حائز اهمیت است. اول این که متن نوشته شده باید شامل کلمات کلیدی باشد تا از این طریق بیشتر مورد توجه گوگل قرار بگیرد.

دوم این که کپشن باید به گونه‌ای نوشته شود که اطلاعات مهم آن در چند خط ابتدایی عنوان شود؛ چرا که این بخش حکم تیتر در مطالب را برای گوگل خواهد داشت و به‌روی آن توجه ویژه‌ای دارد.

از هشتگ استفاده کنید

به احتمال بسیار زیادی شما با مفهوم هشتگ آشنایی دارید. در کپشن‌های پست اینستاگرام خود حتما از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید. توجه داشته باشید که هشتگ باید حتما مرتبط باشد و نمی‌توانید برای یک پست که در مورد کفش است از هشتگ پربازدید فیلم استفاده کنید.

از هشتگ استفاده کنید

شما با استفاده از هشتگ‌های صحیح به گوگل نشان می‌دهید که پست شما در مورد چه موضوعی است و چه کاربرانی را باید شامل شود. استفاده از هشتگ غیر مرتبط باعث می‌شود گوگل به خوبی نتواند زمینه کاری شما را تشخیص دهد و همچنین خود اینستاگرام نیز در یافتن مخاطب هدف گیج می‌شود.

از متن جایگزین استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید رعایت کنید استفاده از متن جایگزین است، اما این مفهوم یعنی چی؟ متن جایگزین یا Alt Text به متنی گفته می‌شود که تصویر یا ویدئو آپلود شده را به بهترین شکل شرح دهد.

متن جایگزین برای افراد نابینا هنگام دیدن پست شما خوانده می‌شود و همچنین در صورت باز نشدن پست این متن به روی صفحه قرار می‌گیرد. از نظر SEO متن جایگزین هم برای اینستاگرام اهمیت بالایی دارد و هم برای گوگل.

برای نوشتن Alt Text باید هنگام پست کردن عکس یا ویدئو به روی Advanced Settings کلیک کنید و سپس در بخش Write Alt Text متن جایگزین خود را بنویسید.

 

چگونه یوتیوب را در پس زمینه پلی کنیم؟ اندروید و iOS

پخش یوتیوب در پس زمینه ایفون

 

فالور بیشتری جذب کنید

از نظر اینستاگرام اکانت‌هایی که دارای فالور بیشتری هستند اهمیت بالاتری دارند و در نتیجه گوگل هم به این اکانت‌ها بیشتر توجه می‌کند. این یعنی یکی از راه‌هایی که در صفحه اول گوگل و در نتایج اول نمایش داده شوید این است که فالور زیادی داشته باشید.

جمع بندی

با مطالعه این مطلب قطعا با نحوه ثبت کردن پیج خود در گوگل آشنا شدید و به این پی بردید که چیزی تحت عنوان سایت ثبت پیج اینستاگرام در گوگل وجود ندارد و این اتفاق تنها از نظر SEO امکان‌پذیر است.

سوالات متداول

چگونه پیج اینستاگرام را در گوگل ثبت کنیم؟ شما نمی‌توانید به صورت مستقیم پیج اینستاگرام خود را در گوگل ثبت کنید و برای این کار باید پیج را از SEO در گوگل بالا بیاورید. روش انجام این کار در مطلب توضیح داده شده است.

ثبت پیج اینستاگرام در گوگل رایگان است؟ بله همان‌طور که در مطلب توضیح دادیم این کار نیاز به صرف هزینه ندارد و تنها باید مواردی را رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =