تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
روش های حل مشکل داغ شدن آیفون

روش های حل مشکل داغ شدن آیفون

یکی از مشکلات رایج آیفون ۱۳ داغ شدن آن است. این مشکل در خانواده آیفون ۱۳ دیده می‌شود و به همین دلیل خیلی‌ها به دنبال علت داغ شدن گوشی ایفون ۱۳ پرومکس می‌گردند. در این مطلب می‌خواهیم به علت داغ شدن گوشی ایفون ۱۲ پرومکس و علت داغ شدن گوشی آیفون 11 و آیفون ۱۳  اشاره کنیم و روش‌هایی هم برای حل مشکل داغ شدن ایفون رائه کنیم.

داغ شدن ایفون

داغ شدن آیفون به دلایل مختلفی بستگی دارد. اما برخی از دلایل کلی آن به شرح زیر است:

حل مشکل داغ شدن ایفون

حالا به شما توضیح می‌دهیم که موارد بالا چطور چطور باعث داغ شدن آیفون می‌شوند.

استفاده طولانی و بدون وقفه از گوشی

استفاده طولانی مدت و بدون وقفه از گوشی یکی از دلایل رایج داغ شدن ایفون است. پس برای حل مشکل داغ شدن ایفون باید یکم متعادل‌تر از در طول روز از گوشی استفاده کنید.

قرار گرفتن گوشی در محیط‌های گرم

یکی دیگر از روش‌های رفع مشکل داغ شدن آیفون این است که گوشی را هیچ وقت در محیط‌های گرم قرار ندهید. گرمای محیط و حتی گرمای خورشید می‌تواند باعث گرم شدن گوشی شود. این گرما قطعا به گوشی آسیب وارد می‌کند. همیشه گوشی را در مکانی خنک قرار دهید. گوشی را در اتومبیل رها نکنید.

باتری خراب

داغ شدن آیفون هنگام شارژ به دلیل خراب بودن باتری خواهد بود. اگر باتری گوشی شما آسیب دیده باشد یا سلامتی آن کم شده باشد، می‌تواند باعث گرم شدن گوشی شود. گرم شدن گوشی در زمان شارژ باعث حتی باعث می‌شود که گوشی به درستی شارژ نشود.

 

 

استفاده از گوشی در زمان شارژ

برای حل مشکل داغ شدن ایفون در زمان شارژ نباید از این گوشی زیاد استفاده کنید. شارژ شدن گوشی کمی باعث گرم شدن گوشی می‌شود و اگر در زمان شارژ از آن استفاده کنید گوشی گرم‌تر می‌شود.

استفاده از کیس‌های بسیار سنگین و بی کیفیت

برخی از کیس‌ها یا قاب‌های محافظی که برای گوشی استفاده می‌کنید، باعث ایجاد گرمای زیاد در گوشی می‌شوند. باید این کیس‌ها را عوض کنید و از قاب محافظ با کیفیتی استفاده کنید.

اپلیکیشن‌ها خراب

برخی از اپلیکیشن‌ها می‌توانند به گوشی شما اسیب بزنند و گرمای گوشی را افزایش دهند. از این اپلیکیشن‌ها استفاده نکنید.

بازی‌های بسیار سنگین و حجیم

از دیگر دلایل داغ شدن آیفون می‌توانیم به بازی های سنگین و حجیم اشاره کنیم. بازی هایی که در بک‌گراند در حال اجرا هستند و باعث داغ شدن گوشی می‌شوند. اگر بازی نمی‌کنید، این بازی‌ها را به درستی ببندید.

 

 

خرابی گوشی

بعضی وقت‌ها آسیب‌های فیزیکی باعث می‌شوند که گوشی داغ شوند. باید این مشکلات فیزیکی را برطرف کنید تا بتوانید نسبت به رفع مشکل داغ شدن آیفون اقدام کنید.

استفاده زیاد از اینترنت

علت داغ شدن گوشی آیفون هنگام استفاده از اینترنت فاصله شما از آنتن گوشی است. هر چه فاصله شما از انتنی که اینترنت را دریافت می‌کنید، زیاد باشد گوشی باید با قدرت بیشتری کار کند تا بتواند به اینترنت دسترسی پیدا کند.  گوشی همیشه سعی می‌کند که به انتن‌های با کیفیت‌تر متصل شود و به همین دلیل استفاده از اینترنت می‌تواند باعث گرمای گوشی شود. همچنین استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند یوتیوب و نتفلیکس و اپلیکیشن‌های استریم ویدیو و بازی از آنجایی که اینترنت زیادی مصرف می کنند، باعث داغ شدن ایفون می‌شوند.

مشکل در شارژ

استفاده از شارژرها غیر اصل باعث می‌شوند که گوشی ایفون داغ شوند. به همین دلیل پیشنهاد می شود که همیشه از شارژر اصلی برای شارژ گوشی استفاده کنید.

 

 

اپلیکیشن‌ها را اپدیت نکرده‌اید

آپدیت نکردن اپلکیشن‌های گوشی ممکن است باعث گرم شدن گوشی شود. سعی کنید همیشه اپلیکیشن‌های گوشی خودتان را آپدیت کنید. با آپدیت شدن اپلیکیشن‌ها بسیاری از مشکلات اپلیکیشن که باعث داغ شدن آیفون می‌شوند، برطرف می‌شوند.

تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش خاموش است

زمانی که تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش روشن باشد، نور گوشی با توجه به نور محیط تنظیم می‌شود. اما اگر این ویژگی خاموش باشد، نور صفحه نمایش همیشه در بیشترین حالت قرار داد. این موضوع باعث داغ شدن گوشی آیفون می‌شود.

اپلیکیشن‌های زیادی در حال اجرا هستند

اگر تعداد زیادی اپلیکیشن در حال اجرا باشد، گوشی شما داغ می‌شود. سعی کنید اپلیکیشن هایی که را که استفاده نمی‌کنید، ببندید. یکی از دلایل داغ شدن آیفون ۱۳ همین موضوع است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 4 =