تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
آموزش حل مشکل هنگ کردن مک بوک

آموزش حل مشکل هنگ کردن مک بوک

در این مطلب می‌خواهیم به حل مشکل هنگ کردن مک بوک اشاره کنیم. اگر با مشکلات هنگ مک بوک دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌خواهیم روش‌هایی را برای رفع این مشکل به شما بگوییم.

تعمیر هنگ مک بوک

وقتی مک بوک هنگ میکنه  کار دیگری نمی‌توانید انجام دهید. مهم نیست مک بوک دارید یا از ای مک استفاده می‌کنید، مشکل قفل شدن مک بوک و سایر کامپیوترهای مک همه را خسته می‌کند. با این حال برای رفع هنگ باید کارهای زیر را انجام دهید.

در ادامه این روش‌ها را بیشتر توضیح می‌دهیم تا مشکلات هنگ مک بوک را از بین ببرید.

Force Quit

در زمانی که با قفل شدن مک بوک  رو به رو می‌شوید، باید اپلیکشنی که باعث ایجاد این مشکل شده را ببندید.  برای بستن اپلیکیشن‌های قفل شده می‌توانید دکمه کنترل را نگه دارید و روی آیکون اپلیکیشن روی داک کلیک کنید. سپس موس را روی گزینه Quit ببرید. دکمه Option را نگه درید و مشاهده می‌کنید که Quit به Force Quit تغییر کرد. روی آن کلیک کنید.

البته که می‌توانید دکمه‌های Option و CMD و Esc را باهم نگه‌دارید با حالت Force Quit فعال شود. سپس می‌توانید اپلیکیشن مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

اگر این راه‌کار سازگار نبود و همچنان مک بوک در حالت هنگ قرار داشت باید برای رفع هنگ مک  این کار را انجام دهید. دکمه‌های Ctrl و opt و cmd و دکمه پاور را با هم نگه دارید. این کار باعث می‌شود که مک بوک ریست شود.

 

 

System Management Controller را ریست کنید

System Management Controller یا SMC بسیاری از مشکلات کامپیوترهای مک را از بین می‌برد.

دکمخ‌های shift و ctrl و opt و دکمه پاور را با هم فشار دهید. برای ۱۰ ثانیه این دکمه‌ها را نگه دارید. حالا دکمه پاور را روی مگ فشار دهید.

PRAM/NVRAM را ریست کنید

PRAM و NVRAM از جمله بخش‌های کوچک سیستم‌های مک به شمار می‌روند.  کامپیوتر برای عملکرد درست به این قسمت‌ها دسترسی دارد. اگر با مشکلات هنگ مک بوک  سروکار دارید، شاید برای همین موضوع است.

ریست کردن PRAM و NVRAM می‌تواند به رفع هنگ مک  کمک زیادی کند.

کامپیوتر مک خودتان را خاموش و روشن کنید و بلافاصله دکمه‌های opt و cmd و p و R را فشار دهید. این دکمه‌ها را ۲۰ ثانیه نگه دارید. کامپیوتر مک شما باید ری استارت شود. با این حال دکمه‌ها را همچنان نگه دارید.

 

 

سیستم را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید

وقتی مک بوک هنگ میکنه  می‌توانید سیستم را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید. در این حالت راحت‌تر متوجه مشکل هنگ کردن مک بوک می‌شوید.

برای راه اندازی مک بوک در حالت Safe Mode می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

کامپیوتر مک خودتان را خاموش کنید و بلافاصله روشن کنید و دکمه‌ Shift را نگه‌دارید. زمانی که با پنجربه ورود روبه رو شدید دکمه شیفت را رها کنید.

Apple Diagnostic Test را اجرا کنید

برای حل مشکل هنگ کردن مک بوک  می‌توانید از Apple Diagnostic Test کمک بگیرید. شاید مشکل هنگ کردن مک سخت افزاری باشد. پس می‌توانید Apple Diagnostic Test را اجرا کنید. در ابتدا اگر هارد اکسترنال به سیستم خود متصل کرده اید باید آن را جدا کنید. در واقع هر وسیله دیگری به جز ماوس و کیبورد و مانیتور و کابل شبکه به سیستم متصل است را جدا کنید. حالا سیستم را خاموش کنید. سیستم را روشن کنید و دکمه D را نگه‌دارید. این دکمه را تا زمانی نگه دارید که با پیام انتخاب زبان روی صفحه نمایش مواجه شوید. حالا زبان مورد نظر را انتخاب کنید و منتظر باشید که Apple Diagnostic Test اجرا شود. این تست چند دقیقه‌ای طول می‌کشد.

اگر این تست مشکل را شناسایی کرد، راه‌کاری را هم ارائه می‌کند. البته که این تست کدی را به شما اعلام می‌کند که جست‌وجو کردن آن کد باعث می‌شود که بتوانید بهتر با مشکل اشنا شوید.

اگر تمام روش‌ها بالا جواب نداد

اگر این روش‌ها نتوانستند مشکلات هنگ مک بوک را برطرف کنند باید به شکل دیگری نسبت به تعمیر هنگ مک بوک اقدام کنید.  برای هک مشکل مک باید به یک تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه کنید. می‌توانید لپ تاپ یا کامپیوتر مک خودتان را برای اپل ارسال کنید یا می‌توانید از یک تعمیرکار بسیار حرفه‌ای کمک بگیرید.

در ضمن اگر نیاز به تعمیر گوشی آیفون خود دارید می توانید از خدمات کسری پارس استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 9 =