تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
علت سوختن ال سی دی گوشی

علت سوختن ال سی دی گوشی

یکی از بخش‌های گوشی که در صورت خرابی باعث می‌شود هزینه زیادی را متحمل شوید، بخش نمایشگر یا همان ال سی دی است. به همین جهت مهم است که بدانید دلایل سوختن ال سی دی گوشی چه مواردی هستند و علائم و نشانه‌های ابتدایی خرابی پنل چیست. در ادامه همراه کسری پارس باشید تا بیشتر با این مفاهیم آشنا شوید. برای تعمیرات گوشی موبایل با قطعات اصلی می توانید از سایت کسری پارس اقدام کنید.

دلایل خرابی ال سی دی گوشی

ال سی دی گوشی به دلایل زیر ممکن است خراب شود.

ضربه خوردن

اگر گوشی شما ضربه خورده است طبیعتا باید انتظار خرابی نمایشگر را داشته باشید. شاید تصور کنید که اگر پس از ضربه صفحه نمایش سالم بماند به معنای عدم آسیب به آن است اما این تصویر لزوما صحیح نیست. این یعنی ممکن است پس از ضربه ال سی دی از نظر ظاهری سالم باشد ولی به مرور مشکل پیدا کند و خراب شود.

حتما پیشنهاد می‌کنیم از محافظ صفحه نمایش یا همان گلس استفاده کنید و گوشی را در معرض وارد شدن ضربه قرار ندهید.

فشار وارد شدن

گاهی ممکن است ضربه به نمایشگر وارد نشده باشد ولی در اثر نشستن روی گوشی یا قرار گرفتن در جیب فشار به صفحه نمایش وارد شود. در صورت چنین اتفاقی ممکن است لمس به خوبی کار نکند یا سایه‌های زرد رنگ و سفید رنگی در کناره‌های صفحه نمایش شکل بگیرد. اگر گوشی شما اندازه بزرگی دارد تا حد امکان آن را در جیب شلوار قرار ندهید یا حداقل در صورت امکان هنگام انجام کاری که به گوشی فشار وارد می‌شود آن را از جیب خارج کنید.

دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی و روشن نشدن:

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی

 

تابش مستقیم نور خورشید

یکی از دلایل خرابی نمایشگر می‌تواند قرار گرفتن زیر نور خورشید باشد. اگر گوشی خود را در ماشین رها کنید و آفتاب روی آن باشد پس از چند ساعت ممکن است ال سی دی با مشکل مواجه شود. پس چه در خانه و چه در ماشین گوشی را در معرض تابش نور خورشید قرار ندهید.

داغ شدن بیش از حد

داغ شدن بیش از حد

گرم شدن گوشی به طور کلی معمول است و ایرادی به حساب نمی‌آید اما اگر این گرما به حد زیادی برسد می‌تواند به پنل آسیب‌های جدی وارد کند. مثلا اگر هنگام شارژ شدن گوشی با آن بازی‌های سنگین انجام دهید بیش از حد داغ می‌شود و این گرما به پنل آسیب وارد می‌کند.

استفاده دائمی از روشنایی زیاد

به طور کلی هرچقدر نور صفحه نمایش در حالت بالاتری قرار بگیرد فشار بیشتری به پیکسل‌ها وارد می‌شود. اگر شما همیشه نور گوشی را در حالت حداکثری قرار دهید این کار فشار وارده به روی پنل را زیاد می‌کند و در طولانی مدت نمایشگر شما آسیب می‌بیند. البته خود گوشی‌ها پس از مدتی نور نمایشگر را کم می‌کنند تا به پیکسل‌ها آسیب وارد نشود اما به صورت کلی بهتر است خودتان هم همواره از نهایت روشنایی استفاده نکنید.

تعمیر گوشی هواوی در مدل های مختلف در کسری پارس با گارانتی معتبر

علایم خراب شدن  ال سی دی موبایل

احتمالا برای شما سوال است که از کجا باید متوجه خرابی صفحه نمایش شویم. در ادامه علائم سوختن ال سی دی گوشی را به شما توضیح می‌دهیم.

زرد شدن کناره‌های نمایشگر

اگر کناره‌های نمایشگر شما قسمت‌های زرد رنگ دیده می‌شود باید بگوییم که نمایشگر شما آسیب دیده و ممکن است در آینده با مشکل جدی مواجه شود.

دیده شدن هاله سفید در نمایشگر

اگر هر قسمتی از پنل گوشی دارای هاله‌های سفید رنگ و غیر طبیعی است یعنی پنل آسیب دیده و در آینده ممکن است با مشکل مواجه شود.

عمل نکردن بخشی از لمس نمایشگر

در صورت وارد شدن ضربه به نمایشگر گوشی، ممکن است بخشی از لمس عمل نکند و به همین جهت شما مجبور خواهید شد تا تاچ و ال سی دی را تعویض کنید.

وجود خطوط عمودی یا افقی به روی نمایشگر

یکی از نشانه‌های خرابی نمایشگر نیز وجود خطوط عمودی و افقی به روی پنل است.

 

چرا گوشیم کند شارژ میشه؟

علت دیر شارژ شدن و زود خالی شدن باتری گوشی

 

جمع بندی

در این مطلب دلایل خرابی صفحه نمایش و علام نشان دهنده آن را توضیح خواهیم داد. در نظر داشته باشید که خرابی پنل الزاما به دلیل از کار افتادن آن نیست و با وجود مشکل ممکن است نمایشگر همچنان به کار کردن ادامه دهد.

سوالات متداول

علت سوختن نمایشگر چیست؟ در متن به تمامی دلایل پرداخته شده است ولی اصلی‌ترین موارد را می‌توانید ضربه و فشار به پنل و گرم شدن زیاد آن در نظر بگیریم.

نشانه خرابی صفحه نمایش چیست؟ زرد شدن کناره‌های نمایشگر، وجود هاله‌های سفید رنگ و وجود خطوط عمودی و افقی در پنل می‌تواند از نشانه‌های خرابی نمایشگر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 1 =