تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
راهکارهای افزایش سرعت گوشی

راهکارهای افزایش سرعت گوشی

یکی از مشکلاتی که کاربران با آن مواجه هستند کند شدن گوشی پس از چند سال استفاده یا حتی پس از مدت کوتاهی استفاده است. به طور کلی سرعت گوشی هوشمند تا حد زیادی به تراشه و مقدار رم آن و در مجموع سخت افزار بستگی دارد ولی این همه ماجرا نیست و در بسیاری از مواقع از طریق بهبودهای نرم افزاری می‌توان سرعت گوشی را بهتر کرد. در ادامه همراه ما باشید تا ترفند افزایش سرعت موبایل را با هم مرور کنیم.

ترفندهای افزایش سرعت گوشی

بالا بردن سرعت گوشی از تنظیمات خود گوشی قابل انجام است. با اجرا کردن راهکار های زیر می توانید سرعت گوشی خود را بهبود دهید:

گوشی را ری‌استارت کنید

یکی از کارهای ساده‌‌ای که می‌تواند مشکل کند شدن گوشی را تا حد زیادی برطرف کند، ری‌استارت کردن گوشی هوشمند است. در گوشی‌های اندرویدی کافیست دکمه پاور را نگه دارید تا گزینه Restart نمایش داده شود. شما همچنین می‌توانید این کار را به گوشی بسپارید تا چند بار در هفته در زمان‌هایی که از آن استفاده نمی‌کنید خود را ری‌استارت کند.

گوشی را ری‌استارت کنید

برای این کار در برند سامسونگ کافیست به تنظیمات و سپس Battery and device care مراجعه کنید و از سه نقطه بالا سمت راست به روی گزینه Automation بزنید. در این صفحه گزینه Auto restart at set times را روشن کنید. همچنین از طریق همین گزینه مشخص کنید که گوشی در چه روزهایی از هفته ری‌استارت شود و این اتفاق در چه ساعتی باشد.

تعمیر گوشی سامسونگ با گارانتی در کسری پارس

گوشی خود را آپدیت کنید

در بسیاری از مواقع یک باگ نرم افزاری ممکن است باعث کند شدن گوشی شده باشد و شرکت سازنده به همین جهت یک آپدیت را برای محصول عرضه کند. به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم همیشه گوشی خود را آپدیت نگه دارید. برای این کار در هر برند باید مسیر مشخص و ساده‌ای را طی کنید و در برند سامسونگ باید به تنظیمات و سپس Software update بروید و به روی Download and install کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید:

علت کم و زیاد شدن صدای گوشی سامسونگ

 

حافظه داخلی را خالی کنید

پر شدن گوشی باعث افت سرعت گوشی می‌شود و پیشنهاد می‌کنیم هیچگاه گوشی را تا آخر پر نکنید. برای نمونه اگر گوشی شما 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد آن را بیشتر از 32 گیگابایت پر نکنید. یا مثلا اگر گوشی 64 گیگابایت است آن را در نهایت تا 60 گیگابایت پر کنید.

حافظه داخلی را خالی کنید

یکی از راه‌های خالی کردن حافظه گوشی حذف کردن برنامه‌های اضافی است. به سراغ لیست برنامه‌ها بروید و گزینه‌هایی که استفاده نمی‌کنید را حذف کنید. با این کار هم فضای داخلی گوشی خالی می‌شود و هم باتری کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حافظه پنهان برنامه‌ها را حذف کنید

حافظه پهنان یا همان Cache به بخشی گفته می‌شود که برنامه‌ها در حافظه گوشی ایجاد می‌کنند. برای نمونه اینستاگرام تصاویر پروفایل، استوری‌های اخیر، پست‌های اخیر و موارد این‌چنینی را به صورت Cache نگه می‌دارد و این کش ممکن است گاهی به 4 یا 5 گیگابایت و بیشتر برسد. حذف این بخش، برنامه را با مشکل مواجه نمی‌کند و تنها بار اول کمی اینترنت بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای حذف این حافظه کش در گوشی سامسونگ به تنظیمات و Apps مراجعه کنید و به روی برنامه مورد نظر بزنید. حال به روی گزینه Storage کلیک کنید و از پایین صفحه Clear cache را بزنید. در گوشی‌های شیائومی و سایر برندها نیز مسیر مشابه است. در نظر داشته باشید که برخی از برنامه‌ها این کار را برای شما انجام می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها نیز کمک بگیرید. برای نمونه در برنامه Security گوشی‌های شیائومی این گزینه دیده می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

مشکلات رایج گوشی شیائومی

 

انیمیشن‌های گوشی را کاهش دهید

یکی از راه‌هایی که باعث افزایش سرعت گوشی و روان‌تر شدن آن می‌شود، کاهش میزان انیمیشن است. برای این کار باید ابتدا حالت Developer گوشی را روشن کنید. برای این کار به قسمت About phone مراجعه کنید و وارد Software information شوید. در این صفحه 5 بار به روی گزینه Build number کلیک کنید تا Developer options روشن شود.

انیمیشن‌های گوشی را کاهش دهید

حال Developer options را سرچ کنید و وارد آن شوید. به پایین اسکرول کنید تا به سه گزینه Window animation scale، transition animation scale و animation duration scale برسید. هر سه را از animation scale 1x به animation scale 0.5x تغییر دهید.

از نسخه سبک برنامه‌ها استفاده کنید

بسیاری از برنامه‌ها دارای دو نسخه هستند، یکی نسخه اصلی و دیگری نسخه لایت (Lite). نسخه لایت برنامه‌ها سریع‌تر و سبک‌تر است و فضای کمتری نیز درون گوشی اشغال می‌کند. شما می‌توانید برنامه‌هایی مانند فیسبوک، اینستاگرام، اسپاتیفای، توییتر و بسیاری از عناوین دیگر را به این صورت دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید تا با افزایش سرعت موبایل مواجه شوید.

 

بیشتر بخوانید:

مشکلات گوشی های آیفون

 

ویجت‌های کمتری را به روی صفحه اصلی قرار دهید

هرچقدر تعداد ویجت‌های بیشتری به روی صفحه قرار دهید پردازنده و حافظه رم بیشتر درگیر می‌شوند و در نتیجه سرعت گوشی پایین می‌آید. اگر سخت افزار گوشی شما قوی است یا حافظه رم بالایی دارید قطعا متوجه این موضوع نخواهید شد، اما اگر گوشی اقتصادی با رم 4 گیگابایتی یا کمتر دارید قطعا این تفاوت را احساس خواهید کرد.

ویجت‌های کمتری را به روی صفحه اصلی قرار دهید

گزینه Sync را خاموش کنید

گوشی‌های اندرویدی دارای گزینه‌ای به نام Sync هستند. اگر این گزینه روشن باشد، گوشی به صورت دائمی برنامه‌هایی مانند Gmail را رفرش می‌کند و تلاش می‌کند تا دیتای شما را در برنامه‌های مختلف آپدیت کند. این کار باعث فشار بیشتر به باتری و سخت افزاری می‌شود و پیشنهاد می‌کنیم آن را خاموش کنید. برای این کار به کنترل سنتر گوشی مراجعه کنید و گزینه Sync را خاموش کنید.

بیشتر بخوانید 

دلیل کم و زیاد شدن خودکار صدای گوشی شیائومی

گوشی را برای وجود ویروس یا برنامه مخرب چک کنید

اگر در پی آموزش افزایش سرعت گوشی هستید باید بگوییم که گاهی نصب کردن یک برنامه مخرب باعث می‌شود پردازنده گوشی شما بی‌دلیل درگیر شود و گوشی هنگ کند و با کندی مواجه شود. حتی گاهی ممکن است بهینه نبودن یک برنامه با نسخه اندروید گوشی شما چنین مشکلی را به وجود بیاورد. با نصب آنتی ویروس‌های خوب می‌توانید این موضوع را چک کنید. خود گوشی‌های اندرویدی هم معمولا دارای آنتی ویروس از پیش نصب شده هستند که از آن‌ها نیز می‌توانید کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید

دلایل پریدن آنتن گوشی

گوشی را ریست فکتوری کنید

اگر انجام کارهای بالا مشکل شما را حل نکرد برای افزایش سرعت موبایل اندروید پیشنهاد می‌کنیم دیتای موجود به روی گوشی را به لپ تاپ یا فضای دیگری انتقال دهید و گوشی را ریست فکتوری کنید. بدون شک این کار باعث افزایش سرعت گوشی می‌شود. برای انجام ریست فکتوری در گوشی سامسونگ به تنظیمات و سپس General Management مراجعه کنید و از قسمت Reset گزینه Factory data reset را بزنید. در نظر داشته باشید که این کار همه چیز را پاک می‌کند و گوشی شما مانند روز اول می‌شود.

اگر گوشی شیائومی دارید به تنظیمات و سپس بخش About Phone یا Additional Settings مراجعه کنید (بسته به نسخه MIUI) تا گزینه Factory Reset نمایش داده شود. در آخر نیز Erase all data را بزنید.

جمع بندی

در این مطلب روش‌های افزایش سرعت گوشی اندروید را با هم مرور کردیم. همچنین به تنظیمات افزایش سرعت موبایل نیز اشاره کردیم تا بتوانید گزینه‌ها را بر اساس نیاز خود بهینه کنید تا سرعت گوشی نیز بیشتر شود. اگر با انجام راه حل های گفته شده سرعت گوشی شما افزایش نیافت، می توانید از سرویس تعمیر موبایل کسری پارس استفاده کنید.

سوالات متداول

راه افزایش سرعت موبایل چیست؟ در مطلب روش‌هایی را برای افزایش سرعت گوشی عنوان کرده‌ایم. شما با انجام این کارها می‌توانید سرعت گوشی را تا 20 یا حتی 30 درصد افزایش دهید.

چرا سرعت گوشی پایین است؟ شما از طریق بهینه سازی‌های نرم افزاری می‌توانید سرعت گوشی را تا حد زیادی افزایش دهید اما به طور کلی سخت افزار گوشی اهمیت بالایی دارد و نقش اصلی را تراشه و حافظه رم ایفا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 11 =