تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
آموزش روش های کاهش دمای لپ تاپ

آموزش روش های کاهش دمای لپ تاپ

گرم شدن لپ تاپ باعث می‌شود که عملکرد لپ تاپ تا اندازه قابل توجهی کاهش پیدا کند. در این مطلب می‌خواهیم به روش‌هایی برای کاهش دمای لپ تاپ اشاره کنیم. به کار بردن این روش‌ها می‌توانید به راحتی نسبت به پایین آوردن دمای لپ تاپ اقدام کنید.

کاهش دمای لپ تاپ هنگام بازی

یکی از روش‌هایی که کاهش دمای لپ تاپ هنگام بازی می‌توانید از آن استفاده کنید، استفاده از کول‌پد‌های گیمینگ است. کول‌پدهایی که فن‌های قوی و قدرتمندی دارند و جریان هواوی زیادی برای لپ تاپ به وجود می‌آورند. در کل سرمایه‌گذاری روی سیستم خنک کننده لپ تاپ و خرید کول‌پد‌های قوی باعث می‌شود که بتوانید دمای لپ تاپ را در زمان بازی کردن کاهش دهید. حتی می‌توانید با این کول‌پد‌ها برای کاهش دمای کارت گرافیک لپ تاپ استفاده کنید. اگر بازی می‌کنید یا کارهای گرافیکی و پردازش‌های سنگین انجام می‌دهید که دمای کارت گرافیکی را افزایش می‌دهد، باید از کول پد استفاده کنید.

از دیگر روش‌های پایین آوردن دمای لپ تاپ تمیز کردن دریچه‌های گردش هوای لپ تاپ و فن‌های لپ تاپ است. تمیز کردن دریچه‌های خروج هوای لپ تاپ باعث می‌شود که روند گردش هوا بهتر انجام شود. همچنین تمیز کردن فن‌های لپ تاپ هم باعث شده که گردش فن‌ها با سرعت بالاتری انجام شود و هوا بهتر جریان پیدا می‌کند.

در قدم بعدی باید دما لپ تاپ را زیر نظر داشته باشید. برای کاهش دمای لپ تاپ باید دمای لپ تاپ را زیر نظر داشته باشید. نرم‌افزارهایی مانند Real Temp و GPU-Z و Speccy و HWMonitor و Core Temp می‌توانند دمای لپ تاپ را نشان دهند. تمام این نرم‌افزارها رایگان هستند و می‌توانند دمای لپ تاپ شما را زیر نظر داشته باشند. توجه داشته باشید که دمای نرمال CPU زیر ۶۵ درجه و دمای نرمال GPU زیر ۸۰ درجه است.

روش دیگری که برای پایین آوردن دمای لپ تاپ می‌توانید از آن استفاده کنید، تغییرات در عملکرد لپ تاپ است. می‌توانید تنظیمات عملکرد لپ تاپ را به صورتی تغییر دهید که دمای لپ تاپ کاهش پیدا کند. برای برخی فعالیت‌ها مانند وب گردی و چت کردن نیازی به این موضوع ندارید که لپ تاپ با توان بالایی کار کند. به همین دلیل می‌توانید عملکرد لپ تاپ را در سطح پایین‌تری قرار دهید. کاری که باعث می‌شود دمای لپ تاپ کاهش پیدا کند.

بیشتر بدانید:

روش جلوگیری از داغ شدن گوشی

می‌توانید از Control Panel ویندوز وارد قسمت Power Saver شوید و حالا Advanced Settings شوید. حالا وارد قسمت Processor Power Management شوید و تنظیمات مورد نظر خودتان را اعلام کنید. شما می‌توانید بین ۲۰ تا ۳۰ درصد عملکرد لپ تاپ را کاهش دهید تا دمای آن کم شود.

چنین تنظیماتی را هم می‌توانید برای کاهش دمای کارت گرافیک لپ تاپ اعمال کنید. حتی می‌توانید برخی از کارت‌های کرافیکی را به کل خاموش کنید تا در زمانی که به آن نیاز ندارید، کرمایی تولید نکند.

بیشتر بخوانید:

روش کالیبره کردن باتری لپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =