تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
علت ترکیدن گوشی

علت ترکیدن گوشی

دلیل ترکیدن باتری موبایل متفاوت است. با این حال بدترین اتفاتی که ممکن است در زمان کار کردن با گوشی رخ دهد این است که گوشی منفجر شود. به همین دلیل بد نیست که با علت ترکیدن گوشی آشنا شوید.

ترکیدن باتری موبایل در دست

بعضی مواقع مشکلات کارخانه‌ای گوشی باعث ترکیدن باتری گوشی می‌شود.

ترکیدن گوشی در شارژ

یکی از مشکلات رایجی که می‌تواند باعث ترکیدن گوشی شود، مشکلات شارژ گوشی است. ترکیدن گوشی در شارژ به دلایل متعددی بستگی دارد. به طور مثال آسیب‌های فیزیکی به باتری می‌تواند دلیل ترکیدن باتری موبایل در دست باشد. زمانی که گوشی از دستتان به زمین می‌خورد، این احتمال وجود دارد که باتری گوشی آسیب ببیند. آسبی که می‌تواند دلیل ترکیدن باتری موبایل باشد. آسیب‌های فیزکی باعث می‌شوند که مشکلات در جریان باتری به وجود بیایند. این مشکلات باعث اتصال کوتاه می‌شوند و حتی باعث ایجاد گرمای زیاد در گوشی می‌شوند. پس علت ترکیدن باتری موبایل می‌تواند گرمای بیش از اندازه گوشی هم باشد.

زمانی که باتری گوشی آسیب می‌بیند، با باد کردن باتری روبه رو می‌شوید. باتری باد کرده بسیار خطرناک است و از جمله دلایل انفجار باتری موبایل است. پس اگر احساس کردید که باتری گوشی باد کرده، حتما باید آن را تعویض کنید. در واقع راهی به جز تعویض باتری گوشی ندارید.

 

 

انفجار گوشی به دلیل اشکال در شارژر

یکی دیگر از دلایل انفجار موبایل در حال شارژ می‌تواند استفاده از کابل‌های شارژ بی کیفیت باشد. یکی از اشتباهاتی که ممکن است همه ما‌ انجام دهیم، این است که از کابل غیر اصلی برای شارژ گوشی استفاده کنیم. برخی از کابل‌های غیر اصل استانداردهای لازم برای شارژ گوشی شما را ندارند. به همین دلیل این کابل ها می‌توانند باعث انفجار موبایل در حال شارژ شوند. این کابل ها می‌توانند گوشی را بیش از اندازه گرم کنند. گرمایی که به قطعات داخلی گوشی آسیب وارد می‌کند.

شارژ شب تا صبح گوشی

علت انفجار باتری موبایل می‌تواند شارژ شب تا صبح باتری باشد. شارژ بیش از اندازه باتری گوشی باعث تولید گرمای زیاد در گوشی و باتری می‌شود. پس اصلا نباید گوشی را شب تا صبح در شارژ قرار دهید. شارژ شب تا صبح گوشی ممکن است باعث ترکیدن باتری موبایل شود.

 

 

رها کردن گوشی در خودرو

دلیل ترکیدن باتری موبایل می‌تواند رها کردن گوشی در خودرو باشد. محیط داخلی خودرو به سرعت گرم می‌شود و این گرما قطعا به گوشی و باتری آن آسیب وارد می‌کند. گرمای زیاد باعث می‌شود که باتری گوشی ثبات خودش را از دست بدهد. این گرما می‌تواند باعث باد کردن باتری گوشی شود و عملکرد باتری را خراب کند. در نتیجه گوشی منفجر می‌شود.

باتری خیس

علت ترکیدن باتری موبایل می‌تواند خیس شدن آن هم باشد. آب یکی از بزرگ‌ترین دشمنان گوشی به حساب می‌آید. اگر گوشی شما در آب افتاده و به باتری آسیب زده باشد، شاید گوشی منفجر شود. این مشکل در اکثر گوشی های ارزان قیمت و گوشی هایی که گواهی IP دارند، رخ می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پانزده =