تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
پرش صفحه لپ تاپ و کامپیوتر: علت و نحوه رفع مشکل

پرش صفحه لپ تاپ و کامپیوتر: علت و نحوه رفع مشکل

نسبت به شرایط ممکن است با مشکل پرش تصویر لپ تاپ مواجه شوید. اتفاقات نرم افزاری و سخت افزاری می‌توانند علت پرش صفحه لپ تاپ ایسوس ، پرش صفحه لپ تاپ لنوو و سایر لپ تاپ های بازار باشند. در این مطلب به حل مشکل پرش صفحه لپ تاپ اشاره می‌کنیم.

دلیل پرش صفحه لپ تاپ

در ابتدا بد نیست به دلایل پرش صفحه نمایش لپ تاپ اشاره کنیم. اصلا چه اتفاقاتی باعث می‌شوند که با پرش صفحه نمایش لپ تاپ مواجه شوید.

چطوری پرش صفحه نمایش لپ تاپ را برطرف کنیم

حالا نوبت رسیده که روش هایی را برای برطرف کردن مشکل پرش نور صفحه لپ تاپ به شما بگوییم. هر کدام از این روش‌ها به تنهایی می‌توانند مشکل پرش صفحه مانیتور لپ تاپ را برطرف کنند.

مراجعه به Task Manager

علت پرش صفحه در ویندوز 10 و پرش تصویر در ویندوز 7  به دلایل مختلفی بستگی دارد. دلایلی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم. برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید به Task Manager ویندوز مراجعه کنید.

دکمه‌های ctrl و shift و esc را با هم فشار دهید تا تسک منیجر باز شود. اگر تسک منیجر دچار پرش نشد، مشکل به وجود آمده به واسطه نرم‌افزاری است که روی کامپیوتر نصب کرده‌اید؛ اما اگر تسک منیجر دچار پرش شد، این مشکل مربوط به درایور قدیمی صفحه نمایش لپ تاپ می‌شود.

 

 

نرم‌افزارها را آپدیت کنید

یکسری از نرم‌افزارهایی که روی لپ تاپ نسب می‌کنید، باعث پرش صفحه مانیتور لپ تاپ می‌شوند. در واقع  علت پرش صفحه در ویندوز 10 می‌تواند همین اپلیکیشن‌ها باشد. می‌توانید این نرم‌افزارها را آپدیت کنید تا مشکل برطرف شود.

نرخ نوسازی صفحه نمایش را تنظیم کنید

یکی دیگر از دلایل لرزش تصویر مانیتور لپ تاپ می‌تواند تنظیم نبودن نرخ نوسازی صفحه نمایش اشاره کرد. با تنظیم نرخ نوسازی می‌توانید مشکل پرش تصویر لپ تاپ را برطرف کنید.

GPU Acceleration را غیرفعال کنید

دلیل پرش تصویر مانیتور لپ تاپ می‌تواند فعال بودن GPU Acceleration هم باشد. می‌توانید این قسمت را غیرفعال کنید. شاید مشکل پرش صفحه نمایش برطرف شد.

ویروس‌ها و بد افزارها

لرزش صفحه لپ تاپ می‌تواند به واسطه ویروس‌ها و بد افزارها هم رخ بدهد. با استفاده از انتی ویروس می‌توانید سیستم خودتان را کامل اسکن کنید و ویروس‌ها را از بین ببرید. احتمالا مشکل پرش صفحه نمایش لپ تاپ باید برطرف شود.

 

 

کابل صفحه نمایش را چک کنید

اگر لپ تاپ را به مانیتورهای خارجی متصل کرده‌اید، چک کنید که کابل آن مشکل نداشته باشد. تعویض کردن کابل هم می‌تواند لرزش صفحه لپ تاپ را برطرف کند.

درایور مانیتور را آپدیت کنید

بعضی وقت ها درایور قدیمی صفحه نمایش موجب پرس صفحه لپ تاپ می‌شود. حتما درایور مانیتور را آپدیت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =