تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
ترفند های عکاسی در نور کم با موبایل

ترفند های عکاسی در نور کم با موبایل

عکاسی در شب با گوشی‌های موبایل در طول سال‌های بسیار پیشرفت کرده و در حال حاضر اکثر گوشی‌های پرچم‌دار و حتی گوشی‌های میان‌رده، توانایی این را دارند که در شب عکس‌های با کیفیتی ثبت کنند. اما برای اینکه بتواند کیفیت عکس‌ها در شب و یا محیط‌های کم نور را بهتر کرد، ترفندهایی وجود دارد. در این مطلب می‌خواهیم به نکات عکاسی با گوشی در نور کم اشاره کنیم. با رعایت کردن این موارد می‌توانید عکس‌های بهتری در شب و محیط‌های کم نور ثبت کنید.

از حالت Night Mode گوشی استفاده کنید

در حال حاضر اکثر گوشی‌های رده بالا و میان‌رده و حتی برخی  گوشی‌های رده پایین از حالت Night Mode یا عکاسی در شب برخوردارند. در زمانی که می‌خواهید در شب عکاسی یا محیط‌های کم نور عکاسی کنید، این حالت را فعال کنید. روشن کردن این حالت باعث می‌شود که عکس‌های با کیفیت‌تر و زیباتری در شب ثبت کنید.

از نورهای غیر طبیعی استفاده کنید

در زمان عکاسی در شب و عکاسی در محیط‌های کم نور از فلش گوشی استفاده نکنید. فلش کیفیت عکس شما را خراب می‌کند. با این حال می‌توانید از نورهای غیر طبیعی دیگر استفاده کنید. مثلا می‌توانید نورهای LED قابل حمل در اختیار داشته باشید. نورهایی که بتوانید راحت آن‌ها را حمل کنید و آن‌ها را در مکان‌های مختلف قرار دهید تا بتوانید در شب عکاسی کنید.

نورهای خارجی به شما آزادی عمل بالایی در عکاسی در شب و محیط‌های کم نور می‌دهند.

 

 

از حالت عکاسی دستی استفاده کنید

گوشی‌های موبایل در زمان عکاسی همیشه در حالت خودکار تا Auto قرار دارند. حالت خودکار کیفیت خوبی هم دارد، اما در محیط‌های کم نور خیلی خوب عمل نمی‌کند. در حالت عکاسی دستی می‌توانید خودتان کنترل دوربین را به دست بگیرید. در حالت عکاسی دستی می‌توانید روی سه قسمت ISO و گشودگی دیافراگم و سرعت شاتر نظارت داشته باشید.

به این سه مورد مثلث نوردهی هم گفته می‌‌شود. در زمان عکاسی در شب و محیط‌های کم نور باید شرایط نوردهی به دوربین گوشی درست باشد. می‌توانید میزان ISO را افزایش دهید یا سرعت شاتر را تغییر دهید. حتی می‌توانید گشودگی دیافراگم را تغییر دهید. نکته مهم اینجاست که بتوانید تعادل خوبی میان این سه قسمت ایجاد کنید.

 

 

از سه پایه استفاده کنید

ازد یگر ترفند های عکاسی در نور کم با موبایل استفاده از سه پایه است. مخصوصا اگر در حالت دستی عکاسی می‌کنید. سه پایه گوشی شما را ثابت نگه می‌دارد و باعث می‌شود که نور بیشتری وارد دوربین شود. با سه پایه می‌توانید ISO را در پایین‌ترن حالت خودش قرار دهید تا بتوانید عکس‌های با کیفیتی در اختیار داشته باشید.

در حالت RAW عکاسی کنید

در حال حاضر گوشی‌های رده بالا و برخی دیگر از گوشی‌ها به کاربران اجازه می‌دهند که از حالت RAW عکاسی کنند. در حالت RAW عکس‌هایی در اختیار خواهید داشت که فشرده نشده‌اند و ویرایش خاصی رو آن‌ها صورت نگرفته است. عکس RAW تمام اطلاعات اصلی که توسط دوربین ثبت شده را در اختیار دارد. البته که عکس‌ RAW حجم زیادی دارد، اما کیفیت خودش را از دست نداده است.

گوشی با حسگر دوربین بزرگ خریداری کنید

حسگرهای بزرگ‌تر باعث می‌شوند که بتوانید عکس‌های بهتری در شب ثبت کنید. گوشی‌هایی مانند شیائومی ۱۳ اولترا، گلکسی S24 اولترا و حتی آیفون ۱۵ پرو مکس در شب عکس‌های فوق العاده‌ای ثبت می‌کنند.

 

 

ویرایش درست عکس‌ها

پس از عکاسی می‌توانید عکس‌های خودتان را ویرایش کنید. ویرایش با اپلیکیشن‌های کارامد می‌تواند عکس‌ شما را بسیار بهتر کند. البته ویرایش عکس هم نیاز به مهارت خاص خودش را دارد. اپلیکیشن‌هایی مانند Adobe Lightroom و Snapseed استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + یازده =