تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
کابل فلت گوشی چیست و چه کاربردی دارد؟

کابل فلت گوشی چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر برای شما این سوال پیش آماده که کابل فلت گوشی چیست؟ در این مطلب می‌خواهیم کاربرد کابل فلت گوشی و انواع کابل فلت گوشی را به شما معرفی کنیم.

کابل فلت گوشی چیست؟

کابل فلت گوشی کابلی است که یکسری سیم‌ها را به صورت موازی به پنل صفحه نمایش هدایت می‌کند. به همین دلیل این کابل ظاهری فلت یا کاملا مسطح دارد و بیشتر شبیه به یک روبان یا نوار به نظر می‌رسد.

چیزی که کار بر در گوشی مشاهده می‌کنید این است که صفحه نمایش به شکل‌های مختلف به نیاز کاربر پاسخ می‌دهد. متوجه لمس می‌شود و متوجه می‌شود که کاربر کدام دکمه را فشار می‌دهد. تمام این اتفاقات از جمله کاربرد کابل فلت گوشی به شمار می‌رود. در واقع کاربرد کابل فلت گوشی ارتباط برقرار کردن با سایر بخش‌های گوشی است.

انواع کابل فلت گوشی

در ادامه می‌خواهیم به انواع کابل فلت گوشی اشاره کنیم.

 

 

ویژگی های انواع کابل فلت گوشی

چرا کابل فلت گوشی باریک و انعطاف پذیر است؟ دلیل این موضوع این است که گوشی‌های هوشمند بسیار باریک ساخته می‌شوند. هر ساله گوشی‌های هوشمند باریک‌تر و باریک‌تر می‌شوند و دلیل این اتفاق‌ هم استفاده از کابل فلت است. با این حال باریک شدن این کابل‌ها مشکلاتی را هم به همراه دارد. ممکن است این کابل‌ها خراب شوند و گوشی شما درست کار نکند.

کابل‌ فلت در گوشی های تاشدنی بیشتر از گوشی های معمولی خراب می‌شوند. مثلا گوشی های سامسونگ بیشتر از سایر گوشی‌ها باریک هستند و به همین دلیل کابل‌های فلت حساس‌تری هم برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

در حالت کلی انواع کابل فلت گوشی شامل دو گروه می‌شود. کابل‌هایی که اصلی و کابل‌هایی که در چین تولید می‌شوند. کابل فلت چینی با توجه به کیفیت ساخت دسته بندی می‌شوند. کابل‌های فلت چینی معمولا کیفیت مناسبی ندارند و در گوشی‌های به شدت باریک کاربرد ندارند. کابل‌های فلت اصلی اما کیفیت خوبی ارائه می‌کنند و کاملا عملکرد آن‌ها رضایت بخش است.

 

 

کابل فلت در گوشی‌‌های مختلف

برای اینکه متوجه شوید کابل فلت خراب است، حتما نباید یک کارشناس حرفه‌ای باشید. زمانی که کابل فلت خراب می‌شود، گوشی عملکرد عجیبی از خودش نشان می‌دهد. مثلا دکمه‌های تنظیم صدا به درستی کار نمی‌کنند یا صفحه نمایش کمی تار می‌شود. برای برطرف کردن این مشکلات نیاز است که کابل فلت تعویض شود که می توانید برای این مشکل از خدمات تعمیر گوشی کسری پارس کمک بگیرید.

در بیشتر مواقع کابل‌های فلتی که به مادر برد متصل می‌شوند، با مشکل مواجه می‌شوند. با این حال این کابل‌ها به راحتی پیدا می‌شوند و می‌توان گوشی را به سرعت درست کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 9 =