تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
تفاوت مچ بند و ساعت هوشمند

تفاوت مچ بند و ساعت هوشمند

ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند از نظر کارایی بسیار شبیه به هم هستند. به همین دلیل خیلی ها به دنبال تفاوت مچ بند هوشمند و ساعت هوشمند هستند. در این مطلب می‌خواهیم به تفاوت مچ بند هوشمند با ساعت هوشمند اشاره کنیم.

فرق مچ بند با ساعت هوشمند

زمانی که صحبت از گجت‌های پوشیندنی می‌شود، ساعت‌های هوشمند و مچ‌بندهای ورزشی از جمله گزینه‌های مطرح بازار به شمار می‌روند. محصولاتی که بسیار شبیه به هم هستند و البته تفاوت‌هایی هم دارند. اما فرق بین ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند در چیست؟ در ابتدا بد نیست به تعریف کامل مچ‌بند هوشمند و ساعت هوشمند بپردازیم.

مچ بند هوشمند چیست؟

مچ بند های ورزشی در مدل‌ها و شکل‌های مختلف راهی بازار شده‌اند. محصولاتی که شبیه به دست‌بند می‌مانند و هدف اصلی آن‌ها زیر نظر گرفتن شرایط سلامتی افراد است. مچ‌بندهای ورزشی از حسگرهای متفاوتی استفاده می‌کند که می‌توانند اکثر فعالیت‌های فرد و حتی ضربان قلب افراد را زیر نظر بگیرند.

ویژگی‌های کلی مچ بند هوشمند

مچ‌بندهای ورزشی معمولا از صفحه نمایش کوچک‌تری استفاده می‌کنند و از واچ فیس‌ها استانداردی بهره می‌برند. صفحه نمایش لمسی برای این محصولات در نظر گرفته شده که کار کردن با آن بسیار راحت است. این محصولات از بند بسیار راحتی هم استفاده می‌کنند که به راحتی دو مچ دست قرار می‌گیرند. مچ‌بندهای هوشمند معمولا یک اپلیکیشن مخصوص خودشان را هم دارند که روی ساعت نصب می‌شوند.

 

 

ساعت هوشمند چیست؟

ساعت های هوشمند اکثر ویژگی‌های یک مچ بند ورزشی را دارند؛ اما ساعت‌های هوشمند یکسری کارهای شگفت‌انگیزتری هم انجام می‌دهند. ساعت هوشمند را در واقع می‌توان تکمیل کننده ساعت هوشمند دانست. در واقع ساعت‌های هوشمند امکان ارتباط بیشتری دارند. برخی از ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند به شرح زیر است:

تفاوت مچ بند هوشمند و ساعت هوشمند

هر دو این محصولات کارهای مختلفی انجام می‌دهند. هدف اصلی مچ بند ورزشی زیر نظر گرفتن سلامتی کاربران است. مج بند ورزشی می‌تواند قدم‌های کاربر را بشمارد، ضربان قلب را زیر نظر بگیرد و کیفیت خواب را نشان دهد.

از طرف دیگر ساعت هوشمند در کنار اینکه سلامت کاربر را زیر نظر می‌گیرد، برای فعالیت‌های ورزشی جدی‌تر هم مناسب خواهد بود. ساعت هوشمند امکانات بیشتری مانند تماس و ارسال پیام کوتاه و نصب اپلیکیشن و … دارد.

قیمت

از دیگر تفاوت مچ بند هوشمند با ساعت هوشمند باید به قیمت هم اشاره کنیم. مچ بندهای ورزشی با قیمت ارزان تری راهی بازار می شوند و ساعت‌های هوشمند قیمت بالاتری هم دارند.

 

 

چرا باید مچ بند هوشمند بخریم؟

اگر ورزشکار هستید و می‌خواهید بدون اینکه حساب بانکی خودتان را خالی کنید، فعالیت‌های ورزشی خودتان را زیر نظر داشته باشید، از مچ بند هوشمند استفاده کنید. مچ بند هوشمند قیمت ارزان‌تری در مقایسه با ساعت هوشمند دارد و البته که از باتری بهتری هم برخوردار است.

مچ بند ورزشی با یکبار شارژ شدن نزدیک به یک هفته تا ۱۰ روز روشن می‌ماند، اما ساعت هوشمند شارژ کمتری دارد و یک یا دو روز باتری آن بیشتر دوام نمی‌آورد.

چرا باید ساعت هوشمند خریداری کنیم؟

ساعت های هوشمند از حسگرهای سلامتی و ورزشی بیشتری برخوردارند. ساعت هوشمند بدون نیاز به گوشی هم کار می‌کند و می‌تواند اطلاعات سلامتی کاربران را ذخیره کند. با این حال ساعت هوشمند تماس برقرار می‌کند و به وسیله آن می‌توانید به تماس‌های دریافتی هم پاسخ دهید. ساعت هوشمند اعلان‌ها را دریافت می‌کند و می‌توانید اعلان‌ها را به صورت مستقیم با ساعت ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 3 =