تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
خشك كردن گوشی خيس شده

خشك كردن گوشی خيس شده

بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی و به خصوص مدل‌های بالارده و پرچمدار با گواهی IP67 و IP68  وارد بازار می‌شوند و مقاومت خوب و زیادی در برابر ورود آب دارند و می‌توانند به مدت 30 دقیقه در برابر ورود آب در عمق 1 تا 6 متر مقاومت کنند. با این وجود هنوز گوشی‌های زیادی هستند که نفود آب می‌تواند باعث خرابی آن‌ها شود. در ادامه همراه باشید تا چگونگی خشک کردن گوشی را به شما توضیح دهیم.

 

تعمیر گوشی خیس شده در کسری پارس

 

آیا گوشی من ضد آب است؟

قبل از پرداختن به مطلب بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که از کجا می‌توانید متوجه ضد آب بودن گوشی خود شوید. برای اطلاع از این موضوع می‌توانید به وب سایت رسمی شرکت سازنده مراجعه کنید و یا نام گوشی را به همراه عبارت ”ip rating” جستجو کنید. برای نمونه شما می‌توانید عبارت ”Galaxy A54 IP Rating” را گوگل کنید تا گواهی مربوط به این گوشی یا هر مدل دیگری مشخص شود.

اگر گوشی شما گواهی IP53 دارد یعنی در برابر پاشش قطرات آب مقاوم است اما اصلا ضد آب نیست. بسیاری از گوشی‌های شیائومی دارای گواهی IP53 هستند. گواهی IP67 یعنی گوشی می‌تواند در عمق 1 متری آب به مدت 30 دقیقه مقاومت کند. گواهی IP68 می‌تواند در برابر نفوذ آب تا عمق 1.5 الی 6 متری به مدت 30 دقیقه مقاومت کند.

توجه داشته باشید که شرکت‌های سازنده توصیه اکید می‌کنند که به صورت عمدی گوشی خود را درون آب قرار ندهید. در واقع این گواهی‌های ضد آب برای این است که در مواقع خاص به کار بیاید و از خرابی گوشی جلوگیری کند و نه این که شما به صورت عمدی گوشی خود را مورد آزمایش قرار دهید.

 

بیستر بخوانید:

مشکلات رایج گوشی های آیفون

 

چگونه گوشی که در آب افتاده را خشک کنیم؟

در ادامه به این سوال که چگونه اب داخل گوشی را خشک کنیم پاسخ می‌دهیم و روش‌های موجود را بیان می‌کنیم.

اب داخل گوشی را چگونه خشک کنیم

بیشتر بخوانید:

چرا گوشی روشن نمی شود؟

اب داخل گوشی را چگونه خشک کنیم؟

بالاتر اشاره کردیم که یکی از بهترین روش‌ها برای خشک کردن آب درون گوشی استفاده از ژل سیلیکا و قرار دادن آن همراه با ژل درون یک ظرف در بسته است. البته راه‌های دیگری نیز وجود دارد که کمک کننده هستند و در ادامه آن‌ها را لیست می‌کنیم.

اب داخل گوشی را چگونه خشک کنیم؟

بیشتر بخوانید:

علت تاری دوربین گوشی

جمع بندی

در این مطلب به شما آموزش دادیم که پس از خیس شدن گوشی باید چه کارهایی انجام دهید و چگونه گوشی خود را خشک کنید. اگر گوشی مدت زیادی در آب مانده باشد بعید است که این روش‌ها اثربخش باشد و به احتمال قوی باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

سوالات متداول

گوشی خیس شده را چگونه خشک کنیم؟ بهترین راه برای این کار و خشک کردن آب موجود درون گوشی استفاده از ژل سیلیکا است. در متن به طور کامل روش انجام این کار را توضیح داده‌ایم.

گوشی خیس شده قابل تعمیر است؟ اگر گوشی برای مدت زمان زیادی خیس نشده باشد ممکن است با روش‌های بالا نیز قابل استفاده شود و نیازی به تعمیر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =