تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
ویژگی های هایپر او اس شیائومی

ویژگی های هایپر او اس شیائومی

در این مطلب می‌خواهیم شما را با سیستم عامل هایپر او اس شیائومی بیشتر آشنا کنیم. سیستم عامل HyperOS شیائومی جایگزین رابط کاربری MIUI شده و گوشی های متعددی هم این رابط کاربری را دریافت کرده‌اند. البته که لیست گوشی هایی که هایپر او اس دریافت کرده‌اند را حتما ببینید. اگر گوشی شما هایپر او اس را دریافت کرده، بد نیست با ویژگی hyperos آشنا شوید.

حذف اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده روی گوشی

شیائومی در هایپر او اس کاری کرده که کاربران به راحتی بتوانند Bloatware را حذف کنند. از Mi Video گرفته تا Security App و گالری و حتی بازی‌هایی که از قبل روی گوشی نصب شده‌اند را می‌توانید از گوشی حذف کنید. این موضوع یکی از مهمترین قابلیت های hyperos به شمار می‌رود.

شخصی‌سازی صفحه قفل گوشی

شیائومی ویژگی‌های شخصی‌سازی مختلفی را در هایپر او اس در اختیار کاربران قرار داده است. این ویژگی های شخصی سازی روی صفحه قفل گوشی هم دیده می‌شود. در واقع این ویژگی باعث شده که هایپر os شبیه به iOS 16 یا iOS 17 باشد.

یکی از این ویژگی‌های Depth effect نام دارد. این ویژگی ظاهری جذاب به صفحه قفل گوشی می‌بخشد و می‌توانید ساعت و تاریخ را پشت تصویر مورد نظر خودتان قرار دهید.

این امکان را هم خواهید داشت که بتوانید فوت‌ها، تصویر ساعت و ظاهر صفحه قفل را هم تغییر دهید. قابلیت های hyperos شیائومی در قسمت شخصی‌سازی بسیار جالب توجه است.

کنترل سنتر تروتمیز

در هایپر اوس اس با قسمت کنترل سنتر (Control Center) تمیزتری روبه‌رو هستید. این قسمت بیشتر از قبل شبیه به iOS شده است. البته که ظاهر بهتر و زیباتری دارد. این قسمت امکانات متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد  و حتی اجازه می‌دهد که آن را شخصی سازی کنید.

اپلیکیشن پیشرفته گالری

در حالی که اپلیکیشن قبلی گالری شیائومی مشکلی نداشت، در هایپر او اس با گالری پیشرفته‌تری سروکار دارید. ویژگی جذابی که در گالری جدید HyperOS مشاهده می‌کنید bonus ID نام دارد. با این ویژگی به راحتی می‌توانید عکس‌ها را دسته بندی کنید و به اپلیکیشن‌های دیگر نیاز نخواهید داشت.

ویژگی دیگری در این قسمت وجود دارد که Cutouts نام دارد. در گالری خودتان می‌توانید عکس‌ها را کپی و ذخیره کنید و برای افراد مختلف بفرستید. تنها با یک لمس و برای هر پلتفرمی که خواستید می‌توانید عکس‌ها را ارسال کنید.

بهبود امنیت

در هایپر او اس شیائومی با امنیت بالاتری رو به رو می‌شوید. اولین ویژگی هایپر او اس در قسمت امنیت Shutdown Confirmation نام دارد. قبل از اینکه گوشی را خاموش کنید با پترن یا رمز عبور خودتان را وارد کنید.

 

سبک و سریع

هایپر او اس شیائومی به شکلی ساخته شده که سبک و بسیار سریع است. این سیستم عامل به صورت میانگین نزدیک به ۸٫۷ گیگابایت حجم دارد. البته نسخه‌ای که روی شیائومی ۱۴ پرو نصب شده این مقدار فضا به خودش اختصاص داده است.  بد نیست بگوییم که رابط کاربری MIUI نزدیک به ۱۳ گیگابایت فضا روی گوشی میگرفت.

ویژگی‌های Dynamic Island

از وقتی که اپل روی گوشی‌های خودش Dynamic Island را قرار داد، بسیاری از شرکت‌ها تصمیم گرفتند که این ویژگی را روی گوشی‌های خودشان قرار دهند. شیائومی هایپر او اس هم همین ویژگی ها را دارد.

روی لبه بالای گوشی می‌توانید اطلاعاتی مانند درصد شارژ باتری، باتری در حال شارژ، فعال بودن هات اسپات و فعال بودن ویژگی Battery Saver را مشاهده کنید.

 

 

 

  1. Aryan گفت:

    سلام برای ردمی 13C هایپر او اس اومده آپدیت کردم ولی هنوز کنترل سنتر جدید به تنظیمات گوشی نیومده

  2. Ali گفت:

    دقیقن من گوشیم همینه و شرایط تورو دارم

  3. مهدی گفت:

    سلام من گوشیم ابدیت شده همه ویژگیهای جدید رو داره ولی قسمت عکس رو برش نمیده گوشیم پوکو x4پرو هست

  4. ستار گفت:

    منم دقیقا

  5. سجاد گفت:

    منم ردمی 13cدارم وهمین مشکل

  6. آزاد بوکانی گفت:

    گوشی من ایکس 5 پرو . ازش رازیم ولی هایپر او اس خیلی باحالش کرده دمشون گرم.

  7. علیرضا گفت:

    با سلام قابل توجه کسانی که اپدیت کردن
    در آپدیت بعدی کنترل سنتر براشون میاد چون این آپدیتی که کردن نسخه 10.10می باشد و اونایی ک کنترل سنتر رو دریافت کردن نسخه10.20میباشد پس صبر کنید😀🫶🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =