تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
اپل در سال ۲۰۲۳ بیشتر از هر شرکت دیگری گوشی فروخت

اپل در سال ۲۰۲۳ بیشتر از هر شرکت دیگری گوشی فروخت

اپل از سال ۲۰۱۰ به بعد نتوانسته بود به فروش سامسونگ در دنیای موبایل برسد.  در طول سال‌های اپل همیشه پشت‌سر سامسونگ قرار داشت. اما در سال ۲۰۲۳ دوران پادشاهی سامسونگ در دنیای موبایل تمام شد. اپل بالاخره توانست در سال ۲۰۲۳ بیشتر از سامسونگ گوشی بفروشد.

به گزارش سازمان IDC اپل در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۲۳۴٫۶ میلیون دستگاه موبایل فروخته است. سامسونگ در سال ۲۰۲۳ توانست ۲۲۶٫۶ میلیون دستگاه موبایل بفروشد. اپل در سال ۲۰۲۳ توانست ۲۰٫۱ درصد سهم بازار موبایل را در اختیار داشته باشد و سهم بازار سامسونگ هم در سال ۲۰۲۳ به ۱۹٫۴ درصد رسید.

شرکت شیائومی هم در جایگاه سوم قرار دارد. این شرکت در سال ۲۰۲۳ توانست ۱۴۵٫۹ میلیون دستگاه گوشی بفروشد و ۱۲٫۵ درصد سهم بازار را در اختیار دارد. پشت سر شیائومی هم شرکت Oppo قرار گرفته که ۱۰۳٫۱ میلیون دستگاه گوشی فروخته و ۸٫۸ درصد بازار را در اختیار دارد.  شرکت Transsison هم در سال ۲۰۲۳ توانست ۹۴٫۹ میلیون دستگاه گوشی تولید کند و ۸٫۱ درصد سهم بازار را در اختیار داشته باشد.

در مقایسه با سال ۲۰۲۲ اپل ۳٫۷ درصد بیشتر گوشی فروخت و شرکت Transsision هم با افزایش فروش ۳۰٫۸ درصدی روبه‌رو شد. بد نیست بگوییم که این شرکت مالک برندهای Tecno و Infinix است. از طرف دیگر سامسونگ در سال ۲۰۲۳ با کاهش فروش ۱۳٫۶ درصدی روبه رو شد. شیائومی هم ۴٫۷ درصد افت کرد و اوپو هم با کاهش فروش ۹٫۹ درصدی مواجه شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 11 =