تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
فروش اپل واچ ۹ و اپل واچ اولترا ۲ در آمریکا متوقف شد

فروش اپل واچ ۹ و اپل واچ اولترا ۲ در آمریکا متوقف شد

در حال حاضر فروش اپل واچ ۹ و اپل واچ اولترا ۲ در آمریکا ممنوع شده است. در این اتفاق هم ممنوعیتی است که سازمان International Trade Commission یا کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده آمریکا ایجاد کرده است. این محدودیت هم به واسطه پتنت‌هایی رخ داده که در حوره گجت‌های پوشیدنی مخصوصا در قسمت حسگر سنجیش میزان سطح خون به کار می‌رود، به وجود آمده است. به واسطه این محدودیت اپل تا قبل از ۲۴ دسامبر ۲۰۲۴ فرصت داشت که فروش این محصولات را متوقف کند.

البته اپل همچنان می‌تواند به فروش اپل واچ SE ادامه دهد. البته فروش اپل واچ ۹ و اپل واچ اولترا ۲ در خارج از آمریکا همچنان ادامه دارد.

در سال ۲۰۲۱ شرکت درمانی Masimo از اپل به خاطر استفاده از پتنت سنجش سطح اکسیژن خون شکایت کرده بود. حالا سازمان ITC پس از تحقیقات فروش این دو ساعت هوشمند اپل را ممنوع کرده است. به واسطه این محدودیت اپل حق ندارد اپل واچ ۹ و اپل واچ اولترا ۲ را به صورت اینترنتی و فیزیکی بفروشد.

پس از این دستور سازمان ITC حالا کاخ سفید در مدت ۶۰ روز می‌تواند تصمیم نهایی را اعلام کند. البته در این حالت جو بایدن رییس جمهور آمریکا این تصمیم سازمان ITC را تایید یا رد کند.

گزارش‌های منتشر شده می‌گویند که اپل در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۳ شکایت خودش را به دادگاه فدران ارسال می‌کند. همچنین اپل هم اطلاعات بیشتری را به کاخ سفید ارسال می‌کند تا بتواند این مشکل را برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =