تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
بازار گوشی‌های رده بالای چین

بازار گوشی‌های رده بالای چین

سازمان BCI یا Brain-Computer Interface در گزارشی جدید به بازار گوشی‌های رده بالا در کشور چین در نوامبر سال ۲۰۲۳ اشاره کرده است. این گزارش از فروش ۲۸٫۷۱ میلیون گوشی هوشمند در چین به دست آمده که افزایش ۱۲٫۷ درصدی نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

شیائومی، اپل، هواوی پرچم‌دارهای بازار گوشی‌های رده بالا در چین

به گفته BCI شیائومی در رده اول فروش گوشی‌های رده بالا در چین به شمار می‌رود. این شرکت بازار گوشی‌هایی با قیمت بالای ۵۵۰ دلار را درا ختیار دارد. در کنار شیائومی و اپل و هواوی دیده می‌شوند. این سه شرکت ۹۰ درصد بازار گوشی‌های رده بالای چین را به خود اختصاص داده‌اند.

در این گزارش گفته شده اپل همچنان در بازار گوشی‌های رده بالا پیشتاز است، با این حال ۲۱٫۲ درصد بازار را نسبت به سال گذشته از دست داده است. شیائومی ۱۸٫۳ درصد بازار را در اختیار دارد که در مقایسه با سال گذشته ۴۴٫۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. شرکت آنر هم نسبت به سال گذشته در بازار گوشی‌های رده بالا ۱۲٫۶ درصد افزایش فروش داشته است.

هواوی در جایگاه چهارم قرار دارد و توانسته افزایش فروش ۷۵٫۶ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کند. دیگر برندها از جمله Vivo، Oppo هم با کاهش سهم در بازار گوشی های رده بالا روبه‌رو شدند. همان‌طور که گفتیم وشی های اپل و هواوی و شیائومی ۹۰ درصد بازار گوشی‌های رده بالا را در اختیار دارند و ۱۰ درصد بقیه این بازار در اختیار دیگر شرکت‌ها است.

شیائومی برترین برند داخلی چین در حوزه گوشی‌های رده بالا به شمار می‌رود. هواوی هم با عرضه گوشی Mate 60 به خوبی توانسته روی بازار اپل تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ و اپل در چین ممنوع می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =