تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
چرا اثر انگشت گوشی کار نمیکند؟

چرا اثر انگشت گوشی کار نمیکند؟

یکسری مشکلات رایج باعث می‌شوند که حسگر تشخیص اثر انگشت گوشی کار نکند. در ادامه به علت کار نکردن اثر انگشت گوشی اشاره می‌کنیم.

 

کسری پارس با بهره‌مندی از بزرگترین بانک قطعات موبایل اورجینال در کشور، تعمیرات گوشی شما را انجام می دهد. 

 

کثیف شدن حسگر تشخیص اثر انگشت

در ابتدا بررسی کنید که حسگر تشخیص اثر انگشت کثیف نباشد. همچنین چک کنید که انگشت خودتان هم کثیف نباشد. هم حسگر تشخیص اثر انگشت گوشی را تمیز کنید و هم انگشتتان را تمیز کنید. همچنین حسگر تشخیص اثر انگشت را با انگشت خشک چک کنید.

زخم و آسیب‌های فیزیکی انگشت

اتفاقات مختلف از جمله زخم شدن دست و آسیب‌های فیزیکی وارد شده به انگشت می‌توانند دلیلی برای کار نکردن حسگر تشخیص اثر انگشت باشد. این زخم‌ها باعث می‌شوند که حسگر به درستی اثر انگشت را شناسایی نکند. در چنین شرایطی می‌توانید اثر انگشت دیگری ثبت کنید.

خیس شدن حسگر اثر انگشت

خیس شدن حسگر تشخیص اثر انگشت هم می‌تواند دلیلی باشد که به درستی کار نکند. همانند انگشت باید سعی کنید که این حسگر هم خشک باشد. برخی لباس‌ها، الکل و حتی آب باعث می‌شوند که این حسگر به درستی کار نکند.

مشکلات نرم‌افزاری

در بسیاری از موارد هم مشکلات نرم‌افزاری می‌توانند باعث خرابی حسگر اثر انگشت پشت گوشی سامسونگ  باشند. برای برطرف کردن این مشکل بهتر است سیستم عامل گوشی را آپدیت کنید.

از دیگر دلایلی موجب مشکل سنسور اثر انگشت سامسونگ  می‌شوند، شاید آسیب فیزیکی باشد. برخی اسیب‌های فیزیکی که به گوشی وارد می‌شوند یا به شکل خاص به این حسگر وارد می‌شوند، می‌توانند عملکرد آن را مشکل‌ساز کنند. در این صورت باید خود حسگر را تعمیر کنید.

چرا wifi گوشی روشن نمی‌شود؟

مشکل سخت افزاری وای فای گوشی

کد تست خرابی حسگر اثر انگشت در گوشی

با وارد کردن *#0*# در گوشی موبایل خود می‌توانید به بخش تست وارد شوید و سپس با زدن گزینه Sensor می توانید وارد بخش تست سنسورهای گوشی شوید و سپس اثر انگشت را انتخاب کنید.

مشکل سنسور اثر انگشت سامسونگ

شرکت سامسونگ به شکل خاص به مشکل سنسور اثر انگشت سامسونگ اشاره کرده و حتی راه‌حل‌هایی هم برای برطرف کردن این مشکل داده است.

این شرکت  اعلام کرده که اگر کاربر به دست خودش کرم زده و یا از نرم کننده استفاده کرده، باید حسگر را محکم‌تر فشار دهد.

این شرکت اعلام کرده که کاربر باید انگشت خود را روی حسگر قرار دهد و نباید انگشت را بالای آن نگه‌دارد.

سامسونگ به این نکته هم اشاره کرده که حسگر اثر انگشت پشت گوشی سامسونگ در صورتی دقیق کار می‌کند که کاربر انگشت خودش را کاملا روی حسگر قرار دهد. در واقع نباید انگشت را کج روی این حسگر قرار داد.

همچنین گفته شده اگر حسگر اثر انگشت به سختی اثر انگشت را شناسایی می‌کند، بهتر یکبار دیگر انگشت را اسکن کنید و از انگشت‌های مختلف استفاده کنید.

اگر حسگر تشخیص اثر انگشت زیر صفحه نمایش وجود داشته باشد، گلس قرار گرفته روی گوشی هم می‌تواند در عملکرد حسگر تاثیرگذار باشد.

زمانی که با شارژ بی‌سیم گوشی را شارژ می‌کنید، حسگر تشخیص اثر انگشت کمی با کندی کار می‌کند. برای باز کردن قفل گوشی، گوشی را از روی شارژ بی‌سیم بردارید.

خالی شدن باتری ایفون از شب تا صبح:

چرا باتری گوشی اپل زود خالی میشه؟

چرا اثر انگشت گوشی شیائومی کار نمیکند؟

دلایلی متعددی وجو دارند که باعث می‌شوند اثر انگشت گوشی شیائومی کار نکند. مراحل زیرا دنبال کنید به احتمال زیاد مشکل حسگر اثر انگشت گوشی شیائومی برطرف می‌شود.

صفحه نمایش را تمیز کنید

اگر حسگر تشخیص اثر انگشت شما زیر صفحه نمایش قرار گرفته، در ابتدا صفحه نمایش گوشی را تمیز کنید. بررسی کنید که روی گوشی گرد و خاک نباشد، خیس نباشد  و چرب نباشد. با دستمال میکروفایبر صفحه نمایش گوشی را تمیز کنید.

وقتی که صفحه نمایش تمیز شد، یکبار دیگر به تنظیمات گوشی بروید و اثر انگشت خودتان را ثبت کنید.

دوباره اثر انگشت را ثبت کنید

شاید اثر انگشت شما بار اول به درستی ثبت نشده است. بهتر است این کار را دوباره انجام دهید.

برای اینکار وارد Settings شوید.

سپس به Security یا Biometrics بروید. حالا Fingerprint Scanner را انتخاب کنید.

روی Add New Fingerprints ضربه بزنید.

حالا اثر انگشت خودتان را دوباره ثبت کنید.

محافظ صفحه نمایش را بردارید

از دیگر دلایلی که باعث می‌شود حسگر اثر انگشت گوشی کار نکند، وجود محافظ است. محافظ صفحه نمایش باعث می‌شود که بعضی وقت‌ها حسگر اثر انگشت درست کار نکند. محافظ را از روی گوشی بردارد. زمانی که حذف کردید دوباره اثر انگشت خودتان را ثبت کنید.

 

 

گوشی را ری استارت کنید

در برخی موارد ری استارت کردن گوشی هم می‌تواند مشکل حسگر اثر انگشت را برطرف کند.

گوشی را ریست فکتوری کنید

اگر با ری استارت کردن گوشی مشکل حل نشد، باید گوشی را ریست فکتوری کنید. با ریست فکتوری گوشی تمام اطلاعات شما پاک می‌شود. پس از گوشی بکاپ تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + دو =