تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
هوش مصنوعی گوگل از هوش انسان هم دقیق‌تر است

هوش مصنوعی گوگل از هوش انسان هم دقیق‌تر است

گوگل با رونمایی از هوش مصنوعی Gemini خودش را به رقیب جدی GPT-4 شرکت OpenAI تبدیل کرد.

هوش مصنوعی Gemini گوگل در سه مدل مختلف راهی بازار می‌شود که هر کدام آن‌ها در اندازه و ظرفیت با هم تفاوت دارند. پیشرفته‌ترین مدل این هوش مصنوعی Gemini Ultra نام دارد که در حال حاضر در اختیار عموم کاربران قرار نگرفته است. این مدل هوش مصنوعی برای حل کردن مسائل بسیار پیچیده به کار می‌رود و باهوش‌تر از GPT-4 است. از ویژگی‌های هوش مصنوعی Gemini گوگل می‌توان به شناخت تاریخچه موضوعات و حتی قانون نوشتن کد به زبان Python برای حل کردن مسائل مختلف اشاره کرد.

گوگل به این موضوع اشاره کرده که هوش مصنوعی Gemini عملکرد بهتری در مقایسه با GPT-4 مخصوصا در آزمایش Massive Multitask Language Understanding یا MMLU دارد. بد نیست بگوییم که این تست یکی از محبوب‌ترین تست‌ها برای سنجیدن دانش هوش مصنوعی در حل کردن مسائل پیچیده است.

به گفته کارشناسان هوش مصنوعی Gemini گوگل از پس ۵۷ موضوع مختلف از جمله ریاضی، فیزیک، تاریخ، قانون، درمان و موضوعات دیگر برآمده است. گفته شده که هوش مصنوعی Gemini Ultra توانسته امتیاز ۹۰ درصد را در تست MMLU کسب کند و این در حالی است که هوش مصنوعی GPT-4 توانسته امتیاز ۸۶٫۴ درصد را کسب کند.

با این حال باید بگوییم که عملکرد Gemini Ultra از این نظر شگفت‌انگیز است که اولین مدل هوش مصنوعی به شمار می‌رود که توانسته از امتیاز کارشناسان انسانی در تست MMLU پیشی بگیرد. کارشناسان انسانی توانسته بودند امتیاز ۸۹٫۸ را کسب کنند.

گوگل می‌گوید که هوش مصنوعی Gemini به صورتی طراحی شده که درک بهتری از مدل‌های تست دارد.

واکنش‌های اولیه نسبت به مدل هوش مصنوعی Gemini Pro فوق‌العاده بود. هوش مصنوعی Gemini Pro به واسطه چت بات Bard قابل دسترس است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هفده =