تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
آموزش ریست فکتوری گوشی اندروید

آموزش ریست فکتوری گوشی اندروید

تا به حال عبارت ریست فکتوری یا تنظیمات کارخانه به گوشتان خورده است؟ آیا می‌دانید این گزینه چه کاربردی دارد و چگونه باید به آن دسترسی پیدا کنید؟ در ادامه همراه کسری پارس باشید تا روش ریست فکتوری گوشی اندرویدی را به شما آموزش دهیم و همچنین اشاره کنیم که به طور کلی چه لزومی دارد که ریست فکتوری انجام شود.

انواع خدمات تعمیر موبایل در کسری پارس با گارانتی قطعات

ریست فکتوری گوشی یعنی چی؟

ریست فکتوری یا همان تنظیمات کارخانه به حالتی گفته می‌شود که شما کلیه اطلاعات موجود به روی گوشی خود را حذف خواهید کرد تا گوشی دقیقا مانند روز اولی شود که آن را خریداری کرده‌اید. این یعنی پس از ریست فکتوری گوشی موبایل شیائومی یا هر برند دیگری باید از ابتدا مثل روز اول گوشی را تنظیم کنید و پس تک به تک برنامه‌ها را به روی گوشی بریزید.

چرا باید گوشی را ریست فکتوری کنیم؟

شما به دلایل مختلفی مجبور می‌شوید گوشی خود را ریست فکتوری کنید. برخی از این موارد عبارتند از:

چرا باید گوشی را ریست فکتوری کنیم؟

بیشتر بخوانید:

چرا گوشی هنگ میکند

چگونه گوشی را ریست فکتوری کنیم؟

در ادامه به ریست فکتوری گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و برخی از برندهای دیگر خواهیم پرداخت. در نظر داشته باشید که با انجام این کار تمام دیتای موجود به روی گوشی از بین خواهد رفت و به همین جهت از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید یا آن‌ها را به روی دستگاه دیگری مانند لپ تاپ انتقال دهید.

سامسونگ

وارد تنظیمات گوشی شوید و به روی گزینه General Management کلیک کنید. به پایین اسکرول کنید تا گزینه Reset به شما نمایش داده شود. وارد این گزینه شوید و Factory data reset را بزنید. به پایین صفحه اسکرول کنید و Reset را بزنید. رمز خود را وارد کنید تا ریست فکتوری انجام شود.

تعمیر گوشی سامسونگ با قطعات اورجینال در کسری پارس

شیائومی

به تنظیمات مراجعه کرده و به روی About phone کلیک کنید. از پایین صفحه گزینه Factory Reset را انتخاب کنید. در پایین صفحه گزینه Erase all data را بزنید. در نهایت مجدد به روی Factory Reset کلیک کنید.

هواوی

اگر گوشی هواوی دارید به تنظیمات و سپس بخش System & updates مراجعه کنید و Reset را بزنید. حال به روی Reset phone کلیک کنید و مجدد Reset phone را بزنید تا فرآیند ریست فکتوری آغاز شود.

ریلمی

به تنظیمات مراجعه کرده و بسته به نسخه رابط کاربری به روی System یا Additional Settings کلیک کنید. حال گزینه Back up and reset را انتخاب کرده و Reset Phone را بزنید و در نهایت هم به روی Erase all data کلیک کنید.

موتورولا

به تنظیمات مراجعه کرده و وارد بخش System شوید. از آخر گزینه Reset options را انتخاب کرده و به روی Erase all data کلیک کنید. مجدد Erase all data را بزنید و رمز خود را وارد کنید. در نهایت یک بار دیگر Erase all data را بزنید تا فرآیند آغاز شود.

بیشتر بخوانید:

دلیل قطع شدن ویبره گوشی

ریست فکتوری اندروید در وضعیت ریکاوری

به دلیل از کار افتادن تاچ نمایشگر یا هنگ کردن گوشی ممکن است نتوانید به روش گفته شده در بالا گوشی خود را ریست فکتوری کنید. در این مواقع باید از منوی ریکاوری کمک بگیرید و از این طریق گوشی را ریست فکتوری کنید.

ریست فکتوری اندروید در وضعیت ریکاوری

وارد شدن به منوی ریکاوری در برند‌های مختلف و حتی گوشی‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد و به همین جهت ما در این مطلب روند کلی کار را توضیح می‌دهیم و شما می‌توانید خودتان بسته به برند و مدل گوشی ریست فکتوری را انجام دهید.

نحوه وارد شدن به منوی ریکاوری

نحوه وارد شدن به منوی ریکاوری را در این قسمت به شما توضیح می‌دهیم.

سامسونگ

شیائومی

تعمیرات موبایل شیائومی در کسری پارس

هواوی

موتورولا

ریلمی

آیا سرعت گوشی شما پایین است؟

راهکار افزایش سرعت گوشی

ریست فکتوری از طریق منوی ریکاوری

جمع بندی

در این مطلب به طور کامل به شما آموزش دادیم که چگونه می‌توانید گوشی اندرویدی خود را از طریق تنظیمات یا منوی ریکاوری ریست فکتوری کنید.

سوالات متداول

چرا باید گوشی اندرویدی را ریست فکتوری کنیم؟ گوشی اندرویدی به دلایل مختلفی از جمله مشکل در سیستم عامل، مشکل جدی در نرم افزار، ایراد در عملکرد سخت افزار و موارد دیگر ممکن است نیاز به ریست فکتوری داشته باشد.

ریست فکتوری چگونه است؟ شما از طریق تنظیمات و منوی ریکاوری می‌توانید گوشی اندرویدی را ریست فکتوری کنید که در بالا هر دو روش را توضیح داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + پانزده =