تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
هواوی تراشه Kirin 9006C را معرفی کرد

هواوی تراشه Kirin 9006C را معرفی کرد

در حالی که آمریکا شرکت هواوی را تحریم کرده، این شرکت چینی از تراشه Kirin 9006C با معماری ۵ نانومتری رونمایی کرد. این تراشه دقیقا چند ماه پس از تراشه Kirin 9000s معرفی شد که با معماری ۷ نانومتری ساخته شده بود.

 

برای خرید عمده گوشی هواوی به کسری پارس مراجعه کنید.

 

تحریم‌های آمریکا تاثیر بزرگی روی شرکت‌های تکنولوژی چینی گذاشت که این تاثیرات روی هواوی بسیار زیاد بود. از آنجایی که هواوی در بخش تکنولوژی به شرکت‌های غربی بسیار وابسته بود، ضربه بزرگی از این تحریم‌ها خورد. اکثر این تحریم‌ها شامل بخش‌های تولید تراشه میشد که شرکت‌های آمریکایی آن‌ها را برای هواوی تامین می‌کردند.

با این حال هواوی اوایل سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که توانسته در حوزه تولید تراشه ۷ نانومتری به دستاوردهای بزرگی برسد و تراشه Kirin 9000s را راهی بازار کرد. تراشه‌ای که توسط شرکت SMIC یا Semiconductor Manufacturing International Corporation ساخته شد و روی گوشی هواوی Mate 60 قرار گرفت. بد نیست بگوییم که این گوشی رکورد فروش در کشور چین را هم به خودش اختصاص داد.

در حالی که تراشه Kirin 9000s از نظر قدرت و عملکرد به تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام و مدیاتک نزدیک نمی‌شد، اما طراحی بسیار پیشرفته‌ای داشت که کسی از شرکت SMIC انتظار نداشت.

بیشتر بخوانید:

اولین شایعات از اسنپ دراگون ۸ نسل ۴؛ ریسک بزرگ کوالکام

 

تراشه Kirin 9006C

تراشه 9000s شروع تولید تراشه‌هایی را نشان می‌دهد که تحریم‌های آمریکا را از بین می‌برد. حالا هواوی تراشه 9006C را تولید کرده است.

این تراشه از پردازنده‌ هشت هسته‌ای ARM استفاده می‌کند. پردازنده‌ای که از چهار هسته A77 و چهار هسته A55 استفاده می‌کند و حداکثر فرکانس آن به ۳٫۱۳ گیگاهرتز می‌رسد. شاید این ترکیب هسته‌ها خیلی تعجب برانگیز نباشد، اما معماری ۵ نانومتری آن یک ویژگی بسیار مهم به شمار می‌رود. در واقع هواوی هم اکنون به دستاوردی رسیده که قبلا به واسطه تحریم‌های آمریکا نتوانسته بود به آن دست پیدا کند.

تراشه Kirin 9006C در حال حاضر تنها روی لپ تاپ Qingyun L540 دیده می‌شود. شایعات می‌گویند که این تراشه روی گوشی هواوی P70 هم قرار می‌گیرد که اوایل سال ۲۰۲۴ راهی بازار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ معرفی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − نه =