سهم بازار گوشیهای هوشمند ایران در سال ۱۴۰۲
در ۱۲ ماه گذشته بازار موبایل ایران شرایط خاص خودش را تجربه کرد. افزایش قیمت گوشی و ممنوعیت واردات یکسری از گوشیها باعث شد که سهم بازار برندهای مختلف موبایل در ایران دستخوش تغییرات شود. در این مطلب میخواهیم به سهم بازار موبایل در ایران در طول سال ۱۴۰۲ اشاره کنیم.. آماری که نشان ميدهد سهم بازار کدام برند مطرح موبایل در ایران بیشتر از سایر برندها بوده است.
به گزارش سایت StatCounter در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰ درصد سهم بازار موبایل ایران در اختیار سامسونگ بوده است. حتی در برخی لحظهها سهم بازار سامسونگ در ایران به ۵۸ درصد هم رسید. در حال حاضر میتوانیم بگوییم بیشترین سهم بازار موبایل در اختیار سامسونگ است.
بعد از سامسونگ گوشیهای برند شیائومی سهم بازار بیشتری را به خودش اختصاص دادهاند. سهم بازار شیائومی در ایران تقریبا ۲۵ درصد کل بازار است که البته در برخی لحظهها این سهم به ۲۸ درصد هم رسید.
در جایگاه بعدی باید به سهم بازار آیفون در ایران اشاره کنیم. سهم بازار آیفون در ایران تقریبا ۸ درصد است. البته سهم بازار آیفون در ایران با سهم بازار هواوی در ایران تقریبا برابر میکند. هواوی در حالی که ۸٫۵ درصد بازار موبایل ایران را در اختیار داشت، در حال حاضر تنها ۷٫۵ درصد این بازار را در اختیار دارد.
برندهای دیگر از جمله نوکیا، موتورولا، آنر و دیگر برندها هم سهم بازار بسیاری کمی در ایران دارند. به طور مثال سهم بازار نوکیا در ایران تنها ۰٫۷ درصد است. سهم بازار موتورولا تنها ۰٫۲ درصد است و سهم بازار لنوو هم به ۰٫۱۹ درصد میرسد. سهم بازار آنر هم ۰.۱۸ درصد اعلام شده است.