تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
کم شدن صدای مکالمه گوشی ایفون

کم شدن صدای مکالمه گوشی ایفون

گوشی‌های هوشمند با وجود این که در حال حاضر تقریبا همه کارهای ما را انجام می‌دهند اما هنوز هم یکی از اصلی‌ترین وظایف آن‌ها را می‌توانیم برقراری تماس به حساب بیاوریم. ایفون‌های شرکت اپل محصولاتی با کیفیت ساخت بالا هستند و از نظر نرم افزاری نیز کمتر پیش می‌آید که با مشکل مواجه شوند اما در نهایت ممکن است ایفون شما هم مشکل پیدا کند. در ادامه این مطلب قصد داریم علت کم شدن صدای گوشی آیفون و روش حل آن را به شما آموزش دهیم.

خدمات تعمیر گوشی آیفون با گارانتی معتبر در کسری پارس

علت کم شدن صدای گوشی آیفون و روش حل آن

به طور کلی علت کم شدن صدای گوشی ایفون می‌تواند خرابی دکمه‌ها یا مشکل و باگ نرم افزاری باشد که در ادامه اشاره می‌کنیم باید چه کاری برای حل آن انجام دهید.

علت کم شدن صدای گوشی آیفون و روش حل آن

تنظیم صدای تماس

قبل از این که به روش‌های مختلف بپردازیم بد نیست اشاره کنیم که شما از طریق دکمه‌های کناری گوشی می‌توانید حین مکالمه صدای فرد مقابل را کم و زیاد کنید. برای این کار حین برقراری تماس کافیست دکمه زیاد یا کم را فشار دهید.

از سلامت دکمه‌های ولوم مطمئن شوید

از سالم بودن دکمه ولوم ایفون خود اطمینان حاصل کنید؛ چرا که اگر دکمه‌ها خراب باشند ممکن است صدای گوشی کم و زیاد شود و شما سخت‌تر بتوانید صدای فرد مقابل را حین مکالمه دریافت کنید.

اسپیکر را تمیز کنید

اسپیکر مکالمه گوشی در بالای آن قرار گرفته است. این بخش به مرور زمان کثیف می‌شود و چربی گوش و گرد و خاک را به خود جذب می‌کند و همین باعث می‌شود تا حجم صدای خروجی آن کاهش پیدا کند. به آرامی با پد الکلی و سوزن این بخش را تمیز کنید.

از اسپیکر اصلی کمک بگیرید

از اسپیکر اصلی کمک بگیرید

اگر اسپیکر مکالمه خراب شده یا به هر دلیلی صدای آن کم شده است شما می‌توانید تماس را به روی حالت بلندگو قرار دهید و از طریق اسپیکر پایینی صدای فرد مقابل را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید

چرا صفحه گوشی آیفون سیاه شده است؟

از هندزفری استفاده کنید

استفاده از هندزفری بلوتوثی یا سیمی باعث می‌شود تا صدای مکالمه از طریق هندزفری به شما برسد و مشکل صدای کم اسپیکر مکالمه حل شود. هندزفری‌های بی‌سیم اندازه کوچکی دارند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را همه جا همراه خود داشته باشید.

تنظیمات را ریست کنید

ریست کردن تنظیمات گوشی می‌تواند یکی از راه‌های حل مشکل کم شدن صدای ایفون باشد. برای این کار:

در نظر داشته باشید که با انجام این کار تمامی تنظیمات ایفون شما دقیقا مانند روز اول می‌شود و باید مجدد بخش‌های مختلف را تنظیم کنید. در این فرآیند البته هیچ دیتایی از شما حذف نخواهد شد و تصاویر، ویدئوها، فایل‌ها و موزیک‌ها در گوشی باقی می‌مانند.

بیشتر بخوانید

مشکلات گوشی آیفون

علت کم شدن صدای گوشی ایفون هنگام زنگ خوردن

شاید برای شما هم پیش آمده است که زنگ گوشی هنگام نزدیک شدن به آن کم می‌شود و شاید تصور کنید که این یک مشکل نرم افزاری است ولی باید بگوییم که این یک قابلیت از طرف شرکت آمریکایی به حساب می‌آید.

علت کم شدن صدای گوشی ایفون هنگام زنگ خوردن

آیفون‌های دارای فیس آیدی به محض این که تشخیص می‌دهند فردی به گوشی نزدیک می‌شود و قصد داریم آن را از زمین بردارد صدای زنگ را کاهش می‌دهند؛ چرا که گوشی متوجه می‌شود که فرد تماس دریافتی را متوجه شدخ است و به زودی به آن پاسخ خواهد داد.

جمع بندی

در این مطلب به روش‌هایی پرداختیم که انجام آن‌ها باعث می‌شود مشکل کم شدن صدای مکالمه برطرف شود و همچنین در آخر توضیح دادیم که دلیل کم شدن صدای آیفون هنگام زنگ خوردن چیست.

اگر روش های گفته شده در بالا جوابگو نبود، می توانید از خدمات تعمیر گوشی کسری پارس استفاده کنید.

سوالات متداول

چرا صدای مکالمه ایفون کم شده است؟ کم شدن صدای مکالمه ایفون می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از خرابی یا کثیف شدن اسپیکر مکالمه گرفته تا خراب شدن دکمه‌های کناری.

چگونه صدای مکالمه ایفون را زیاد کنیم؟ حین برقراری تماس دکمه ولوم بالا را چند بار فشار دهید تا حجم صدا بیشتر شود. تمیز کردن اسپیکر نیز نقش اساسی در بهتر شدن حجم صدای خروجی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هجده =