تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
Maintenance mode در گوشی سامسونگ چیست و چه کاربردی دارد؟

Maintenance mode در گوشی سامسونگ چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر گوشی سامسونگی جدید داشته باشید به احتمال قوی با گزینه Maintenance Mode یا همان حالت نگهداری مواجه شده‌اید، اما آیا می‌دانید این قابلیت چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا می‌دانید در چه مواقعی باید از Maintenance Mode استفاده کنید؟ در ادامه همراه کسری پارس باشید تا به طور کامل به این موضوع بپردازیم.

خدمات تعمیر گوشی سامسونگ در کسری پارس با قطعات اورجینال

Maintenance mode چیست؟

ویژگی Maintenance mode سامسونگ قابلیت جدیدی است که در نسخه One UI 5 بر پایه اندروید 13 توسط سازنده کره‌ای‌ به گوشی‌ها اضافه شده و باعث می‌شود تا اطلاعات و دیتای شخصی شما در طول تعمیر دستگاه کاملا امن باشد.

Maintenance mode چیست؟

به محض این که Maintenance mode را روشن کنید، این قابلیت یک اکانت کاربری جدید ایجاد می‌کند که هیچ دسترسی به اطلاعات شخصی شما ندارد و تنها برنامه‌های پیش فرض به روی آن دیده می‌شوند. این یعنی تمامی عکس‌ها، ویدئوها، موزیک‌ها و حتی دیتای برنامه‌هایی مثل واتساپ و تلگرام از این اکانت جدا می‌شود و در فضای دیگر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

علت کم و زیاد شدن صدای گوشی سامسونگ

چگونه حالت نگهداری در سامسونگ را روشن کنیم؟

برای روشن کردن این قابلیت تنها کافیست:

چگونه حالت نگهداری در سامسونگ را روشن کنیم؟

بیشتر بخوانید:

ایجاد فضای دوم در گوشی سامسونگ

محافظت از دستگاه در گوشی سامسونگ باعث حذف اطلاعات می‌شود؟

به طور خلاصه خیر! در واقع سامسونگ حالت نگهداری را برای این به وجود آورده که شما در صورت نیاز به مراجعه به تعمیرکار مجبور نشوید دیتای شخصی خود را حذف کنید یا به روی هارد انتقال دهید. روشن کردن این قابلیت باعث از دست رفتن اطلاعات شما نمی‌شود و تنها این دیتاها به بخش دیگری منتقل می‌شوند تا در امنیت کامل باشند.

به یک نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. حالت نگهداری دیتای شما را از بین نمی‌برد اما اگر گوشی مشکلی دارد که ممکن است قطعات اصلی آن تعویض شوند، ممکن است در طی فرآیند تعمیر دیتای شما آسیب ببیند و از بین برود. پس در صورت وجود چنین امکانی از گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

چگونه محافظت از دستگاه سامسونگ را غیر فعال کنیم؟

پس از تعمیر گوشی و تحویل گرفتن آن طبیعتا باید به دنبال راهی برای خروج از حالت نگهداری باشید. خارج شدن از این حالت بسیار ساده است و تنها باید از طریق کنترل سنتر به روی عبارت Your phone is in Maintenance Mode کلیک کنید. حال باید Exit را بزنید و رمز گوشی خود را وارد کنید. به همین راحتی گوشی از حالت نگهداری خارج شده و به حالت نرمال برمی‌گردد و دیتاهای شما همگی در دسترس قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید

حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

کدام گوشی‌ها دارای قابلیت Maintenance Mode هستند؟

همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم این قابلیت در نسخه One UI 5 بر پایه اندروید 13 عرضه شده است و به روی اکثر گوشی‌های سامسونگ که دارای این نسخه نرم افزاری هستند دیده می‌شود. شما به راحتی می‌توانید طبق مسیر گفته شده وجود این قابلیت را چک کنید.

کدام گوشی‌ها دارای قابلیت Maintenance Mode هستند؟

جمع بندی

در این مطلب به طور کامل قابلیت Maintenance Mode را به شما معرفی کردیم و نحوه کار آن را نیز توضیح دادیم. شما به راحتی می‌توانید این قابلیت را روشن کنید تا دیتاهای شخصی شما حین تعمیر در امنیت کامل باشد.

بیشتر بخوانید

کاربرد safe mode در گوشی

سوالات متداول

قابلیت Maintenance Mode چیست؟ این حالت از سوی سامسونگ برای زمانی عرضه شده که می‌خواهید گوشی خود را به دست تعمیرکار بسپارید. با روشن شدن این قابلیت دیتای شخصی شما به فضایی مجزا انتقال پیدا می‌کند و فقط خودتان مجدد می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

چگونه Maintenance Mode را روشن کنیم؟ برای روشن کردن این قابلیت وارد تنظیمات شوید و به روی Battery and device care کلیک کنید. در ادامه گزینه Maintenance Mode را انتخاب کرده و به روی Turn on در پایین صفحه کلیک کنید.

قابلیت نگهداری از گوشی در چه مدل‌های وجود دارد؟ این قابلیت در نسخه One UI 5 بر پایه اندروید 13 عرضه شده است و به روی اکثر گوشی‌های سامسونگ که دارای این نسخه نرم افزاری هستند دیده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =