تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
افزایش فروش گوشی‌های هوشمند در خاورمیانه

افزایش فروش گوشی‌های هوشمند در خاورمیانه

در حالی که بازار گوشی‌های هوشمند در دنیا کوچک‌تر شده، آمار نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند در منطقه خاورمیانه افزایش پیدا کرده است.

گزارش‌های مختلف به این نکته اشاره کرده‌اند که تعداد گوشی‌هایی که در کشورها و بازارهای مهم دنیا عرضه شده‌اند، با کاهش روبه‌رو بوده‌. این بازارها شامل آمریکای شمالی، اروپا و جنوب آسیا می‌شوند. با این حال شرایط در منطقه خاورمیانه متفاوت است. بازار فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ در خاورمیانه افزایش ۲۱ درصدی را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.

آمار فروش گوشی‌های هوشمند در خاورمیانه

سازمان Canalys در گزارش جدید به فروش گوشی‌های هوشمند در خاورمیانه و ترکیه اشاره کرده است. در این آمار گفته شده که تعداد گوشی‌های هوشمند فعال شده در منطقه خاورمیانه در مقایسه با سال گذشته همین موقع ۲۱ درصد افزایش داشته است. گزارش این سازمان به فعال شدن ۱۲ میلیون گوشی هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ اشاره می‌کند. افزایش درخواست مردم برای خرید گوشی از جمله دلایلی افزایش فروش گوشی هوشمند در خاورمیانه بوده است

در این گزارش گفته شده که بازار کشورهای عراق و عربستان به بالاترین میزان درخواست خرید گوشی هوشمند رسیده است. بازار عراق نسبت به سال گشته با افزایش ۵۷ درصدی و بازار کشور عربستان در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۴۶ درصدی روبه‌رو شده است.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که بازار کشور امارات تنها ۲ درصد با افزایش فروش روبه‌رو شد. بازار موبایل در کشورهای قطر و کویت هم کمی با کاهش فروش روبه‌رو شد.

 

سامسونگ محبوب‌ترین برند در خاورمیانه

گوشی‌های سامسونگ ۳۱ درصد بازار فروش گوشی‌ خاورمیانه را در اختیار دارند. شرکت Transsion با در اختیار ۲۲ درصد بازار فروش گوشی‌ جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. شیائومی ۱۵ درصد، اپل ۱۱ درصد و ریملی ۴ درصد بازار کشورهای خاورمیانه را به خودش اختصاص داده است. اخبار واردات موبایل به کشور ما نیز همچنان حاکی از بالاترین فروش برای برند سامسونگ است.

گوشی‌های ارزان قیمت محبوب کشورهای خاورمیانه

آمار نشان می‌دهند که بیشتر گوشی‌های ارزان قیمت در خاورمیانه با استقبال مواجه می‌شوند. در واقع گوشی‌های زیر ۲۰۰ دلار سهم بیشتری از این بازار را به خود اختصاص داده‌اند. بیشترین میزان فروش هم مربوط به گوشی‌های چینی از جمله شیائومی و آنر و Transsion  می‌شود. شرکت Transsion گوشی‌های Itel, Tecno, Infinix را راهی بازار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + شانزده =