تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
درآمد OpenAI به ۱٫۶ میلیارد دلار رسید

درآمد OpenAI به ۱٫۶ میلیارد دلار رسید

با توجه به گزارش‌های منتشر شده OpenAI سازنده ChatGPT به درآمد ۱٫۶ میلیارد دلاری رسیده است. این شرکت در مهر ماه پیش بینی کرده بود که بتواند به درآمد ۱٫۳ میلیارد دلاری دست پیدا کند، اما توانست ۲۰ درصد بیشتر از پیش‌بینی‌ها عمل کند.

افزایش افرادی که از حق اشتراک ChatGPT استفاده می‌کنند، از جمله دلایلی افزایش درآمد OpenAI بوده است. آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهند که این شرکت از کاربران خودش به صورت ماهانه ۱۳۰ میلیون درآمد دارد.

گزارش‌های می‌گویند که درآمد OpenAI در ۱۲ ماه گذشته مربوط به سال ۲۰۲۲ تنها ۲۸ میلیون دلار بوده است. حالا درآمد سال ۲۰۲۳ این شرکت افزایش ۵۷۰۰ درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش سایت Bloomberg شرکت OpenAI در حال حاضر قصد جذب سرمایه‌های جدید دارد و هدفگذاری ۱۰۰ میلیون دلاری یا بیشتر را در نظر دارد. حتی به نظر می‌رسد که این شرکت هم اکنون همکاری جدید خودش را پیدا کرده، اما نام آن مشخص نیست.

خبرهایی هم به گوش می‌رسد که شرکت OpenAI قصد دارد وارد بازار ساخت تراشه شود. حالا اگر سیاست‌های این شرکت به درستی پیش برود، OpenAI پس از SpaceX می‌تواند به دومین استارتاپ ارزشمند در آمریکا تبدیل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =