تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
علت کم و زیاد شدن خودکار صدای گوشی

علت کم و زیاد شدن خودکار صدای گوشی

زیاد و کم شدن صدای گوشی به صورت خودکار یکی از آزار دهنده‌ترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای شما رخ دهد و ما در ادامه این مطلب قصد داریم علت به وجود آمدن این مشکل و البته روش حل آن را با هم مرور کنیم.

انواع خدمات تعمیر موبایل در برندهای مختلف با گارانتی معتبر در کسری پارس

علت کم شدن خودکار صدای گوشی چیست؟

کم و زیاد شدن خودکار صدای گوشی به یکی از دلایل زیر ممکن است اتفاق بیفتد.

خراب شدن دکمه‌های ولوم

احتمال دارد دکمه ولوم گوشی به دلیل آسیب دیدن به درستی کار نکند. این موضوع باعث می‌شود دکمه‌های ولوم به صورت خودکار عمل کنند و صدا را افزایش یا کاهش دهند. برای مطمئن شدن از سلامت این دکمه‌ها پیشنهاد می‌کنیم دکمه کم و زیاد را فشار داده و چک کنید که حتما فقط یک بار عمل کنند.

خراب شدن دکمه‌های ولوم

قاب غیر استاندارد

شاید تصور کنید خرید قاب استاندارد تنها به دلیل داشتن کیفیت بهتر اهمیت دارد اما این فقط بخشی از داستان است. زمانی که شما قابی غیر استاندارد برای گوشی خود خریداری می‌کنید، ممکن است این قاب به غلط فضای بین دکمه‌های ولوم را پوشش دهد و باعث شود تا این دکمه‌ها بی‌دلیل و بدون فشردن عمل کنند.

باگ نرم افزاری

احتمال دارد یک مشکل نرم افزاری علت به وجود آمدن این مشکل باشد. پیشنهاد می‌کنیم اولا گوشی خود را حتما به آخرین نسخه آپدیت کنید و همچنین ری‌استارت انجام دهید. برای این کار کافیست دکمه پاور را نگه دارید و سپس Restart یا Reboot را انتخاب کنید.

نرم افزار مخرب

نرم افزارهای مختلف به بخش صدا دسترسی دارند و می‌توانند صدا را کم و زیاد کنند. نصب کردن یک نرم افزار مخرب که به بخش صدا نیز دسترسی دارد می‌تواند باعث ایجاد چنین مشکلی شود. برای چک کردن این موضوع می‌توانید از حالت Safe mode نیز کمک بگیرید.

حالت Safe mode

برای وارد شدن به حالت Safe mode باید برند خود را در گوگل جستجو کنید. به طور کلی اما مثلا گوشی‌های سامسونگ و شیائومی به راحتی وارد این حالت می‌شوند. تنها کافیست دکمه پاور را نگه دارید تا صفحه ری‌استارت و خاموش کردن نمایش داده شود. حال دست خود را به روی گزینه خاموش کردن نگه دارید تا حالت Safe mode نمایش داده شود و به روی آن کلیک کنید.

پس از وارد شدن به حالت Safe mode امتحان کنید که مشکل حل شده یا خیر. اگر مشکل حل شده بود یعنی یک برنامه مخرب به روی گوشی دارید که باعث کم و زیاد شدن خودکار صدا می‌شود. برای خارج شدن از حالت Safe mode هم کافیست گوشی را ری‌استارت کنید.

چرا صدای گوشی شیائومی کم و زیاد می شود؟

علت کم شدن صدای گوشی هنگام مکالمه چیست؟

هنگام مکالمه با گوشی ممکن است شما صدای طرف مقابل را به صورت کاملا واضح و بلند دریافت نکنید. این اتفاق به دلایل زیر ممکن است رخ دهد.

اسپیکر کثیف شده باشد

اسپیکر مکالمه گوشی مدت زمان زیادی را در کنار صورت و گوش قرار می‌گیرد و به همین جهت چربی و کثیفی زیادی را جذب می‌کند. در طولانی مدت، همین باعث می‌شود تا ورودی‌های اسپیکر مسدود شود و صدای کمتری از آن به گوش برسد. پیشنهاد می‌کنیم هر چند مدت یک بار اسپیکر مکالمه گوشی را به کمک پد الکلی، خلال دندان یا مسواک تمیز کنید. در مقاله ای دیگر نحوه تمیز کردن اسپیکر گوشی را به صورت کامل توضیح داده ایم.

اسپیکر کثیف شده باشد

صدای مکالمه کم باشد

زمانی که در حال مکالمه هستید با فشار دادن دکمه کم و زیاد می‌توانید میزان صدای دریافتی را کم و زیاد کنید. ممکن است صدای مکالمه پایین باشد و پیشنهاد می‌کنیم حین برقراری تماس چندین بار دکمه ولوم بالا را بزنید تا صدا به حداکثر برسد.

خراب شدن اسپیکر مکالمه

اسپیکر مکالمه نیز مانند دیگر قطعات گوشی ممکن است به دلایل مختلفی خراب شود. مثلا ورود آب می‌تواند باعث خرابی این بخش شود. اگر اسپیکر مکالمه شما خراب شده است، می‌توانید هنگام مکالمه از اسپیکر اصلی کمک بگیرید یا هندزفری خود را به گوشی متصل کنید تا صدا از طریق هندزفری به گوش برسد.

جمع بندی

در این مطلب دلیل کم و زیاد شدن خودکار صدای گوشی را توضیح دادیم و به روش‌های حل آن نیز پرداختیم. در ادامه همچنین دلیل کم شدن صدای مکالمه را نیز شرح دادیم تا شما بتوانید مشکلات مربوط به بخش صدا را به طور کامل برطرف کنید.

سوالات متداول

چرا صدای گوشی به صورت خودکار کم و زیاد می‌شود؟ این اتفاق ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، از قاب غیر استاندارد گرفته تا خرابی دکمه‌های فیزیکی یا حتی باگ نرم افزاری و بدافزار.

چرا صدای مکالمه گوشی پایین است؟ برای افزایش صدای مکالمه گوشی می‌توانید حین برقرار تماس دکمه ولوم بالا را چندین بار فشار دهید تا حجم صدا بیشتر شود. همچنین گاهی به دلیل کثیف شدن اسپیکر مکالمه این اتفاق رخ می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 5 =