تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
مقایسه S24 با آیفون ۱۵ پرو مکس؛ جنگ اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ با A17 Pro اپل

مقایسه S24 با آیفون ۱۵ پرو مکس؛ جنگ اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ با A17 Pro اپل

گوشی‌های سری اس ۲۴ از جمله S24 و S24 Plus در مدلی با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ هم راهی بازار می‌شوند. تراشه‌ای که در تست‌های اولیه نشان داده از پردازنده قرار گرفته روی آیفون ۱۵ پرو بهتر است. در واقع تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ در اجرای بازی‌های عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان می‌دهد. به طور مثال این پردازنده می‌تواند بازی Genshin Impact را با ثبات خوبی روی ۶۰ فریم برثانیه اجرا کند. البته باید بگوییم که اطلاعاتی از تنظیمات گرافیکی بازی نداریم. مثلا نمی‌دانیم وضوح تصویر بازی چقدر بوده یا کیفیت گرافیک بازی روی چه اندازه‌ای بوده است.

با این حال اطلاعات جدیدتری منتشر شده که نشان می‌دهد بازی Genshin Impact روی تنظیمات گرافیکی پایین با نرخ ۶۰ فریم برثانیه اجرا می‌شود. البته ویدیوی منتشر شده چنین چیزی را نشان می‌دهد. تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ به پردازنده گرافیکی XClips 940 مجهز شده که بر اساس معماری جدید AMD RDNA 3 توسعه پیدا کرده است.

با این حال می‌توان اطمینان داشت که بتوان بازی Genshin Impact را با تنظیمات گرافیکی بالا با نرخ فریم قابل قبولی روی اگزینوس ۲۴۰۰ تجربه کرد.

در مقایسه‌های بیشتر مشخص شد که تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ عملکرد بهتری در زمان اجرای بازی‌ها در مقایسه با انسپ دراگون ۸ نسل ۳ دارد. حتی این تراشه جدید سامسونگ در مقایسه با تراشه A17 Pro اپل هم عملکرد بهتری ارائه کرد.

اگزینوس ۲۴۰۰ یا اسنپ دراگون ۸ نسل ۳

تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ در تست 3D Mark Solar Bay Stress Test توانست تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ را پشت سر بگذارد و امتیاز بیشتری را هم کسب کرد.

در تست Wild Life Extreme اپلیکیشن 3D Mark هم با چنین شرایطی مواجه شدیم. در این تست مشاهده کردیم که تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ واقعا به چالش کشیده شد و نهایت عملکرد خودش را نشان داد. در این تست مشخص شد که باز هم اگزینوس ۲۴۰۰ عملکرد بهتری را در مقایسه با اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ از خودش نشان می‌دهد. در زمان این تست عملکرد تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ به ۶۴٫۶ درصد رسید، اما عملکرد تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل تا ۴۸٫۳ درصد کاهش پیدا کرد.

حالا موضوع جالب اینجاست که اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ به شکل خاص روی گلکسی S24 Ultra قرار گرفته و این گوشی مدل اگزینوس ندارد.

فرق بین سامسونگ هند و ویتنام در چیست:

تفاوت گوشی سامسونگ ساخت هند و ویتنام

اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ یا A17 Pro اپل

مقایسه اگزینوس ۲۴۰۰ با تراشه A17 Pro اپل هم می‌تواند بسیار جذاب باشد. اپل در زمان معرفی آیفون ۱۵ پرو اعلام کرد که این تراشه می‌تواند عملکرد در سطح کنسول‌های بازی داشته باشد. حالا اگزینوس ۲۴۰۰ هم نشان داده که چنین قدرتی دارد. تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ در تست Wild Life Extreme Stress بنچمارک 3D Mark نشان داد که عملکردی در سطح A17 Pro دارد.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که تست Wild Life Extreme Stress واقعا عملکرد کرد تراشه‌های موبایل را در پردازش‌های سنگین به خوبی نشان می‌دهد. حالا این تست نشان داد که اگزینوس ۲۴۰۰ دست کمی از A17 Pro نخواهد داشت.

یکی از دلایلی که موجب برتری اگزینوس ۲۴۰۰ نسبت به A17 Pro می‌شود این است که اگزینوس ۲۴۰۰ از دریچه‌های گردش هوای بزرگتری استفاده می‌کند. این موضوع باعث می شود که تراشه سامسونگ سریع‌تر خنک شود. حالا دریچه‌های خروجی گرمای تراشه A17 Pro کوچک‌تر هستند و به همین دلیل این تراشه سریع‌تر داغ می‌شود و عملکرد مناسب خودش را از دست می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 10 =