تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
علت کم و زیاد شدن صدای گوشی سامسونگ

علت کم و زیاد شدن صدای گوشی سامسونگ

سامسونگ در حال حاضر یکی از پایدارترین رابط کاربری‌های دنیای اندروید را دارد و کمتر پیش می‌آید که با باگ یا مشکل نرم افزاری در گوشی‌های این سازنده کره‌ای مواجه شوید. در کل اما برخی از مواقع گوشی‌های سامسونگ نیز با مشکلاتی مواجه می‌شوند و برخی از کاربران مشکل تغییر صدای گوشی را گزارش کرده‌اند. آیا شما می‌دانید علت کم و زیاد شدن خودکار صدای گوشی سامسونگ چیست؟ در ادامه همراه ما باشید تا روش حل این مشکل را عنوان کنیم.

خدمات تعمیر گوشی موبایل سامسونگ در کسری پارس

چرا صدای گوشی سامسونگ به صورت خودکار کم می‌شود؟

این اتفاق می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم و روش حل آن را نیز توضیح می‌دهیم.

خرابی دکمه‌های ولوم در گوشی سامسونگ

ممکن است دکمه ولوم گوشی آسیب دیده باشد و به درستی کار نکند. این اتفاق باعث می‌شود تا مثلا دکمه ولوم پایین بدون این که شما آن را فشار دهید عمل کند و صدا را کاهش دهد. برای چک کردن این موضوع حتما دکمه‌های ولوم را فشار دهید و واکنش آن‌ها را بسنجید. اگر یک بار فشار دادن دکمه ولوم بالا یا پایین باعث چند بار عمل کردن آن شود یعنی دکمه پاور خراب است.

خرابی دکمه‌های ولوم

قاب غیر استاندارد

اگر قاب شما استاندارد نباشد به درستی به روی دکمه‌های ولوم قرار نمی‌گیرد و این باعث می‌شود تا فشار زیادی به این دکمه‌ها وارد شود و آن‌ها بدون دخالت شما کار کنند و صدا را بالا و پایین ببرند. حتما از قاب‌های استاندارد استفاده کنید و در نظر داشته باشید که قاب باید با محل دکمه‌های گوشی سازگار باشد.

باگ نرم افزاری

ممکن است گوشی سامسونگ شما به دلیل یک مشکل نرم افزاری دچار این مشکل شود و صدا را کم و زیاد کند. برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنیم یک بار گوشی را ری‌استارت کنید. همچنین حتما در اولین فرصت گوشی خود را به آخرین نسخه نرم افزاری آپدیت کنید تا مشکل‌های این‌چنینی برطرف شود.

بیشتر بخوانید

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

نرم افزار مخرب

برخی از نرم افزارها می‌توانند به این بخش دسترسی داشته باشند و صدا را کم و زیاد کنند. اگر به تازگی نرم افزاری نصب کرده‌اید و پس از آن این مشکل پیش آمده است حتما پیشنهاد می‌کنیم آن را از روی گوشی سامسونگی خود حذف کنید. برای چک کردن این موضوع می‌توانید از حالت Safe mode نیز کمک بگیرید.

برای این کار کافیست دکمه پاور گوشی سامسونگ خود را نگه دارید. از بین گزینه‌های موجود دست خود را به روی دکمه Power off نگه دارید تا گزینه Safe mode نمایش داده شود. در نهایت به روی این گزینه کلیک کنید. گوشی حالا در حالت Safe بوت می‌شود و می‌توانید چک کنید که مشکل برطرف شده است یا خیر.

 

بیشتر بخوانید:

علت روشن نشدن گوشی موبایل

 

علت کم شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ چیست؟

شما هنگام مکالمه از اسپیکر بالایی استفاده خواهید کرد، اما دلیل کم شدن صدای اسپیکر چیست؟ در ادامه بیشتر این موضوع را توضیح می‌دهیم.

کثیف شدن اسپیکر

از آنجایی که اسپیکر مکالمه گوشی زمان زیادی را در کنار گوش قرار می‌گیرد، مستعد جذب چربی و کثیفی و تعریق است و این اتفاق در طولانی مدت باعث می‌شود تا ورودی‌های اسپیکر مسدود شدن و صدای کمتری از آن به گوش برسد. به همین جهت حتما پیشنهاد می‌کنیم اسپیکر مکالمه خود را با پد الکلی و مسواک به خوبی تمیز کنید و در صورت نیاز از یک شیء نوک تیز مانند خلال دندان کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که وارد کردن خلال دندان به داخل اسپیکر باعث خرابی آن خواهد شد و با احتیاط باید منافذ را تمیز کنید.

کثیف شدن اسپیکر

 

بیشتر بخوانید:

نحوه تمیز کردن اسپیکر گوشی

 

کم بودن صدای مکالمه

زمانی که به یک تماس دریافتی پاسخ می‌دهید یا خودتان تماس برقرار می‌کنید، فشار دادن دکمه کم و زیاد باعث می‌شود میزان صدای دریافتی تغییر کند. برای افزایش این صدا باید هنگام مکالمه دکمه ولوم را چندین بار فشار دهید تا صدا به حداکثر حجم خود برسد و راحت‌تر به گوش برسد.

علت کم شدن صدای زنگ گوشی سامسونگ چیست؟

اگر حجم صدای زنگ گوشی سامسونگی شما کم است بد نیست به این موارد این بخش توجه داشته باشید.

کثیف شدن اسپیکر

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم کثیف شدن اسپیکر و مسدود شدن خروجی صدا باعث می‌شود تا حجم صدا با افت شدید مواجه شود. حتما اسپیکر گوشی را چند مدت یک بار به طور کامل تمیز کنید.

بیشتر بخوانید

Maintenance mode در گوشی سامسونگ

تنظیمات گوشی

اگر صدای زنگ گوشی کم است این مشکل می‌تواند به دلیل تنظیم اشتباه حجم صدای زنگ باشد. به تنظیمات و سپس بخش Sound and Vibration بروید و به روی Volume کلیک کنید. در این صفحه از بالا به پایین با چهار گزینه Ringtone، Media، Notifications و System مواجه خواهید شد. در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که هر گزینه چه کاربردی دارد.

گزینه Ringtone مربوط به میزان صدای زنگ گوشی است. اگر بالاترین حجم صدای زنگ را می‌خواهید این گزینه را به روی بالاترین حالت ممکن قرار دهید. گزینه Media مربوط به این است که صدای پخش محتوای مختلف چقدر باشد. این گزینه صدای پخش موزیک، ویدئوهای اینستاگرام و موارد این‌چنینی را تنظیم می‌کند.

گزینه Notifications مربوط به اعلان‌های دریافتی است. اگر این صدا را زیاد کنید، هنگام دریافت اعلان صدای بلندتری را خواهید شنید. مثلا شما امکان خواهید داشت تا صدای زنگ را در بالاترین حالت قرار دهید ولی صدای نوتیفیکیشن‌های را به روی حالت کم بگذارید.

گزینه آخر یا همان System هم مربوط به صداهای سیستمی خود گوشی است. این صدا شامل شاتر دوربین و موارد این‌چنینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ترفندهای افزایش سرعت گوشی

جمع بندی

در این مطلب به شما توضیح دادیم که چگونه می‌توانید صدای زنگ گوشی را افزایش دهید و یا این که چگونه می‌توانید صدای مکالمه را بالاتر ببرید. همچنین به مشکل کم و زیاد شدن خودکار صدا در گوشی‌های سامسونگ نیز پرداختیم.

سوالات متداول

چرا صدای گوشی سامسونگ به صورت خودکار کم و زیاد می‌شود؟ این اتفاق ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، از قاب غیر استاندارد گرفته تا خرابی دکمه‌های فیزیکی یا حتی باگ نرم افزاری و بدافزار.

صدای زنگ گوشی سامسونگ چگونه زیاد می‌شود؟ در گوشی‌های سامسونگ شما می‌توانید صدای بخش‌های مختلف را به صورت مجزا تنظیم کنید. برای نمونه می‌توانید صدای زنگ را در بالاترین حالت قرار دهید ولی صدای اعلان‌ها را بسیار کم کنید. در بالا کامل این بخش را همراه با تصویر توضیح داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 1 =