تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
تمام ویژگی‌های جدید One UI 6 سامسونگ؛ راه کهکشان

تمام ویژگی‌های جدید One UI 6 سامسونگ؛ راه کهکشان

رابط کاربری One UI را می‌توان یکی از بهترین رابط‌های کاربری در دنیای اندروید دانست. رابط کاربری‌ای که ویژگی‌های بسیار جذابی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد و ظاهر زیبایی هم دارد. رابط کاربری One UI 6 جدیدترین نسخه از این رابط کاربری سامسونگ است که روی گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی عرضه می‌شود. در این مطلب قصد داریم شما را با تمام ویژگی‌های جذاب رابط کاربری وان یوآی ۶  آشنا کنیم.

گوشی شما، ظاهر شما، سبک شما

در رابط کاربری وان یو آی ۶ می‌توانید تصویر پس‌زمینه دلخواه خودتان را برای صفحه قفل گوشی انتخاب کنید. می‌توانید اندازه ساعتی که روی صفحه قفل نشان داده می‌شود را تغییر دهید، می‌توانید رنگ و لوکیشن خودتان را شخصی‌سازی کنید. حتی می‌توانید از Flex Window و واچ فیس‌های مختلف استفاده کنید تا این رابط کاربری ظاهری مخصوص شما پیدا کند.

عکس‌های نفس‌گیر

عکاسی در شب با رابط کاربری One UI 6 فوق‌العاده خواهد بود. می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های بسیار شفافی در شب ثبت کنید. استفاده از تکنولوژی فوق‌العاده و بسیار پیشرفته‌ای که در این رابط کاربری قرار گرفته باعث شده که با استفاده از هوش مصنوعی بتوانید عکس‌هایی را رنگ‌های و جزئیات عالی در محیط‌هایی با نور کم داشته باشید.

ویرایش عکس و ویدیو با هوش مصنوعی

با استفاده از ویژگی‌های هوش مصنوعی می‌توانید کیفیت عکس‌ها را ارتقا دهید و یا عکس‌ها را ویرایش کنید. می‌توانید آیتم‌هایی که دوست ندارید را به راحتی از داخل عکس‌ها حذف کنید و حتی می‌توانید محیط پس زمینه را تار کنید. هوش مصنوعی می‌تواند با توجه به عکس و ویدئویی که در اختیار دارید، موضوعاتی را به شما پیشنهاد کند تا بهترین ویرایش را روی محتوای خودتان انجام دهید.

چندکار را به صورت هم‌زمان انجام بده

از دیگر ویژگی‌هایی که روی رابط کاربری One UI 6 بهبود پیدا کرده، قابلیت DeX است. شما می‌توانید با DeX تجربه‌ای شبیه به کامپیوترهای شخصی را با گوشی یا تبلت خودتان کسب کنید.

شخصی‌سازی کامل

رابط کاربری وان یو آی ۶ روی ساعت‌های هوشمند سامسونگ هم ویژگی‌های شخصی‌سازی بسیار زیای دارد. می‌توانید مکانی خاص برای نمایش ضربان قلب خودتان در این رابط کاربری در نظر بگیرید تا همیشه بتوانید روی ضربان قلب خود نظارت داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

افزایش سرعت گوشی موبایل

خانواده کهکشانی

در رابط کاربری One UI 6 می‌توانید یک حساب کاربری برای کودک خودتان درست کنید. با این کار کودک شما در محیط امن به گوشی کار می‌کند. همچنین در این حالت همیشه می‌توانید فرزند خودتان را چک کنید.

با نوشته به تماس‌های پاسخ دهید

نمی‌توانید به تماس دریافتی پاسخ دهید؟ دستیار صوتی بیکس‌بی می‌تواند گفت‌وگوهای صوتی را به نوشته تبدیل کند. در این حالت می‌توانید به تماس‌های دریافتی با نوشته پاسخ دهید.

همیشه امن

در One UI 6 می‌توانید از اپلیکیشن‌ها در برابر بد افزارها مراقبت کنید.  گوشی شما کاملا ایمن خواهد بود و حتی اگر گوشی را با کابل به سیستمی آلوده متصل کنید هم آسیبی نخواهد دید.

ویژگی‌های Quick panel

برای Quick panel ظاهر جدیدی در نظر گرفته شده است. با این ظاهر جدید می‌توانید بسیار سریع‌تر به وای-فای و بلوتوث دسترسی داشته باشید. این آیتم‌ها در بالای Quick panel قرار گرفته‌اند و با ظاهری جدید و زیبا پیش روی کاربران قرار می‌گیرند. منوی Quick panel به ویژگی‌های دارک مود و Eye Comfort هم مجهز شده است. در این منو می‌توانید محل قرار گرفتن دکمه Settings را هم شخصی‌سازی کنید.

کنترل سنتر

برای دسترسی به کنترل سنتر تنها کافیست از بالای نمایشگر به سمت پایین سوایپ کنید.

چیدمان جدید

چیدمان جدید کنترل سنتر

کنترل سنتر حالا چیدمان جدیدی دارد که باعث می‌شود شما راحت‌تر بتوانید به قابلیت‌های پراستفاده دسترسی داشته باشید. وای فای و بلوتوث حالا دیگر دکمه‌های جداگانه خود را دارند و در بالای این بخش قرار گرفته‌اند. قابلیت‌های دیگر مانند دارک مود و دیگر موارد پایین‌تر قرار گرفته‌اند و همچنان دسترسی به آن‌ها آسان است.

دسترسی سریع به کل کنترل سنتر

به صورت پیش فرض زمانی که یک بار از بالا به سمت پایین سوایپ کنید یک حالت کوچک‌تر از کنترل سنتر همراه با نوتیفیکشن‌ها به شما نمایش داده می‌شود و اگر یک بار دیگر این کار را انجام دهید کنترل سنتر به طور کامل در دسترس قرار می‌گیرد و بخش نوتیفیکیشن محو می‌شود. در این نسخه جدید شما می‌توانید با روشن کردن Quick settings instant access دسترسی خود را بسیار ساده‌تر کنید. به این ترتیب که با یک بار سوایپ کردن از سمت راست نمایشگر کل کنترل سنتر نمایش داده می‌شود و با یک بار سوایپ از سمت چپ می‌توانید به کل نوتیفیکیشن‌ها دسترسی داشته باشید (مانند اپل و شیائومی).

بیشتر بخوانید:

دلیل کم و زیاد شدن صدای گوشی سامسونگ

دسترسی سریع‌ به تنظیم نور نمایشگر

در این نسخه به صورت پیش فرض بخش تنظیم نور نمایشگر به صورت پیش فرض در پنل کوچک کنترل سنتر نمایش داده می‌شود تا سریع‌تر بتوانید نور را تنظیم کنید.

بهبود نمایش محتوای در حال پخش

در One UI 6 اعلان پخش ویدئو یا موزیک در کنترل سنتر با شکل بسیار بهتر و جذاب‌تری نمایش داده می‌شود و تعامل با آن ساده‌تر است.

بهبود چیدمان نوتیفیکشن‌ها

هر اعلان حالا به عنوان یک کارت مجزا نمایش داده می‌شود تا دسترسی به هر کدام را سریع‌تر و ساده‌تر کند.

رنگی شدن آیکون برنامه‌ها در نوتیفیکیشن

در نسل‌های قبلی لوگوی برنامه‌ها در بخش نوتیفیشکن به صورت ساده و تک رنگ نمایش داده میشد ولی در این نسل هر برنامه رنگ خودش را دارد. یعنی لوگوی واتساپ در بخش اعلان‌ها دقیقا سبز رنگ و شبیه به خود برنامه است. این قابلیت را باید از طریق تنظیمات روشن کنید.

امکان ترتیب بندی نوتیفیکیشن‌ها براساس زمان

در این نسل می‌توانید ترتیب نمایش اعلان‌ها را به‌جای اولویت بر اساس زمان دریافت اعلان قرار دهید.

قفل صفحه

قفل صفحه یا همان لاک اسکرین اولین قسمتی است که هنگام روشن کردن نمایشگر گوشی به شما نمایش داده می‌شود.

قفل صفحه One UI 6.0

تغییر ساعت

در One UI 6 شما می‌توانید ساعت موجود در لاک اسکرین را با آزادی بیشتری به هر قسمت از صفحه منتقل کنید و بیشتر به روی آن ادیت انجام دهید و شخصی سازی کنید.

صفحه اصلی

صفحه اصلی یا همان هوم اسکرین بخشی است که پس از باز کردن قفل صفحه به شما نمایش داده می‌شود.

کوتاه‌تر شدن اسم آیکون‌ها

در نسخه جدید اسم آیکون‌ها کوتاه‌تر شده و بخش‌هایی مثل ‘’Galaxy’’ و ‘’Samsung’’ از نام آیکون‌ها حذف شده است.

درگ و دراپ با دو دست

در One UI 6 شما می‌توانید مانند قبل با یک دست آیکون‌ها یا ویجت‌ها را انتخاب کنید و با دست دوم در صفحه‌ها جابجا شوید تا به محل مورد نظر خود برسید.

مولتی تسکینگ

مولتی تسکینگ به حالتی گفته می‌شود که چند برنامه به صورت همزمان باز باشند و شما از آن‌ها استفاده کنید.

باز ماندن پنجره pop-up

در نسل قبلی اگر پنجره pop-up باز بود و از صفحه خارج می‌شدید این پنجره به حالت بسته درمی‌آمد ولی در این نسل همچنان به صورت باز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

سامسونگ DeX

این قابلیت کمک می‌کند تا بتوانید گوشی یا تبلت خود را به روی پنل‌های بزرگ‌تر و شبیه به کامپیوتر استفاده کنید.

قابلیت DeX جدید برای تبلت‌ها

در آخرین آپدیت DeX، حالا شما امکان خواهید داشت که بین DeX و حالت تبلت جابجا شوید در حالی که به برنامه‌ها و ویجت‌ها با چیدمان یکسانی دسترسی دارید.

بیشتر بخوانید:

مشکلات گوشی شیائومی

قابلیت Link To Windows

این ویژگی حالا برای تبلت‌ها نیز در دسترس قرار گرفته است و دیگر محدود به گوشی‌های کهکشانی نیست.

کیبورد سامسونگ

به صورت پیش فرض گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ از کیبورد اختصاصی خود این شرکت استفاده می‌کنند.

طراحی جدید اموجی‌ها

طراحی اموجی‌های کیبورد سامسونگ تغییر کرده و بهبود یافته است.

به اشتراک گذاری محتوا

زمانی که شما از هر برنامه‌ای عکس به اشتراک می‌گذارید، به عنوان آخرین مرحله عکس در بالای صفحه به صورت بزرگ به شما نمایش داده می‌شود تا شانس مجددی برای مرور تصویر داشته باشید.

دوربین

در این بخش به سراغ تغییرات دوربین می‌رویم.

دوربین One UI 6

 

طراحی ساده‌تر

چیدمان کلی درون برنامه دوربین ساده‌سازی شده تا شما بتوانید ارتباط ساده‌تر و البته مؤثرتری با آن برقرار کنید.

گزینه‌های بیشتر برای واترمارک

شما حالا می‌توانید انتخاب کنید که واترمارک در بالای تصاویر باشد یا در پایین آن.

راحتی بیشتر در انتخاب سایز ویدئو

در One UI 6 زمانی که به روی سایز ویدئو کلیک می‌کنید یک صفحه کوچک پاپ آپ نمایش داده می‌شود تا راحت‌تر بتوانید از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید.

بهینه سازی کیفیت

شما حالا می‌توانید بهینه‌ سازی کیفیت تصاویر را بین سه حالت انتخاب کنید. انتخاب گزینه Maximum به شما بالاترین کیفیت تصاویر را ارائه می‌کند و انتخاب Minimum باعث ثبت تصاویر در سریع‌ترین حالت می‌شود. اگر ترجیح شما تعادل بین این دو حالت است Medium را انتخاب کنید.

اسکن راحت‌تر مدارک

در نسخه قبلی از رابط کاربری قابلیت اسکن مدارک با ویژگی Scene optimizer کار می‌کرد ولی در One UI 6 این دو ویژگی از هم جدا شده‌اند. این یعنی شما می‌توانید حتی در صورت خاموش کردن Scene optimizer نیز بدون هیچ مشکلی مدارک خود را اسکن کنید. این قابلیت پس از ثبت عکس از مدارک به صورت خودکار آن‌ها را اسکن کرده و به شما امکان می‌دهد تا آن را ویرایش کنید.

شخصی سازی ویجت دوربین

در One UI 6 امکان خواهید داشت تا ویجت دوربین را دقیقا در حالتی که می‌خواهید به روی صفحه اضافه کنید و حتی چندین ویجت دوربین داشته باشید. این یعنی برای مثال می‌توانید ویجت را در حالت عکس‌برداری پرتره به صفحه اصلی اضافه کنید تا با وارد شدن به آن دوربین مستقیم به حالت پرتره برود.

دسترسی سریع به رزولوشن

در بالای صفحه دوربین یک دکمه رزولوشن اضافه شده تا به راحتی بتوانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

قابلیت FPS خودکار

این ویژگی FPS خودکار به شما کمک می‌کند تا در شب و نور کم ویدئوهای بهتر و باکیفیت‌تری ضبط کنید. این قابلیت دارای سه حالت است. شما می‌توانید آن را خاموش کنید، در حالت 30FPS قرار دهید یا به روی حالت 30FPS یا 60FPS قرار دهید.

امکان خاموش کردن ویژگی سوایپ برای تغییر دوربین

به صورت پیش فرض اگر در برنامه دوربین به سمت بالا یا پایین سوایپ کنید بین دوربین سلفی و دوربین‌های پشت جابجا می‌شوید. برای برخی از کاربران این قابلیت باعث ایجاد مشکل و جابجایی ناخواسته بین دوربین‌ها می‌شود که خوشبختانه در این نسل از One UI می‌توان آن را خاموش کرد.

گالری

در این بخش به سراغ تغییرات در برنامه گالری می‌رویم.

امکان ویرایش سریع در بخش جزئیات محتوا

امکان ویرایش سریع در بخش جزئیات محتوا

در گالری گوشی‌های سامسونگ زمانی که به روی تصویر یا ویدئویی از پایین به سمت بالا سوایپ کنید وارد بخشی می‌شوید که اطلاعات مختلف محتوا را می‌توانید مشاهده کنید. از طریق همین بخش شما امکان خواهید داشت تا ویرایش سریعی به روی محتوا داشته باشید و افکت‌هایی را به روی آن اعمال کنید.

ذخیره برش تصاویر به عنوان استیکر

در One UI 6 زمانی که برشی را از عکس جدا می‌کنید، امکان خواهید داشت تا آن را به استیکر تبدیل کنید.

درگ و دراپ با دو دست

شما می‌توانید با یک دست تصاویر را انتخاب کنید و با دست دیگر بین آلبوم‌ها جابجا شوید تا به آلبوم مد نظر برسید.

ویرایش تصاویر

زمانی که در گالری گوشی‌های سامسونگ به روی یک عکس کلیک کنید و در پایین گزینه Edit را بزنید وارد بخش ویرایش تصاویر خواهید شد که در ادامه به تغییرات و بهبودهای آن اشاره خواهیم کرد.

چیدمان بهتر

منوی ابزار جدید بازطراحی شده تا دسترسی شما به گزینه‌های مختلف را بسیار ساده‌تر کند.

قابلیت Undo و Redo

قابلیت Undo یعنی برگشت به تغییر قبلی و قابلیت Redo یعنی بازگردانی تغییر ذخیره نشده. در این بخش شما به هر دو ویژگی دسترسی خواهید داشت.

استایل جدید برای نوشته‌ها

زمانی که بخواهید متنی را به عکس خود اضافه کنید، پس‌زمینه‌ها و استایل‌های بیشتر و متنوع‌تری پیش روی شما قرار می‌گیرد.

امکان تغییر حتی پس از ذخیره تغییرات

در نسخه جدید شما حتی پس از ویرایش کردن تصویر و ذخیره آن نیز می‌توانید به روی تغییرات قبلی کنترل داشته باشید.

ویرایش ویدئو

ویرایشگر ویدئو One UI 6 قوی‌تر شده و امکان می‌دهد تا ویرایش‌های پیچیده‌تری را انجام دهید. حال این ویرایشگر به شما امکان می‌دهد تا کل پروژه خود را به صورت تایم لاین مشاهده کنید و در صورت نیاز به بخش خاصی از آن استیکر، عکس، موزیک و موارد این‌چنینی را بیفزایید، درست مانند ویرایشگرهای حرفه‌ای.

پخش کننده ویدئو

چیدمان دکمه‌ها هنگام پخش ویدئو بسیار بهتر شده و حالا شما کنترل بیشتری به روی سرعت پخش ویدئو خواهید داشت و می‌توانید آن را بین 0.25X تا 2X تغییر دهید.

آب و هوا

آب و هوا در One UI 6

برنامه آب و هوا در نسخه جدید اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و ویجت آن نیز بسیار کامل‌تر شده است. شما می‌توانید از طریق جابجایی به روی نقشه آب و هوای مناطق اطراف خود را مشاهده کنید.

مرورگر سامسونگ

در نسل جدید شما زمانی که از تب فعلی خارج شوید یا به طور کلی مرورگر را ترک کنید هم باز صدای ویدئو پخش می‌شود. برای نمایشگرهای بزرگ نحوه چیدمان‌ها تب‌ها بهینه‌تر شده و به روی تبلت‌های سامسونگ می‌توانید استفاده راحت‌تری داشته باشید.

برنامه My File

برنامه مای فایل در نسخه جدید به شما راه‌کارهایی بسیار خوب برای خالی کردن گوشی می‌دهد و شما را راهنمایی می‌کند تا فایل‌های غیر ضروری را حذف کنید. جالب است که در این نسل سطل زباله یا همان Trash گالری، مای فایل و برنامه ضبط صدا مشترک شده و با ورود به Trash در بخش My file می‌توانید به کلیه دیتاهای حذف شده دسترسی داشته باشید. در One UI 6 می‌توانید با یک دست فایل‌ها را انتخاب کرده و با دست دیگر مشخص کنید که این فایل‌ها در کدام پوشه Paste شوند.

تنظیمات

در تنظیمات بخش باتری جدا شده و در بین دیگر گزینه‌ها قرار گرفته تا دسترسی به آن ساده‌تر شود. همچنین حالت پرواز هوشمندانه‌تر عمل می‌کند و انتخاب‌های شما را به خاطر می‌سپارد. برای نمونه دفعه دوم یا سومی که گوشی را به روی حالت پرواز قرار دهید دیگر وای فای یا بلوتوث خاموش نمی‌شود؛ چرا که دفعات قبل شما پس از حالت پرواز این گزینه‌ها را روشن کرده‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =