تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

یکی از اتفاقات ترسناکی که ممکن است برای گوشی سامسونگی شما رخ دهد، خاموش شدن ناگهانی آن و مواجه شدن با یک صفحه سیاه بدون هیچ واکنشی است. در وهله اول شاید تصور کنید گوشی سوخته یا قطعه‌ای از آن از کار افتاده است ولی باید بگوییم که در بسیاری از مواقع این مشکل نرم افزاری است و با راه‌حل‌های ادامه مطلب این مشکل حل می‌شود. در ادامه همراه ما باشید تا علت سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ را مورد بررسی قرار دهیم.

خدمات تعمیر گوشی سامسونگ در کسری پارس

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ چیست؟

در ادامه علت مشکی شدن صفحه گوشی سامسونگ را عنوان می‌کنیم و پس از آن نیز به سراغ راه‌کارهای موجود می‌رویم تا این مشکل برطرف شود.

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ چیست؟

بیشتر بخوانید:

علت دیر شارژ شدن گوشی

سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ قابل تعمیر است؟

اگر علت بروز مشکل نرم افزاری باشد با روش‌های گفته شده در ادامه مطلب می‌توانید مشکل را برطرف کنید اما اگر مشکل سخت افزاری باشد باید در نهایت به تعمیرکار مراجعه کنید.

روش‌های حل مشکل صفحه سیاه در گوشی‌های سامسونگ

در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که چه مواردی را باید چک کنید و چه کارهایی را انجام دهید تا مشکل صفحه سیاه گوشی سامسونگ برطرف شود.

مطمئن شوید دکمه پاور گیر نکرده باشد

مطمئن شوید دکمه پاور گیر نکرده باشد

در برخی از مواقع گیر کردن دکمه پاور می‌تواند باعث این مشکل شود. پیشنهاد می‌کنیم این موضوع را چک کرده و پس از آن به حالت عادی اقدام به روشن کردن گوشی کنید.

پورت شارژ گوشی را تمیز کنید

ممکن است به دلیل کثیفی پورت شارژ و شارژ نشدن صحیح گوشی این اتفاق رخ دهد. پیشنهاد می‌کنیم حتما درگاه شارژ را به کمک الکل و خلال دندان به طور کامل تمیز کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا درگاه شارژ آسیب نبیند.

بیشتر بخوانید

دلایل هنگ کردن گوشی

باتری را از گوشی خارج کنید

اگر باتری گوشی سامسونگ شما قابل دسترسی است آن را از گوشی خارج کرده و به مدت 1 دقیقه صبر کنید. حال مجدد باتری را در گوشی قرار داده و آن را روشن کنید.

کارت حافظه جانبی را از گوشی خارج کنید

کارت حافظه جانبی را از گوشی خارج کنید

به دلایل مختلفی ممکن است کارت حافظه جانبی این مشکل را به وجود آورده باشد و به همین جهت حتما پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که SD Card به روی گوشی است آن را خارج کنید و پس از آن گوشی را روشن کنید.

گوشی را ری‌استارت کنید

دکمه پاور و ولوم پایین را نگه دارید تا لوگوی سامسونگ به روی صفحه نمایش ظاهر شود.

بیشتر بخوانید

چگونه گوشی را فلش کنیم؟

گوشی را به شارژ متصل کنید

ممکن است دلیل این مشکل خرابی باتری یا خالی شدن ناگهانی باتری باشد. حتما گوشی را برای مدتی در شارژ قرار دهید و زمانی که هنوز آداپتور به گوشی متصل است اقدام به روشن کردن آن کنید.

گوشی را در حالت Safe Mode بوت کنید

گوشی را در حالت Safe Mode بوت کنید

ممکن است یک برنامه مخرب یا وجود ویروس به روی گوشی باعث بروز این مشکل شده باشد. برای چک کردن این موضوع باید از حالت امن یا Safe Mode کمک بگیرید. برای روشن کردن این قابلیت تنها کافیست دکمه پاور را نگه دارید تا گوشی روشن شود. پس از نمایان شدن لوگوی سامسونگ ولوم پایین را فشار دهید و نگه دارید. در این حالت گوشی به روی Safe Mode روشن می‌شود.

بیشتر بخوانید

چرا صدای گوشی سامسونگ کم و زیاد می شود؟

حذف کردن cache partition

برای حذف کردن Cache partition و همچنین ریست فکتوری کردن گوشی که در مرحله بعدی توضیح می‌دهیم باید بتوانید گوشی سامسونگ خود را به حالت ریکاوری ببرید. در ادامه توضیح می‌دهیم که منوی ریکاوری گوشی‌های مختلف سامسونگ چگونه در دسترس قرار می‌گیرد.

گوشی سامسونگ با دکمه هوم

در حالی که گوشی خاموش است دکمه‌های ولوم بالا، پاور و هوم را به صورت همزمان فشار دهید و برای 5 الی 7 ثانیه این دکمه‌ها را نگه دارید.

گوشی سامسونگ با دکمه بیکسبی

در حالی که گوشی خاموش است دکمه‌های ولوم بالا، پاور و بیکسبی را به صورت همزمان فشار دهید و برای 5 ثانیه این دکمه‌ها را نگه دارید.

گوشی سامسونگ جدید

در حالی که گوشی خاموش است دکمه‌های ولوم بالا و پاور را به صورت همزمان فشار دهید و برای 5 ثانیه این دکمه‌ها را نگه دارید.

حذف کردن cache partition

زمانی که منوی ریکاوری برای شما نمایش داده شد باید با دکمه‌های ولوم بالا و پایین بروید و با دکمه پاور گزینه‌ها را انتخاب کنید و در این حالت نمایشگر هیچ واکنشی به لمس شما نشان نمی‌دهد. از بین گزینه‌ها Wipe Cache partition را انتخاب کنید.

ریست فکتوری گوشی

طبق آنچه در بالا توضیح دادیم وارد منوی ریکاوری شوید و این بار گزینه Wipe data/factory reset را انتخاب کنید تا گوشی ریست فکتوری شود. اگر پس از انجام این کار باز هم مشکل حل نشد به احتمال قوی مشکل سخت افزاری است و باید به دنبال خدمات تعمیر گوشی باشید.

جمع بندی

در این مطلب توضیح دادیم که چرا صفحه سیاه یا سفید در گوشی‌های سامسونگ رخ می‌دهد و چگونه باید آن را برطرف کنید.

سوالات متداول

دلیل صفحه سیاه در گوشی‌های سامسونگ چیست؟ این اتفاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از کم بودن حافظه رم و فضای ذخیره سازی گوشی گرفته تا مشکل سخت افزاری.

مشکل صفحه سیاه در گوشی سامسونگ چگونه حل می‌شود؟ اگر مشکل سخت افزاری باشد باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید ولی اگر مشکل نرم افزاری باشد (که احتمالا هست) به راحتی با روش‌های بالا حل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + دوازده =