تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
ترجمه همزمان با هوش مصنوعی

ترجمه همزمان با هوش مصنوعی

در شهریور ماه بود که شرکت متا (فیسبوک سابق) از مدل هوش مصنوعی جدیدی به نام SeamlessM4T رونمایی کرد که می‌توانست به صورت همزمان ترجمه کند. این مدل هوش مصنوعی از ۱۰۰ زبان مختلف برای ترجمه متن و از ۳۶ زبان مختلف برای ترجمه گفتار پشتیبانی می‌کند. حالا نسخه دوم مدل هوش مصنوعی SeamlessM4T منتشر شده است. حالا این هوش مصنوعی می‌تواند به شکل بهتر و روان‌تری ترجمه‌ها را انجام دهد.

یکی از ویژگی‌های جدید این مدل هوش مصنوعی SeamlessExpressive نام دارد. در این حالت هوش مصنوعی می‌تواند لحن بیان شما را هم ترجمه کند و به این صورت احساسات شما در ترجمه هم مشخص می‌شود. هوش مصنوعی SeamlessM4T در به‌روزرسانی جدید خودش می‌تواند متوجه بلندی صدا، لحن گفتار و احساسات بشود. از آنجایی که مدل حرف زدن این هوش مصنوعی تا امروز رباطی بوده، این تغییرات می‌تواند اتفاق بزرگی به شمار برود.

ترجمه همزمان با هوش مصنوعی

در حال حاضر ویژگی SeamlessExpressive از زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسه، ایتالیایی و چینی پشتیبانی می‌کند. برای آزمایش SeamlessExpressive می‌توانید به صفحه دموی آن مراجعه کنید.

ویژگی بعدی که به هوش مصنوعی SeamlessM4T اضافه شده، SeamlessStreaming نام دارد. این ویژگی می‌تواند در حالی که مخاطب در حال صحبت کردن است، صحبت‌ها را به صورت همزمان ترجمه کند. البته این ویژگی هنوز با تاخیر ۲ ثانیه‌ای همراه است، اما همین موضوع باعث می‌شود که برای ترجمه مدت زمان زیادی منتظر نباشید.

بیشتر بخوانید:

مایکروسافت کوپایلوت با چت جی پی تی ۴ توربو و Dall-E 3 آپدیت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 8 =