تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
امکان نصب اپلیکیشن خارج از اپ استور روی آیفون به زودی فعال می‌شود

امکان نصب اپلیکیشن خارج از اپ استور روی آیفون به زودی فعال می‌شود

در حالی که سال‌هاست که می‌توان اپلیکیشن‌های اندروید را خارج از گوگل پلی روی گوشی‌های اندرویدی نصب کرد، به تازگی اپل قصد دارد چنین امکانی را در اختیار کاربران آیفون قرار دهد. به زودی کاربران آیفون می‌توانند بدون استفاده از اپ استور اپلیکیشن‌های آیفون را روی گوشی خود نصب کنند.

امروز شایعه شده که اپل در iOS 17.2 امکان سایدلو اپلیکیشن‌ها یا نصب اپلیکیشن از خارج از اپ استور را فعال خواهد کرد. البته نصب اپلیکین‌ها به این راحتی نخواهد بود. به نظر می‌رسد که نصب اپلیکیشن‌ها از منابعی خارج از اسپ استور به یک تایید نیاز دارد. این تایید که MAD یا Managed App Distribution نام دارد.

سیستم MAD در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد اما این اجازه را به شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف آموزشی می‌دهد که بتوانند اپلیکیشنی را در اختیار کارمندان و دانشجویان خودشان قرار دهند. با این روش شرکت‌ها می‌توانند اپلیکیشن‌های مخصوص خودشان را تنها در اختیار کاربران تایید شده قرار دهند. شرکت‌ها می‌توانند افرادی که این اپلیکیشن‌ها را نصب می‌کنند، رد یا تایید کنند.

سیستم MAD در اختیار همه قرار نگرفته است. شرکت اپل هم هشدار داده که توسعه‌دهندگان باید برای استفاده از MAD ثبت نام کرده باشند.

با این حال این سیستم اپل اگر اجرایی شود، دست کاربران آیفون را مانند کاربران اندروید در نصب اپلیکیشن باز نمی‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 19 =