تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی

دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی

گوشی‌های هوشمند به اصلی‌ترین همراهان ما در طول روز تبدیل شده‌اند و خاموش شدن آن‌ها باعث می‌شود ارتباط ما با دنیای اطراف و دیگران قطع شود و حتی به کارهای خود نرسیم. خاموش شدن ناگهانی گوشی و روشن نشدن آن یکی از اتفاقاتی است که برای این گجت‌ها پیش می‌آید و در ادامه این مطلب قصد داریم به علت ناگهانی خاموش شدن گوشی و روش‌های حل آن بپردازیم.

خدمات تعمیر موبایل با گارانتی معتبر در کسری پارس

دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی چیست؟

خاموش شدن ناگهانی گوشی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این بخش این موارد را با هم مرور می‌کنیم.

ری‌استارت داخلی خود گوشی

در برخی از مواقع گوشی به دلایل مختلفی نیاز دارد تا ری‌استارت شود. در واقع به دلیل کم بودن حافظه رم، مشکل در نرم افزار و موارد این‌چنینی نیاز است که گوشی از نو راه‌اندازی شود تا این موارد از بین بروند. ممکن است خود گوشی پس از مواجه شدن با این مشکلات به صورت خودکار خود را ری‌استارت یا خاموش کند. اگر این اتفاق دائما تکرار نمی‌شود به احتمال قوی مشکل همین مورد است.

باتری خراب است

باتری خراب است

باتری یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی هوشمند است که شما به عنوان یکی از علت خاموش شدن ناگهانی گوشی باید مورد بررسی قرار دهید. اگر باتری خراب باشد و نتواند جریان متناسب را در اختیار گوشی قرار دهد، گوشی به صورت ناگهانی خاموش خواهد شد. در چنین مواقعی باتری را به شارژ متصل کرده و پس از مدتی اقدام به روشن کردن آن کنید.

بیشتر بخوانید

دلیل شارژ نشدن گوشی

استفاده زیاد از CPU

پردازنده مرکزی گوشی یا همان CPU بسته به قیمت گوشی می‌تواند قدرت بسیار زیاد یا کمی داشته باشد. فارغ از این که قدرت این قطعه و توان پردازشی آن چقدر است، اگر مدت زمان طولانی در حداکثر فرکانس خود به فعالیت ادامه دهد داغ می‌شود و در نهایت این اتفاق ممکن است به خاموش شدن گوشی منجر شود. در واقع این کار برای جلوگیری از آسیب به CPU اتفاق می‌افتد.

برای نمونه اگر برای مدت طولانی بازی‌های سنگین را اجرا کنید و دمای گوشی بیش از اندازه داغ شود ممکن است با خاموش شدن ناگهانی گوشی ایفون یا اندرویدی مواجه شوید. پس پیشنهاد می‌کنیم در صورت استفاده سنگین از گوشی حتما به آن استراحت دهید و مثلا بعد از 30 دقیقه بازی یا 45 دقیقه بازی برای 5 دقیقه گوشی را کنار بگذارید.

تعمیر گوشی اپل و اندرویدی در کسری پارس با قطعات اصل

قابلیت خاموش/روشن شدن خودکار

یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی گوشی اندروید می‌تواند روشن شدن قابلیت خودکار ری‌استارت گوشی باشد. گوشی‌های هوشمند اندرویدی قابلیتی دارند که از طریق آن شما می‌توانید مشخص کنید که گوشی در چه ساعتی از شبانه روز و در چه روزهایی به صورت خودکار خاموش/روشن شود تا عملکرد بهینه‌تری داشته باشد.

ممکن است خود شما به اشتباه این گزینه را روشن کرده باشید یا حتی فرد دیگری بدون اطلاع شما این کار را انجام داده باشد. در گوشی سامسونگ برای دسترسی به این گزینه به تنظیمات و سپس Battery and device care مراجعه کنید و به روی سه نقطه بالای صفحه بزنید. حال به روی Automation کلیک کنید و گزینه Auto restart at set times را مورد بررسی قرار دهید. در گوشی‌های شیائومی هم کافیست عبارت Schedule power on/off را در تنظیمات جستجو کنید.

بیشتر بخوانید

دلیل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

خراب بودن دکمه پاور گوشی

یکی از علت‌های خاموش شدن ناگهانی گوشی شیائومی، سامسونگ و سایر برندها ممکن است خراب شدن دکمه پاور باشد. دکمه پاور با یک کلیک ساده صفحه گوشی را روشن و خاموش خواهد کرد ولی نگه داشتن این دکمه باعث خاموشی گوشی می‌شود. اگر دکمه پاور گوشی شما خراب شدن باشد یا گیر کند می‌تواند این مشکل را به وجود بیاورد. حتما از سلامت عملکرد این دکمه اطمینان حاصل کنید.

باگ نرم افزاری

باگ نرم افزاری

جدا از بحث سخت افزاری، مشکل در بخش نرم افزار و باگ‌های موجود در این بخش نیز می‌تواند باعث خاموش شدن ناگهانی گوشی هوشمند شود. سازندگان این محصولات همواره تلاش می‌کنند تا با عرضه نسخه‌های جدید از سیستم عامل و رابط کاربری قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهند و نرم افزار را بهینه کنند. این روند گاهی به درستی پیش نمی‌رود و گوشی با باگ نرم افزاری مواجه می‌شود. این باگ‌ها گاهی به خاموش شدن گوشی منجر می‌شوند. در صورت وجود این مشکل باید منتظر بمانید تا سازنده نسخه جدیدی را برای گوشی شما عرضه کند تا مشکل برطرف شود.

کم بودن حافظه داخلی و حافظه رم

حافظه داخلی وظیفه دارد دیتاهای مختلف را در خود نگهداری کند و حافظه رم نیز مخصوص ذخیره کردن دیتاهای موقتی است. اگر این دو حافظه پر شوند گوشی به ناچار خاموش می‌شود تا بتواند عملکرد بهینه خود را حفظ کند. حافظه داخلی گوشی هوشمند را هیچگاه تا انتها پر نکنید و همچنین حتما گوشی با حافظه رم 6 یا بالاتر بخرید.

بیشتر بخوانید

چرا گوشی هنگ می کند؟

حل مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی

برای حل مشکل گفته شده در بالا روش‌های زیر را انجام دهید.

حل مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی

بیشتر بخوانید

چرا صفحه گوشی در هنگام تماس خاموش می شود؟

جمع بندی

در این مطلب دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی اپل و سایر برندها را با هم مورد بررسی قرار دادیم و پس از آن نیز روش‌های حل مشکل را ارائه کردیم. فارغ از این که چه گوشی از چه برندی دارید، موارد گفته شده برای گوشی شما نیز صدق می‌کند.

سوالات متداول

چرا گوشی به طور ناگهانی خاموش می‌شود؟ این اتفاق می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، از خرابی باتری و داغ شدن زیادی گوشی گرفته تا کم بودن فضای داخلی گوشی و باگ نرم افزاری.

چجوری مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی را حل کنیم؟ در مطلب توضیح دادیم که باید چه کارهایی انجام دهید. برای مثال باید گوشی را آپدیت کنید و کش برنامه‌ها را حذف کنید و موارد این‌چنینی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + یازده =