تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
علت خرابی سوکت شارژ گوشی

علت خرابی سوکت شارژ گوشی

تنوع گوشی‌های موجود در بازار زیاد است و برخی از مدل‌ها شارژدهی باتری بسیار خوبی دارند. فارغ از این که دوام باتری چقدر طولانی باشد، شما در نهایت مجبور می‌شوید گوشی را به شارژ متصل کنید. به همین جهت خراب شدن درگاه شارژ یا باتری گوشی باعث می‌شود تا عملا دیگر نتوانید از گوشی خود استفاده کنید. در ادامه قصد داریم به دلایل خرابی سوکت شارژر و روش حل آن بپردازیم، پس همراه کسری پارس باشید.

خدمات تعمیر موبایل با گارانتی معتبر در کسری پارس

چرا پورت شارژ خراب می‌شود؟

پورت شارژ به یکی از دلایل زیر ممکن است خراب شود.

چرا پورت شارژ خراب می‌شود؟

خیس شدن

بسیاری از گوشی‌های گران قیمت دارای گواهی IP67 یا IP68 هستند و می‌توانند بدون مشکل در برابر ورود آب مقاومت کنند. از سوی دیگر اگر گوشی ضد آب نباشد ورود آب به داخل آن می‌تواند باعث مشکلات مختلفی از جمله خرابی پورت شارژ شود.

گرد و غبار

وارد شدن گرد و غبار و کثیفی به داخل پورت شارژ باعث می‌شود تا این درگاه به درستی کار نکند و اتصال برقرار نشود.

گذر زمان

درگاه شارژ گوشی نیز مانند هر وسیله یا قطعه دیگری با گذشت زمان فرسوده می‌شود. این یعنی پورت شارژ نیز به مرور زمان آسیب می‌بیند و ممکن است کارایی خود را از دست دهد.

بیشتر بخوانید:

علت شارژ نشدن گوشی

استفاده از شارژر غیر اصل

استفاده از شارژر غیر اصل

استفاده از آداپتور غیر اصل یا سیم غیر اصل می‌تواند باعث خرابی درگاه شارژ شود. حتما شارژ و سیم مورد نظر خود را از منابع معتبر خریداری کنید تا در آینده نزدیک به مشکل خرابی باتری و پورت شارژ مواجه نشوید.

استفاده از گوشی هنگام شارژ

استفاده کردن از گوشی هنگام کار باعث می‌شود به پورت شارژ فشار وارد شود و این پورت در طولانی مدت آسیب ببیند. اگر قصد دارید هنگام شارژ شدن گوشی از آن استفاده کنید، ترجیحا گوشی را به گونه‌ای نگه دارید که سیم شارژ مستقیم باشد.

علائم خرابی سوکت شارژر موبایل

موارد زیر می‌توانند نشان دهنده خرابی شارژر باشند.

بیشتر بخوانید:

علت دیر شارژ شدن گوشی و زود خالی شدن

روش تعمیر سوکت شارژر گوشی

اگر درگاه شارژ شما به درستی کار نمی‌کند، روش‌های زیر را امتحان کنید.

از سیم شارژ دیگری کمک بگیرید

ممکن است مشکل از سیم شارژر شما باشد و نه پورت شارژ. برای اطمینان از این موضوع حتما گوشی را با آداپتور و سیم شارژ دیگری به برق متصل کنید. اگر همچنان با شارژر جدید هم مشکل حل نشد یعنی درگاه شارژ مشکل دارد.

پورت شارژ را تمیز کنید

پورت شارژ را تمیز کنید

در بالا اشاره کردیم که یکی از دلایل کار نکردن پورت شارژ می‌تواند کثیف شدن آن باشد. برای حل این مشکل می‌توانید به آرامی به کمک خلال دندان یا سوزن و یک پد الکی این بخش را تمیز کنید. قبل این کار می‌توانید از طریق یک چراغ قوه داخل این درگاه را ببینید و در صورت مشاهده شی خارجی آن را دربیاورید.

گوشی را ری‌استارت کنید

احتمال این گفته خیلی بالا نیست ولی ممکن است گوشی به دلیل باگ نرم افزاری شارژ نشود و مشکل ارتباطی به خرابی پورت شارژ نداشته باشد. برای مطمئن شدن از این موضوع یک بار گوشی را خاموش/روشن کنید.

از شارژ بی‌سیم کمک بگیرید

اکثر گوشی‌های بالارده و برخی از گوشی‌های میان‌رده دارای قابلیت شارژ بی‌سیم هستند. اگر درگاه شارژ گوشی مشکل پیدا کرده است در صورت امکان می‌توانید از شارژ بی‌سیم کمک بگیرید. برای استفاده از قابلیت باید شارژ مخصوص را خریداری کنید.

به تعمیر کار مراجعه کنید

اگر هیچ یک از این روش‌ها مشکل شما را حل نکرد باید به عنوان آخرین گزینه به سراغ یک تعمیر کار بروید تا درگاه شارژ را برای شما تعمیر یا تعویض کند. هزینه این کار معمولا خیلی بالا نیست و می‌توانید با هزینه معقولی گوشی را تعمیر کنید. در کسری پارس می توانی خدمات تعمیر موبایل در برندهای مختلف از جمله تعمیر گوشی نوکیا و … را دریافت کنید.

جمع بندی

در این مطلب به طور جامع در مورد مشکل پورت شارژ گوشی صحبت کردیم، از دلایل ایجاد این مشکل گرفته تا علائمی که ایجاد می‌کند و روش‌های حل آن. به طور کلی در ذهن داشته باشید که این درگاه ممکن از با گذشت زمان و استفاده از گوشی خراب شود و الزاما نیازی به دلیل ندارد.

سوالات متداول

چرا پورت شارژ خراب می‌شود؟ استفاده از شارژر غیر اصل، استفاده از گوشی هنگام شارژ، ورود آب، ورود گرد و غبار و موارد دیگری که در متن توضیح داده‌ایم می‌توانند دلیل این مشکل باشند.

چگونه مشکل پورت شارژ را حل کنیم؟ می‌توانید اقدام به تمیز کردن پورت شارژ کنید یا سیم دیگری را مورد استفاده قرار دهید، ولی آخرین راه تعویض این قطعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 3 =