تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
دلایل شارژ نشدن گوشی

دلایل شارژ نشدن گوشی

فارغ از این که باتری گوشی هوشمند شما چند ساعت شارژدهی داشته باشد، در نهایت باید هفته‌ای چند بار آن را به شارژ متصل کنید و این اتفاق بین تمام مدل‌های موجود در بازار مشترک است. حال تصور کنید که گوشی را به شارژ متصل می‌کنید و متوجه می‌شوید که گوشی شارژ نمی‌شود، اولین کاری که انجام می‌دهید چه خواهد بود؟ در ادامه همراه کسری پارس باشید تا علت شارژ نشدن گوشی و همچنین روش‌های حل آن را به شما توضیح دهیم.

خدمات تعمیر انواع گوشی در کسری پارس

علت شارژ نشدن گوشی چیست؟

علت شارژ نشدن گوشی چیست؟

شارژ نشدن گوشی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به مرسوم‌ترین موارد اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

علائم خرابی سوکت شارژ گوشی

روش‌های حل مشکل شارژ نشدن گوشی

پس از مرور مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت روشن به سراغ روش‌ها و راهکارهای حل آن می‌رویم.

آداپتور را بررسی کنید

در بالا اشاره کردیم که ممکن است مشکل به دلیل خرابی آداپتور باشد. به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان حتما گوشی را با یک آداپتور دیگر به شارژ متصل کنید و مطمئن شوید که مشکل از آداپتور یا تبدیل آن نیست.

بیشتر بخوانید

چرا گوشی دیر شارژ می شود

سیم شارژ را بررسی کنید

حتما مطمئن شوید که سیم شارژ شما سالم باشد. برای اطمینان از این موضوع می‌توانید گوشی را از طریق یک سیم دیگر به شارژ متصل کنید و یا از طریق همان سیم گوشی دیگری را شارژ کنید.

پورت شارژ را بررسی کنید

روش‌های حل مشکل شارژ نشدن گوشی

پورت شارژ ممکن است به مرور زمان گرد و خاک بگیرد و کثیف شود. اگر این گرد و خاک از اتصال صحیح سیم شارژر به گوشی جلوگیری کنند فرآیند شارژ شدن آغاز نمی‌شود. داخل درگاه شارژ گوشی را با چراغ قوه به خوبی مورد بررسی قرار دهید. اگر متوجه وجود کثیفی و آشغال در پورت شارژ شدید حتما با یک سوزن به آرامی آن را تمیز کنید.

قاب گوشی را از آن خارج کنید

در برخی از مواقع ضخامت زیاد قاب باعث می‌شود سیم شارژر به خوبی درون پورت قرار نگیرد و فرآیند شارژ شدن آغاز نشود. پیشنهاد می‌کنیم حتما از قاب نازک استفاده کنید یا حداقل این احتمال را نیز در نظر داشته باشید.

برنامه‌ها را کامل ببندید

قبل از متصل کردن گوشی به شارژ کلیه برنامه‌های موجود در حافظه رم را ببندید؛ چرا که ممکن یکی از برنامه‌ها باعث بروز این مشکل شده باشد. برای این کار در گوشی‌هایی که دارای دکمه‌های سنتی اندروید هستند کافیست دکمه منوی ریسنت در پایین بزنید و یا در گوشی‌هایی که از ژست حرکتی استفاده می‌کنند از سوایپ کردن از پایین به سمت بالا و نگه داشتن استفاده کنید. در نهایت با زدن Close all تمامی برنامه‌ها بسته خواهند شد.

تعمیر گوشی برد گوشی با قطعات اورجینال در کسری پارس

گوشی را ری‌استارت کنید

علت شارژ نشدن گوشی در حالت روشن ممکن است مربوط به یک باگ نرم افزاری باشد و به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم حتما یک بار گوشی را خاموش/روشن کنید.

گوشی را آپدیت کنید

شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند با عرضه آپدیت‌های نرم افزاری تلاش می‌کنند تا مشکلات و باگ‌های موجود را برطرف کنند. از آنجایی که علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ، شیائومی، پوکو و سایر برندها ممکن است باگ نرم افزاری باشد پس آپدیت کردن گوشی ممکن است این مشکل را برطرف سازد.

گوشی را آپدیت کنید

خرابی باتری را در نظر بگیرید

اگر مدت زیادی است که گوشی خود را دارید باید خرابی باتری را به عنوان یکی از علت شارژ نشدن گوشی شیائومی یا سایر برندها در نظر داشته باشید.

به تعمیرکار مراجعه کنید

اگر با انجام همه موارد بالا باز هم گوشی شارژ نشد برای یافتن علت شارژ نشدن گوشی هواوی یا سایر برندها باید به تعمیرکار مراجعه کنید. ممکن است فلت شارژ یا درگاه شارژ خراب شده باشد و یا باتری آسیب دیده باشد. در کسری پارس می توانید خدمات تعمیر گوشی هواوی با قطعات اصل را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ

علت شارژ شدن گوشی تا ۸۵ درصد چیست؟

یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود باتری در طولانی مدت سالم‌تر بماند و کمتر با افت عملکرد مواجه شود این است که گوشی را تا 85 یا 80 درصد شارژ کنید. علت شارژ نشدن گوشی بیشتر از 80 درصد یا 85 درصد نیز همین موضوع است. برخی از برندها مانند سامسونگ به شما این امکان را می‌دهند تا به شکل نرم افزاری شارژ شدن گوشی بیشتر از 85 درصد را محدود کنید.

اگر این گزینه روشن باشد گوشی شما دیگر بیشتر از 85 درصد شارژ نمی‌شود. برای دسترسی به این گزینه و خاموش/روشن کردن آن کافیست به تنظیمات و سپس Battery and device care مراجعه کنید و به روی Battery بزنید. حال از پایین صفحه به روی گزینه More battery settings کلیک کنید تا گزینه Protect battery نمایش داده شود.

بیشتر بخوانید

دلایل هنگ کردن گوشی

علت شارژ نشدن گوشی آیفون

دلایل شارژ نشدن آیفون‌ها نیز دقیقا مشابه است و در بالا به موارد مختلف اشاره کردیم. در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که چگونه باید گوشی خود را Force Restart کنید و همچنین جریان شارژ شدن ایفون تا 80 درصد چیست.

برای Froce Restart کردن ایفون:

ایفون‌ها در بخش باتری گزینه‌ای به نام Optimize Battery Charging دارند. این گزینه به صورت پیش فرض فعال است. طبق این گزینه ایفون بر اساس هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، الگوی شارژ کردن گوشی را می‌آموزد و بر اساس این موضوع شارژ 80 تا 100 را تنظیم می‌کند. این یعنی مثلا اگر شما عادت دارید که هر شب ساعت 12 گوشی خود را به شارژ بزنید و بخوابید، گوشی این را یاد می‌گیرد و بخش 80 تا 100 درصد را ساعت 6 یا 7 صبح پر می‌کند تا فشار به باتری وارد نشود.

همچنین این ویژگی زمانی که گوشی داغ می‌شود فرآیند شارژ شدن را متوقف می‌کند و مجدد پس از سرد شدن گوشی جریان برق وصل می‌شود. اگر ایفون سری 15 داشته باشید می‌توانید گزینه محدود کردن شارژ ایفون تا 80 درصد را فعال کنید ولی این امکان هنوز برای نسل‌های قبلی فعال نیست.

 

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز و فردا را در برنامه موبایل چک کنید: اپلیکیشن سنجش شاخص آلودگی هوا

 

علت شارژ نشدن گوشی در حالت خاموش چیست؟

اکثر دلایلی که در بالا برای شارژ نشدن گوشی در حالت روشن عنوان کردیم، برای حالت خاموش نیز صدق می‌کند. اگر گوشی خاموش است و شارژ هم نمی‌شود باید خرابی باتری و فلت شارژ را در اولویت قرار دهید.

 

 

جمع بندی

در این مطلب به دلایل شارژ نشدن گوشی و روش‌های حل آن اشاره کردیم. اگر مشکل شما با روش‌های بالا حل نشد باید به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. مجله تکنولوژی را برای اطلاعات بیشتر دنبال کنید.

سوالات متداول

چرا گوشی شارژ نمی‌شود؟

این اتفاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از خرابی یا کثیفی درگاه شارژ گرفته تا خرابی آداپتور و سیم شارژ و بسیاری از موارد دیگر.

چرا گوشی تا 85 درصد بیشتر شارژ نمی‌شود؟

در مطلب توضیح دادیم که چرا این اتفاق رخ می‌دهد و سامسونگ از طریق چه گزینه‌ای این کار را انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 4 =