تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
علت پرش صفحه گوشی

علت پرش صفحه گوشی

گوشی‌های هوشمند در برندهای مختلف ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و به همین جهت در عملکرد آن‌ها خلل ایجاد شود. یکی از این مشکلات پرش صفحه گوشی است که احتمال دارد با این اتفاق مواجه شده‌ باشید. در ادامه همراه کسری پارس باشید تا علت پرش صفحه نمایش گوشی را توضیح دهیم و به روش‌های حل آن نیز بپردازیم.

تعمیر گوشی هوشمند در کسری پارس با گارانتی معتبر

چرا صفحه گوشی پرش دارد؟

علت پرش صفحه گوشی سامسونگ، شیائومی یا سایر برندها می‌تواند یکی از موارد زیر باشد.

چرا صفحه گوشی  پرش دارد؟

بیشتر بخوانید

چرا آنتن گوشی می پرد؟

روش حل پرش صفحه گوشی

روش‌های زیر ممکن است پرش صفحه گوشی شیائومی، سامسونگ و سایر برندها را حل کند.

گوشی را ری‌استارت کنید

اولین و ساده‌ترین راه برای متوقف کردن پرش صفحه گوشی خاموش/روشن کردن گوشی است. این کار با راه‌ اندازی مجدد نرم افزار باعث می‌شود تا ایراداتی احتمالی برطرف شود.

گوشی را آپدیت کنید

حتما گوشی خود را به آخرین نسخه نرم افزاری موجود آپدیت کنید؛ چرا که ممکن است شرکت سازنده برای حل مشکل شما یک آپدیت عرضه کرده باشد و پرش صفحه گوشی برطرف شود.

برنامه‌های گوشی را آپدیت کنید

ممکن است دلیل پرش صفحه گوشی یک برنامه باشد و به همین جهت آپدیت کردن برنامه‌ها باعث می‌شود تا این مشکل از بین برود.

بیشتر بخوانید

چرا گوشی ناگهان خاموش می شود؟

تنظیم خودکار روشنایی را خاموش کنید

گوشی‌های هوشمند از طریق سنسور تشخیص نور می‌توانند میزان روشنایی نمایشگر را تنظیم کنند. این قابلیت گاهی ممکن است دچار مشکل شود و به همین جهت نور را به صورت دائمی کم و زیاد کند و به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم خاموش کردن این قابلیت را امتحان کنید. مسیر خاموش کردن این قابلیت در برندهای مختلف متفاوت است ولی به طور کلی در اکثر گوشی‌ها باید به تنظیمات و سپس بخش نمایشگر مراجعه کنید و Auto Brightness را در حالت خاموش قرار دهید.

قابلیت کاهش نور آبی نمایشگر را خاموش کنید

در گوشی‌های هوشمند قابلیتی وجود دارد که با روشن کردن آن شما می‌توانید نور آبی نمایشگر را کاهش دهید تا چشم‌ها کمتر خسته شوند. این قابلیت در گوشی‌های سامسونگ Eye comfort shield و در گوشی‌های شیائومی Reading mode نام دارد و در سایر برندها نیز با اسامی دیگری دیده می‌شود. این ویژگی ممکن است علت پرپر زدن صفحه گوشی باشد و به همین جهت خاموش کردن آن را از طریق تنظیمات و بخش نمایشگر امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

چرا گوشی دیر شارژ می شود؟

گزینه Developer Option را خاموش کنید

در گوشی‌های اندرویدی گزینه‌ای به نام Developer Option وجود دارد که البته به صورت پیش فرض روشن نیست. اگر این گزینه را تا به حال روشن نکرده‌اید که هیچ، ولی در صورتی که قبل‌تر آن را روشن کرده‌اید به خاموش کردن آن از طریق تنظیمات اقدام کنید. احتمال دارد به اشتباه گزینه‌ای را در این بخش روشن کرده باشید و با این کار مشکل حل می‌شود.

گوشی را در حالت Safe mode بوت کنید

در بالا اشاره کردیم که احتمال دارد این مشکل به دلیل وجود یک برنامه به وجود آمده باشد. به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم از حالت امن یا Safe mode کمک بگیرید. در این حالت با فضای ابتدایی گوشی بدون برنامه‌ها مواجه می‌شوید و می‌توانید امتحان کنید که مشکل همچنان وجود دارد یا خیر. اگر مشکل در حالت Safe mode حل شد یعنی ایراد از یکی از برنامه‌های نصب شده به روی گوشی است.

تعمیرات گوشی سامسونگ با قطعات اورجینال در کسری پارس

گوشی را ریست فکتوری کنید

ریست فکتوری کردن گوشی به عنوان آخرین راه کار ممکن به شما پیشنهاد می‌شود. قبل از انجام دادن این کار در نظر داشته باشید که تمامی دیتای موجود به روی گوشی از بین خواهد رفت و بهتر است که اطلاعات مهم خود را انتقال دهید و یا از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید.

به تعمیرکار مراجعه کنید

اگر هیچ یک از کارهای بالا مشکل را حل نکرد باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید؛ زیرا این مشکل سخت افزاری است و باید با تعویض یا تعمیر قطعات حل شود.

جمع بندی

در این مطلب به علت پرش صفحه گوشی آیفون، شیائومی، سامسونگ و سایر برندها پرداختیم و توضیح دادیم که با چه کارهایی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

 

 

سوالات متداول

علت پرش صفحه گوشی چیست؟ صفحه نمایش گوشی به دلیل مشکل سخت افزاری و نرم افزاری ممکن است با پرش مواجه شود. خیس شدن گوشی نیز می‌تواند یکی از دلایل برای این اتفاق باشد.

چگونه مشکل پرش صفحه را حل کنیم؟ در متن بالا تمامی روش‌های حل مشکل را توضیح داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =