تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
علت سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی

علت سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی

نیستی و سیاهی در ذهن انسان ارتباط مستقیمی با مرگ دارند و به همین جهت هم زمانی که تلویزیون به ناگهان خاموش شده یا تصویر گوشی هوشمند حین کار کردن سیاه می‌شود اولین موضوعی که در ذهنمان می‌آید این است که محصول سوخته و دیگر امکان استفاده ندارد. در دنیای گوشی‌های هوشمند اما این گفته همیشه صدق نمی‌کند و در ادامه اول علت سیاه شدن صفحه شیائومی را توضیح می‌دهیم و پس از آن به روش حل مشکل می‌پردازیم.

خدمات تعمیر انواع گوشی شیائومی در کسری پارس

علت سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی هنگام تماس

قطعا برای شما پیش آمده است که هنگام برقراری تماس با نزدیک کردن گوشی به صورت، صفحه نمایش خاموش می‌شود. این اتفاق ایراد نیست و یکی از ویژگی‌های گوشی به حساب می‌آید تا از شماره‌گیری اشتباه به هنگام برقراری تماس خودداری کند. این کار به کمک سنسور مجاورت انجام می‌شود و البته گاهی به دلیل باگ نرم افزاری یا استفاده از گلس ضخیم ممکن است با مشکل مواجه شود.

علت سیاه و سفید شدن صفحه گوشی شیائومی

علت سیاه سفید شدن صفحه گوشی شیائومی می‌تواند یکی از موارد زیر باشد.

علت سیاه و سفید شدن صفحه گوشی شیائومی

بیشتر بخوانید

مشکلات رایج گوشی شیائومی

مشکل صفحه سیاه شیائومی قابل حل است؟

اگر مشکل گوشی شما نرم افزاری باشد از طریق روش‌های گفته شده در ادامه به احتمال قوی می‌توانید مشکل آن را حل کنید ولی اگر ایراد سخت افزاری باشد باید به تعمیرکار مراجعه کنید و از این طریق فرایند را پیش ببرید.

حل مشکل صفحه سیاه شیائومی

پس از مرور کردن علت سیاه شدن گوشی شیائومی، وقت آن رسیده است که به سراغ روش‌های حل این مشکل برویم. موارد زیر می‌تواند مشکل شما را برطرف کند ولی تضمینی هم وجود ندارد.

گیر کردن دکمه پاور

گاهی گیر کردن دکمه پاور می‌تواند باعث خاموش شدن گوشی و در نتیجه صفحه سیاه شود. حتما چک کنید که دکمه پاور گیر نکرده باشد و به درستی کار کند.

کثیف شدن پورت شارژ

کثیف شدن پورت شارژ و شارژ نشدن صحیح گوشی می‌تواند باعث رخ دادن این اتفاق شود. حتما پیشنهاد می‌کنیم درگاه شارژ گوشی را تمیز کنید و تمیز نگه دارید.

کثیف شدن پورت شارژ

خارج کردن باتری گوشی

بسیاری از گوشی‌های فعلی امکان خارج کردن باتری را ندارند ولی اگر گوشی شیائومی شما چنین امکانی دارد حتما باتری را از گوشی خارج کرده و پس از چند دقیقه مجدد در گوشی قرار دهید.

بیشتر بخوانید

چرا صدای گوشی شیائومی کم و زیاد می شود؟

خارج کردن کارت حافظه جانبی

کارت حافظه جانبی گاهی باعث هنگ کردن شدید گوشی یا ایجاد مشکلات دیگری می‌شود و به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم در صورت سیاه شدن صفحه گوشی، کارت حافظه جانبی را از آن خارج کنید.

ری‌استارن کردن گوشی

دکمه پاور و ولوم بالا را نگه دارید تا لوگوی شیائومی به روی صفحه نمایش ظاهر شود.

شارژ کردن گوشی

دلیل این مشکل ممکن است خرابی باتری یا خالی شدن ناگهانی آن باشد. حتما گوشی را برای مدتی در شارژ قرار داده و پس از آن اقدام به روشن کردن گوشی کنید.

بیشتر بدانید:

چرا روی صفحه گوشی سایه می افتد

قرار دادن گوشی در حالت Safe Mode

ممکن است یک برنامه مخرب یا وجود ویروس به روی گوشی باعث بروز این مشکل شده باشد. برای چک کردن این موضوع باید از حالت امن یا Safe Mode کمک بگیرید. برای روشن کردن این قابلیت و حذف کردن cache partition و ریست فکتوری کردن گوشی نیاز است که به منوی ریکاوری دسترسی پیدا کنید. برای این کار:

قرار دادن گوشی در حالت Safe Mode

برای وارد شدن به حالت Safe mode تنها کافیست به روی این گزینه کلیک کنید. در نظر داشته باشید که در این منو لمس گوشی کار نمی‌کند و تنها با دکمه‌های کناری می‌توانید بین موارد جابجا شوید و با دکمه پاور انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

از کجا بفهمیم رام گوشی گلوبال است

حذف کردن cache partition

زمانی که منوی ریکاوری برای شما نمایش داده شد باید با دکمه‌های ولوم بالا و پایین بروید و با دکمه پاور گزینه‌ها را انتخاب کنید. از بین گزینه‌ها Wipe Cache partition را بزنید. بسته به نسخه منوی ریکاوری گوشی شما ممکن است گزینه‌ها کمی متفاوت باشند.

ریست فکتوری گوشی

طبق توضیحات بالا وارد منوی ریکاوری شوید و این بار گزینه Wipe data/factory reset را انتخاب کنید تا گوشی ریست فکتوری شود.

جمع بندی

در این مطلب دلیل سیاه و سفید شدن صفحه گوشی شیائومی را توضیح دادیم و به روش‌های موجود برای حل آن پرداختیم.

سوالات متداول

علت سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی هنگام بازی چیست؟ دلایل مختلفی برای این اتفاق وجود دارد، از کم بودن حافظه رم و فضای ذخیره سازی گوشی گرفته تا مشکل سخت افزاری.

مشکل صفحه سیاه در گوشی شیائومی چگونه حل می‌شود؟ اگر مشکل سخت افزاری باشد باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید ولی اگر مشکل نرم افزاری باشد (که احتمالا هست) به راحتی با روش‌های بالا حل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 9 =