تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
علت نخواندن سیم کارت در گوشی

علت نخواندن سیم کارت در گوشی

شاید به هر دلیلی سیم کارت در گوشی شناسایی نشود؛ اما دقیقا علت شناسایی نشدن سیم کارت در گوشی چیست؟ ما می‌خواهیم در این مطلب به همین موضوع اشاره کنیم. البته روش‌هایی هم برای رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت در گوشی ارائه می‌کنیم.

چرا سیم کارت در گوشی شناسایی نمی‌شود؟

اگر مشخص نیست که که چرا سیم کارت در گوشی شناسایی نمی‌شود؟ می‌توانید روش‌های زیر را دنبال کنید.

مشکلات نرم‌افزاری

مشکلات نرم‌افزاری گوشی هم می‌تواند باعث عدم شناسایی سیم‌کارت در گوشی شوند. گوشی را ری استارت کنید تا ببینید مشکل عدم شناسایی سیم کارت در گوشی رفع می‌شود یا خیر. بعضی وقت‌ها ریست فکتوری هم می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

سیم‌کارت را بررسی کنید

بعضی وقت ها علت شناسایی نشدن سیم کارت در گوشی بد قرار گرفتن سیم‌کارت در گوشی است. گوشی را خاموش کنید و سیم‌کارت را از مکانی که در آن قرار دارد خارج کنید. شاید سیم‌کارت را اشتباه جا زده باشید. شاید سیم کارت در محل مورد نظر به درستی قرار نگرفته است.

آسیب فیزیکی سیم‌کارت

وقتی که سیم کارت را از گوشی خارج کردید، سیم کارت را از نظر فیزیکی بررسی کنید. بررسی کنید که آیا آسیب فیزیکی به سیم کارت وارد شده یا خیر. برخی مواقع آسیب فیزیکی مانند شکستگی و ضربه می‌توانند علت شناسایی نشدن سیم کارت در گوشی باشد.

 

 

اسیب فیزیکی گوشی

شاید خود گوشی یا محل قرار گرفتن سیم کارت با آسیب فیزیکی روبه رو شده و حالا سیم‌کارت کار نمی‌کند. خشاب سیم‌کارت و مکانی که سیم‌کارت در داخل آن قرار می‌گیرد را بررسی کنید که آسیب ندیده باشد.

آب خوردگی

آب خوردگی یکی از مواردی است که می‌تواند برای گوشی مشکلات زیادی به وجود بیاورد. بررسی کنید که آیا محل قرار گرفتن سیم کارت خیس شده یا خیر.

سیم کارت را در گوشی دیگری چک کنید

برای رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت در گوشی می‌توانید سیم کارت را در گوشی دیگری هم بررسی کنید. شاید مشکل از گوشی شماست که سیم کارت شناسایی نمی‌شود. اگر سیم کارت در گوشی دیگری کار کرد، شاید مشکل از گوشی شما باشد.

قدیمی شدن سیم‌کارت

پیشرفت سیستم‌های مخابراتی باعث می‌شوند که کاربر سیم کارت را هم عوض کند. اگر سیم کارت شما خیلی قدیمی شده باشد، دیگر با سیستم‌های جدید کار نمی‌کند. پس باید آن را تعویض کنید.

 

 

رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت در گوشی

حالا چطور می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم. اگر مشکل سخت افزاری خود سیم کارت باشد که باید آن را تعویض کنید. اگر این چنین نیست، مراحل زیر را دنبال کنید:

تنظیمات شبکه در گوشی را ریست کنید

این مشکل زمانی به وجود می‌آید که به صورت دستی دسترسی سیم کارت به شبکه را تغییر می‌دهید. با ریست کردن تنظیمات شبکه می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

برای ریست کردن تنظیمات شبکه مراحل زیر را دنبال کنید:

 

شاید گوشی در حالت پرواز قرار گرفته است

علت شناسایی نشدن سیم کارت در گوشی می‌تواند قرار گرفتن گوشی در حالت پرواز هم باشد. چک کنید که گوشی در حالت Airplane Mode قرار نداشته باشد. به قسمت Settings بروید. به قسمت Wi-Fi and Network بروید. یک بار گزینه Airplane Mode را فعال و غیر فعال کنید.

آیا سیم کارت به شبکه درستی متصل شده؟

شاید تنظیمات شبکه گوشی باعث شده که سیم‌کارت به شبکه مخابراتی درستی متصل نشده باشد. به Settings مراجعه کنید. به قیمت Wi-Fi and Network بروید. حالا SIM and Network را انتخاب کنید. قسمت Access Point Names را بررسی کنید. این قسمت باید اطلاعات درستی از شبکه سیم کارت شما را نشان دهد. در صورتی که اشتباه بود آن را درست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 16 =