تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
هنگام شکستن خشاب سیم کارت چه کنیم

هنگام شکستن خشاب سیم کارت چه کنیم

خراب شدن خشاب سیم‌کارت می‌تواند دردسرهای زیادی برای شما ایجاد کند. سیم‌کارت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های گوشی است که باعث ارتباط دستگاه با شبکه می‌شود. حالا شکسته شدن حشاب سیم کارت باعث می‌شود که بتوانید با گوشی ارتباط برقرارر کنید. در این مطلب می‌خواهیم به علت خراب شدن جای سیم کارت اشاره کنیم و بگوییم که چه کاری باید انجام دهید تا گوشی به درستی کار کند.

مشکلات خراب شدن جای سیم کارت

زمانی که خشاب سیم کارت شکسته ، گوشی نمی‌تواند به درستی با شبکه ارتباط برقرار کند. شکسته شدن خشاب سیم کارت باعث می‌شود که اتفاقات زیر رخ بدهند:

آنتن ندارید یا آنتن ضعیف است

یکی از اصلی مشکلاتی که در زمان شکسته شدن خشاب سیم کارت با آن مواجه می‌شوید، قطع شدن آنتن و یا ضعیف شدن آنتن است. اگر گوشی شما آنتن نداشت، احتمالا خشاب سیم‌کارت یا خود سیم‌کارت مشکل دارد.

تماس‌ها از دست می‌روند

خشاب سیم کارت شکسته باعث می‌شود که تماس‌های دریافتی شما از دست بروند. مثلا در زمان مکالمه تماس قطع می‌شود یا کیفیت تماس اصلا خوب نیست.

ارتباط اینترنتی ضعیف یا قطع می‌شود

خراب شدن خشاب سیم کارت باعث می شود که ارتباط اینترنتی شما قطع شود یا کیفیت لازم را نداشته باشد.

 

 

نمی‌توانید تماس بگیرید

زمانی که خشاب سیم کارت شکسته باشد، نمی‌توانید تماس برقرار کنید و یا تماسی که برقرار می‌کنید اصلا کیفیت ندارد و قطع می‌شود.

سیم کارت شناسایی نمی‌شود

خشاب سیم کارت شکسته باعث می‌شود که سیم کارت توسط گوشی شناسایی نشود. به طور مرتب پیام عدم شناسایی سیم کارت توسط گوشی را مشاهده می‌کنید.

گوشی بیش از اندازه گرم می‌شود

شکسته شدن خشاب سیم کارت ممکن است باعث شود که گوشی بیش از اندازه گرم شود. چرا که گوشی برای ارتباط برقرار کردن با شبکه بیشتر تلاش می‌کند.

باتری زودتر تمام می‌شود

خراب شدن خشاب سیم کارت هم باعث می‌شود که باتری زودتر تمام شود. چرا که گوشی برای ارتباط با شبکه نیاز به توان بیشتری دارد و به همین دلیل باتری بیشتری مصرف می‌کند.

 

 

چه زمانی باید خشاب سیم‌کارت را تعمیر یا تعویض کنیم؟

علت خراب شدن جای سیم کارت می‌تواند آسیب‌های فیزیکی  و حتی نرم افزاری باشد. با این حال برای برطرف کردن این مشکل شاید لازم باشد که به کلی خشاب سیم‌ کارت را تعویض یا تعمیر کنید.

آسیب های فیزیکی را بررسی کنید:

اگر متوجه شدید که خشاب سیم کارت دچار آسیب فیزیکی شده بهتر است آن را تعویض کنید. این آسیب فیزیکی می‌تواند شکستگی، ترک و حتی خم شدگی باشد.

یک سیم کارت دیگر را آزمایش کنید

برای اینکه مطمئن شوید که واقعا خشاب سیم کارت مشکل دارد، یک سیم کارت دیگر را روی گوشی خودتان آزمایش کنید. اگر آن سیم کارت هم کار نکرد، قطعا خشاب سیم کارت مشکل دارد.

مشکلات نرم افزاری

بعضی وقت‌ها یکسری از مشکلات نرم افزاری باعث می‌شوند که سیم کارت به درستی کار نکند. گوشی را آپدیت کنید یا حتی یک بار ریست فکتوری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − دو =